Kees Walraven Geplaatst June 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2010 Een paar weken geleden Haalde ik de ruilbak op, op het vliegveld in Cluj-Napoca, Roemenie. In de officiele Jeep gargae zeiden ze: prima bak, alles in orde. Nu krijgen ze dat ding al weken lang niet fatsoenlijk voor elkaar. De hoogste versnelling werkt af en toe, en sinds het laatste onderzoek vanmorgen, helemaal niet meer.Na een dodenrit, die ze hier 'proefrit' noemen, zei de ingenieur, en de monteur: Loopt goed. Dat is gewoon niet waar. Ik weiger te geloven dat hij pas naar de hoogste versnelling overschakelt bij ten minste 4000 toeren. Ze hebben wat zitten knoeien aan de kickdownkabel. die stond te strak. Maar die wijsheid had ik hen ingegeven. Ideeen, Graag, Vriendelijke groet, Kees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 23, 2010 Werkt hij in R, 3 en 1-2 wel normaal? Hoe rijd hij zonder kickdown? Het zou zomaar aan niet helemaal juist afgestelde bedienings kabels kunnen liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kees Walraven Geplaatst June 25, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2010 Ja, Ab, hij doet alles normaal, behalve de grote versnelling. Ik heb die mensen gezegd:,,haal die kickdownkabel los om te zien wat hij dat doet", Je kunt net zo goed tegen een muur aanpraten, er wordt gewoon niet geluisterd. Antwoord:,,hij doet het goed". Maar, wanneer ik 140 moet rijden om te zien of hij wqerkelijk overschakelt naar groot, geeft voor mij 2 problemen. De weg van Cluj naar Ciucea is amper geschikt om 90 te rijden, en, ik weiger te geloven dat hij pas bij 4000 over dient te schakelen naar de grote versnelling. Dinsdag gaan ze de olie verversen, en een nieuw filter steken. Ik dacht dat dat allemaal al gebeurd was, maar helaas, je moet in dit land zo weinig mogelijk denken. Ik heb nog een goeie maand. Bedankt voor je reactie, Kees. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
WJ-Theo Geplaatst June 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 28, 2010 Werkt hij in R, 3 en 1-2 wel normaal?Hoe rijd hij zonder kickdown? Het zou zomaar aan niet helemaal juist afgestelde bedienings kabels kunnen liggen. hoe kun je kick down dan uitschakelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gerrit Geplaatst June 29, 2010 Rapporteren Share Geplaatst June 29, 2010 Zit er wel verse olie en een nieuwe fiLter in de bak.???? Mijn vorige jeep wilde nooit van 2 naar 3 schakelen. (alleen bij 4000 toeren) Olie en filter zijn toen vervangen en rembanden afgesteld. Daarna was alles weer OK.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.