Spring naar bijdragen

remschijven vastgeroest? trukje?


Recommended Posts

spuit eens wat kruipolie tussen de wielnaaf en de schijf en laat een nachtje weken.

dan moet het toch wel lukken; De schijf kan er immers wel keihard op vastgeroest zitten hoor.

Ben je niet vergeten de borgmoertjes los te halen, of zitten er geen op ?

Als het echt niet lukt met hameren, zul je toch een grote poelietrekker nodig hebben vrees ik.

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

een poelietrekker...

weet ik zo niet, maar om een remschijf eraf te trekken die met een hamer niet losgeraakt, zou het al een poelieTREKKER mogen zijn denk ik....

Waarom spring je eens niet binnen bij een truckgarage ? daar hebben ze vast wel een monster van een poelietrekker waarmee het in 5 minutjes gefixt is...

daarna monteer je alles terug en thuis zal het er wel makkelijker afgaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe bedoelen jullie? ik zet de handrem af als ik de schijven wil losmaken... moet er nog iets los?

Er word bedoeld dat je eventueel de handrem kabel iets los moet draaien, dan komen de handremschoenen iets los te zitten. Daarna niet vergeten om ze weer te stellen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

NEEEEEEE !:bye1:

niet de kabel losmaken !

Er zijn speciale stelnokken in de remtrommel om de handrem los te maken.

Nu snap ik al meer... als het dus de achterwielen zijn, dan zitten die gegarandeerd vastgeklooid aan de handremschoenen.

Dus, wat moet je doen: achteraan de beschermschijf (binnenkant wiel, langs de askant) zie je een rubberdopje (ellipsvormig) Dat dopje haal je eruit en daarachter zit een tandwiel. Met een platte spatel van 1 cm breed draai je het tandwiel al klikkend naar achteren. Dan komen de remschoenen van de handrem naar binnen en gaat de schijf eraf !

Had je dat nou eerder gezegd dat je aan de achterwielen bezig bent....:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo beter weer ???????????:bye1:

als je uiteindelijk bij de WJ de achterschijven/trommel eraf gehaald hebt, kuis dan maar meteen die handel eens goed uit.

Er zal daar wel wat roest en blubber inzitten die de werking van de handrem compromitteert. Kijk ook eens aan de dichting van het wiellager of er geen olie lekt... dikke kans van ja....:( (daarvoor moet je wel het vierkante plaatje met de 4 boutjes losmaken, dan kun je het lager zien zitten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

NEEEEEEE !:bye1:

niet de kabel losmaken !

Er zijn speciale stelnokken in de remtrommel om de handrem los te maken.

Nu snap ik al meer... als het dus de achterwielen zijn, dan zitten die gegarandeerd vastgeklooid aan de handremschoenen.

Dus, wat moet je doen: achteraan de beschermschijf (binnenkant wiel, langs de askant) zie je een rubberdopje (ellipsvormig) Dat dopje haal je eruit en daarachter zit een tandwiel. Met een platte spatel van 1 cm breed draai je het tandwiel al klikkend naar achteren. Dan komen de remschoenen van de handrem naar binnen en gaat de schijf eraf !

Had je dat nou eerder gezegd dat je aan de achterwielen bezig bent....:(

sorry dat ik deze oude topic weer naar boven haal maar ik weet niet wat je precies bedoelt met "nokken" en ik vind nergens een foto van wat ik moet losmaken.

zou dit nu eindelijk willen vervangen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TOING ! :blink:

We zijn een jaar later...

Op de metalen plaat aan de binnenkant van je wiel (onder de jeep gaan liggen dus !) zie je een rubber dop van 2 cm lang. Als die dop eraf is ga je een gat hebben en daarachter zit een tandwiel van 1,5 cm doorsnede. Daarmee regel je de remschoenen (open/dicht)

Zo los mogelijk zetten en dan tjak, de remschijf een mep verkopen en ze is eraf.

Wel eerst de remklauw losmaken natuurlijk. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn achterschijven zate zo vast geroest dat ik heel de achter as eruit heb getikt en heel het zooitje onder pers na 5 minuten klappen met wat druk erop kwamen ze los

compleet vast geroest

gelijk ook afdichtingen as gedaan waren ook aan het lekken

daardoor lagers door moeten slijpen en ook vervangen

kosten afdicht ring borg klemring en lager 110 euro per kant inc verzendkosten bij Nico parts

alles doet het nu weer

Als je evt spoorverbreders hebt moet je de spoorverbreders er wel af halen anders kan je de schijven nooit verwijderen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...