Spring naar bijdragen

tussenbak probleem


Rienl
 Share

Recommended Posts

ik zit met volgende probleem,

ik heb nieuwe tussenbak gestoken en als ik mijn jeep (yj van90) 4X4 low zet worden de voorwielen niet aangedreven en hoor ik een geratel.

soms hoor ik een "klak" en zijn de voorwielen wel ingeschakeld.

hoe zorg ik ervoor dat de voorwielen normaal worden aangedreven?

Mvg Rien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad het vacuum systeem werkt, dit heb ik juist getest.

ik heb hem nu op blokken gezet en ben tot de conclusie gekomen dat mijn voorste cardan niet aangedreven wordt wanneer ik hem in 4 low zet.

is dit een intern probleem of ligt het aan de afstelling van de schakelpook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inderdaad het vacuum systeem werkt, dit heb ik juist getest.

ik heb hem nu op blokken gezet en ben tot de conclusie gekomen dat mijn voorste cardan niet aangedreven wordt wanneer ik hem in 4 low zet.

is dit een intern probleem of ligt het aan de afstelling van de schakelpook?

Draaien de achterwielen wel langzaamer als je hem in 4low zet ?

Als ze langzamer draaien als normaal dan staat hij dus in 4low en heb ik geen idee waar je dan moet zoeken omdat hij het bij 4 high wel doet.

Als ze niet langzaamer draaien dan zal hij dus waarschijnlijk niet in 4low staan en zou het inderdaad iets met het stangenmechnisme kunnen zijn

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij staat wel degelijk in low want de achterwielen draaien werken zoals het moet, ik hoor alleen een geratel vanuit de tussenbakl en de voorwielen draaien niet mee...

ik ga gewoon 1 van de dagen mijn tussenbak open gooien en zien wat het probleem is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij staat wel degelijk in low want de achterwielen draaien werken zoals het moet, ik hoor alleen een geratel vanuit de tussenbakl en de voorwielen draaien niet mee...

ik ga gewoon 1 van de dagen mijn tussenbak open gooien en zien wat het probleem is.

geratel.. dat zou erg goed de ketting kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hem die tussenbak verkocht en komt van perfect rijdende jeep

en werkte perfect in alle standen zelf getest

begin eerst met het eerste

wat is er gebeurd met uw vorige tussenbak ????

waarom is deze vervangen ????

wanneer je de tussenbak manueel in 4low zet heb je het dan ook zonder dat het stangetje is aangesloten ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn vorige tussenbak is vernield door een afgebroken kruisje tijdens het rijden.

daarom had ik een nieuwe nodig.

hij heeft het altijd in zijn 4low met of zonder aangesloten stangetje.

ik heb wel de nieuwe tussenbak vergeleken met de oude en deze zijn niet hetzelfde wat gegevens en cijfers betreft.

beide tussenbakken zijn een np 231 en hebben beide een ratio van 2.72

maar mijn vorige bak had vanonder drie ronde stempels: 88, 86, 87 en de nieuwe bak heeft enkel de stempels 86 en 87

boven deze stempels, ter hoogte van de teller staat er bij mijn oude bak een 3 en in de nieuwe bak een 2

dit zijn alle gevens over mijn oude en nieuwe tussenbak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn vorige tussenbak is vernield door een afgebroken kruisje tijdens het rijden.

daarom had ik een nieuwe nodig.

hij heeft het altijd in zijn 4low met of zonder aangesloten stangetje.

ik heb wel de nieuwe tussenbak vergeleken met de oude en deze zijn niet hetzelfde wat gegevens en cijfers betreft.

beide tussenbakken zijn een np 231 en hebben beide een ratio van 2.72

maar mijn vorige bak had vanonder drie ronde stempels: 88, 86, 87 en de nieuwe bak heeft enkel de stempels 86 en 87

boven deze stempels, ter hoogte van de teller staat er bij mijn oude bak een 3 en in de nieuwe bak een 2

dit zijn alle gevens over mijn oude en nieuwe tussenbak.

doe dit als volgt

zet de jeep op blokken

verwijder het stangetje

zet de tussenbak in 4 low met uw handen

zie wat er dan gebeurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb ik al gedaan en maakt niets uit de voorwielen werden nog steeds niet aangedreven.

ik ga mijn tussenbak er gewoon onderuit halen, open maken en zien wat er kapot is.

ik laat jullie wel weten wat het was.

ik zal morgen kijken wat ik nog heb liggen van tussenbakken

indien ik er nog eentje heb liggen mag je gewoon komen omruilen

indie je wenst he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb de tussenbak opengehaald en een uitgesleten schakelvork was de oorzaak van het probleem, even een niewe ingestoken en het werkt weer perfect :yes:

mvg Rien

Oke mooi dat dat ook weer opgelost is :D Weten we dat ook weer, wel apart dat 4 hoog het dan nog wel deed, of gebeurd dit weer met een andere schakelvork ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...