Spring naar bijdragen

jeepen in de Alpen bij L'Ours Alpin?


monkey
 Share

Recommended Posts

wij vertrekken zaterdag nacht voor 2 weken richting Annecy om even uit te puffen, niet voor rijden maar gewoon vakentie. (in het terrein hobbelen wordt lastig voor kleine Faye) evt. weet niet hoe ver 'l ours ervandaan zit. :yes: anders kunnen we nog even in contact blijven als er concrete plannen zijn. wil evt. wel even kijken voor wat route's in de buurt voor Annecy...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

wij vertrekken zaterdag nacht voor 2 weken richting Annecy om even uit te puffen, niet voor rijden maar gewoon vakentie. (in het terrein hobbelen wordt lastig voor kleine Faye) evt. weet niet hoe ver 'l ours ervandaan zit. :yes: anders kunnen we nog even in contact blijven als er concrete plannen zijn. wil evt. wel even kijken voor wat route's in de buurt voor Annecy...

Annecy-Gap is ongeveer 3 uurtjes rijden.

Wij vertrekken komen weekend voor een dag of tien naar NL. Rond 7-7 weer terug op honk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijkheden zijn er voldoende, maar ik wil het wel vooraf overleggen omdat ik m'n planning moet afstemmen en dingen moet voorbereiden. Bovendien wil ik er wat mensen bij betrekken die druk zijn en/of vakantie houden.

Misschien is het handig dat ik 3 weekenden aangeef die mij geschikt lijken om enkele dagen omheen te bouwen:

weekend van 7-8 augustus

weekend van 21-22 augustus

weekend van 18-19 september

Laat maar horen.

Tot jeeps!

18 en 19 september is al evenement

doe maar weekend later , 25 en 26 september

hebben we ook wat tijd om eea voor te bereiden

inclusief wat dagen ervoor en erna, wordt dan week 38 en 39

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dan zwaaien we wel ergens op de snelweg :lol: wij rijden een Groene GC met een groen "polynorm" achtige aanhanger...

Wij met een zwarte Iveco-bus, waarschijnlijk nu eens een keertje zonder aanhanger.

18 en 19 september is al evenement

doe maar weekend later , 25 en 26 september

hebben we ook wat tijd om eea voor te bereiden

inclusief wat dagen ervoor en erna, wordt dan week 38 en 39

25/26 september is prima! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

heb hier geen "positieve" reacties meer gelezen

heb ook weinig zin om in m'n uppie naar Gap te rijden

had al 'n programmaatje en route heen en terug klaar

jammer dat er van zo'n mooie gelegenheid om te Jeepen helemaal niets overblijft

maarja, wie zoekt bij 'ff serieus' naar dit onderwerp/evenement ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijkheid blijft, maar met een klein groepje is idd leuker rijden.

Het weekend van 18/19 september en de week er aansluitend zou wat mij betreft prima kunnen. Laat maar horen, jullie zijn welkom. Op de camping hier zijn campeermogelijkheden, maar er zijn ook stacaravens te huur voor niet al teveel geld.

Hans, als jij het nog een keer wilt proberen, graag. Gooi je hem dan in Meetingpoint?

Tot jeeps in de Alpen!

Carl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt me wel wat, het is een heel mooi gebied. Maar voor mij is een dag of 5-6 inclusief het weekend het maximum. Volgens mij is het 1200 km rijden, dus dat is (met een jK) net te doen in 1 keer, zeker met een bijrijder.

Ik neem aan dat er ook beginners-bergjes zijn?

Ik moet het alleen nog even met m'n werk zien te regelen, dus onder voorbehoud: ja!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is volgens mij het weekend van 25-26 september (zie postje van 23 juni)

Omdat het voor mij niet te doen is om 1200km met m'n Jeep (ong 100km/uur) over de snelweg te jakkeren, dacht ik aan het volgende:

In de week ervoor, week 38, een meerdaagse tocht rijden naar Gap.

Bijvoorbeeld: een 3-daagse rit over de doorgaande wegen.

Alternatief: een 5-daagse route via de binnenweggetjes.

Weekend 25 en 26 sept wat routes uitzetten met Carl.

De week erna, week 39, een meerdaagse tocht terug naar NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doel is om een aantal ritten uit te zetten. Ook hier mag je niet zomaar overal van de weg af, dus we moeten e.e.a. goed uitzoeken, maar dan vinden we zeker mooie trajecten. Wat mij betreft zullen daar verschillende moeilijkheidsgraden in zitten, met de meeste kilometers licht/middel met het accent op adembenemende uitzichten en zo. Er zijn nog veel onverharde openbare bergwegen hier. Voor het echt zware werk zijn er wat speciale terreinen in de buurt en wat boseigenaren die tegen kleine vergoeding hun terrein wel willen openstellen. Ik heb natuurlijk advies en hulp van lokale 4x4-ers.

Rijden naar hier is in 1 dag op zich goed te doen, wij doen het een x of 10 per jaar met een grote bestelbus en meestal een zware aanhanger erachter. Het is snelweg tot onder Grenoble, daarna 80 km, ca 1,5 uur, gewone weg door de bergen.

Ik hoop dat jullie komen, ik heb er zin in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil het volgende programma voorstellen:

21 of 22-9: Reis naar Gap: Hans 'The Kick' organiseert een touristische route.

Woensdag 22-9 aankomst in Gap op de camping hier.

Donderdag 23 t/m zondag 26/9: Jeepen en pret

Maandag: terugreis naar NL, wederom onder regie van Hans.

Individueel reizen is natuurlijk mogelijk, 1 dag is haalbaar als je autoroute rijdt (saai!:P)

Later aansluiten is geen probleem.

Meer invulling volgt als er interesse is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de reis naar Gap ben ik een route aan het maken.

Vanuit midden Nederland ongeveer 1100km.

De bedoeling is om zoveel als mogelijk via de binnenwegen wegen naar Gap te rijden.

De route naar Gap wordt in 3 of 4 dagen gereden.

Dit afhankelijk van het tempo dat we rijden, want we hebben dan beslist geen haast !!!

We vertrekken op maandag 20 september.

De aankomst zal dan op woensdag of donderdag zijn.

Vanuit Nederland eerst een stuk snelweg via Antwerpen en Brussel naar Namen.

Daarna rijden we een alternatieve route, zonder snel- en tolwegen, naar het zuiden.

Vanaf Namen is een mooie route langs de Maas te rijden, die we tot Nancy kunnen volgen.

Overdag regelmatig "ëen terrasje pikken" is een must en eind van de middag zoeken we een camping om te overnachten.

Vergeet dus je caravan of tentje niet mee te nemen .....

In de omgeving van Gap zullen we tot/met zondag samen met Carl wat routes in de bergen gaan verkennen.

Geen zware off-road trails, maar wel die ook voor een standaard Jeep te rijden zijn.

De organisatie van deze " L'Ours Alpin Trace " is in handen van Carl, dus ... succes verzekerd !

De terugreis zal op maandag 27 september zijn, maar kan ook later als we dat willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hans staat deze planning nog, lijkt me geweldig.

Voor de reis naar Gap ben ik een route aan het maken.

Vanuit midden Nederland ongeveer 1100km.

De bedoeling is om zoveel als mogelijk via de binnenwegen wegen naar Gap te rijden.

De route naar Gap wordt in 3 of 4 dagen gereden.

Dit afhankelijk van het tempo dat we rijden, want we hebben dan beslist geen haast !!!

We vertrekken op maandag 20 september.

De aankomst zal dan op woensdag of donderdag zijn.

Vanuit Nederland eerst een stuk snelweg via Antwerpen en Brussel naar Namen.

Daarna rijden we een alternatieve route, zonder snel- en tolwegen, naar het zuiden.

Vanaf Namen is een mooie route langs de Maas te rijden, die we tot Nancy kunnen volgen.

Overdag regelmatig "ëen terrasje pikken" is een must en eind van de middag zoeken we een camping om te overnachten.

Vergeet dus je caravan of tentje niet mee te nemen .....

In de omgeving van Gap zullen we tot/met zondag samen met Carl wat routes in de bergen gaan verkennen.

Geen zware off-road trails, maar wel die ook voor een standaard Jeep te rijden zijn.

De organisatie van deze " L'Ours Alpin Trace " is in handen van Carl, dus ... succes verzekerd !

De terugreis zal op maandag 27 september zijn, maar kan ook later als we dat willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Voor de reis naar Gap ben ik een route aan het maken.

Vanuit midden Nederland ongeveer 1100km.

De bedoeling is om zoveel als mogelijk via de binnenwegen wegen naar Gap te rijden.

De route naar Gap wordt in 3 of 4 dagen gereden.

Dit afhankelijk van het tempo dat we rijden, want we hebben dan beslist geen haast !!!

We vertrekken op maandag 20 september.

De aankomst zal dan op woensdag of donderdag zijn.

Vanuit Nederland eerst een stuk snelweg via Antwerpen en Brussel naar Namen.

Daarna rijden we een alternatieve route, zonder snel- en tolwegen, naar het zuiden.

Vanaf Namen is een mooie route langs de Maas te rijden, die we tot Nancy kunnen volgen.

Overdag regelmatig "ëen terrasje pikken" is een must en eind van de middag zoeken we een camping om te overnachten.

Vergeet dus je caravan of tentje niet mee te nemen .....

In de omgeving van Gap zullen we tot/met zondag samen met Carl wat routes in de bergen gaan verkennen.

Geen zware off-road trails, maar wel die ook voor een standaard Jeep te rijden zijn.

De organisatie van deze " L'Ours Alpin Trace " is in handen van Carl, dus ... succes verzekerd !

De terugreis zal op maandag 27 september zijn, maar kan ook later als we dat willen.

de route naar Gap is klaar

deze kan met de navigatie gereden worden

maar een routebook is ook beschikbaar

nog liefhebbers om mee te gaan naar Gap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
over 2 weekies gaan we op pad

er kunnen nog Jeepers mee

dus ...

He Hans;

Vandaag nog bij de garage geweest en het ziet erna uit dat mijn Jeep op tijd klaar is.:whistle: (volgende week maandag of dinsdag) Dus wat mij betreft kan de trip gewoon doorgaan. Moeten we nog iets afspreken hoe we elkaar ontmoeten en waar? En wanneer we rijden. Er is maar 1 maar ik moet terug zijn op 29 ste september omdat ik dan middags een afspraak heb staan in Tiel.

Hoor het wel,

Olaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Hans;

Vandaag nog bij de garage geweest en het ziet erna uit dat mijn Jeep op tijd klaar is.:bye1: (volgende week maandag of dinsdag) Dus wat mij betreft kan de trip gewoon doorgaan. Moeten we nog iets afspreken hoe we elkaar ontmoeten en waar? En wanneer we rijden. Er is maar 1 maar ik moet terug zijn op 29 ste september omdat ik dan middags een afspraak heb staan in Tiel.

Hoor het wel,

Olaf

da's mooi man :whistle:

(check your mail box)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...