Spring naar bijdragen

Fout Code: P0432


Recommended Posts

Nu gaat die code over een defecte catalisator #2.

ik kreeg deze code nadat ik de uitlaat had vast gezet.

Nu is denk ik de catalisator afgebroken.... dit baseer ik op dat ik rammel in de uitlaat hoor en afentoe vermogen verlies heb.

Nu heb ik gelezen als je onder de 80.000 MILES zit dat je het vergoed krijgt van de Dealer.

Hier een link naar die tekst.

http://www.epa.gov/otaq/consumer/warr95fs.txt

Nu heb ik de dealer gebelt, en via mijn Chassis nummer hebben ze er naar gezocht maar konden ze hier niks over vinden.

Aangezien er toch een nieuwe moet komen, is het mogelijk om een 2e hands te kopen? (als die er zijn)

of beter voor een nieuwe gaan?

Alvast bedankt.

:thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je het beste een nieuwe katalysator kan aanschaffen, je kan nooit binnenin kijken in welke staat die tweedehands is.

(of hij moet echt weinig kosten)

kan dat niet nee?

ik heb die 2 potjes(catalisatoren) helemaal boven aan zitten. weet niet of dat bij elke 4.0L dat zo is?

zo dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

check ook maar ff of de einndemper nog open is. en niet verstopt zit met die subtantie die in de katalysator zit verwerkt. namelijk onder het rijden trilt altijd je uitlaat. is de kat kapot. dan op den duur door trilling verpulvert de subtantie in je kat. die subantie komt daarna in je einddemper terecht en raakt dan verstopt. waardoor je motorvermogen verlies krijgt. en als de einddemper goed dicht zit. dat de motor temperatuur ook nog omhoog gaat. of je hebt een beetje mazzel dat er ergens een lek in je uitlaatsysteem zit waar de uitlaatgassen naar buiten kunnen

dit probleem had ik ook met mijn feroza.

ik heb afgelopen week de kat eronderuit gehaald. met een koevoet flink op en neer gegaan in de kat. en zo de kathuis leeggemaakt. daarna ook nog een nieuwe einddemper erop gemonteerd met de lege kathuis ertussenin. en zo krijg je wel meer PK'S en een geluidje van een sportuitlaat. en als de jeep naar de apk moet. dan zet je gewoon ff de kat er tussenin :thumbsup:

bewerkt door F.M
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik gelezen als je onder de 80.000 MILES zit dat je het vergoed krijgt van de Dealer.

Hier een link naar die tekst.

http://www.epa.gov/otaq/consumer/warr95fs.txt

Nu heb ik de dealer gebelt, en via mijn Chassis nummer hebben ze er naar gezocht maar konden ze hier niks over vinden.

Die regel geldt alleen in de US. Of wij moeten hier in Europa ook een regel hebben die garatie verplicht stelt op de emmissiedelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Die regel geldt alleen in de US. Of wij moeten hier in Europa ook een regel hebben die garatie verplicht stelt op de emmissiedelen.

Heb het na gevraagd in NL en Duitsland....

en beide geen garantie.

wat ik wel raar vind is dat het in amerika 80.000 MILES de garantie vervalt, en in nederland en duitsland 80.000 KM.

dat is toch niet juist.... maar valt niet aan te veranderen...

waar ik wel van baal is dat ik dus maar 1000 km boven die grens zit:ph34r:

Nu heb ik bij www.rockauto.com catalysator besteld.

20379.jpg

zie hem wel verschijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...