Spring naar bijdragen

Oliefilterhuis loshalen


Recommended Posts

Ik heb olielekkage bij het oliefilterhuis en wil daarom de pakkingen vervangen.

Ik heb een torx-bitje T60 en een sleutel 10 waar ik het bitje in doe, maar als ik daar kracht opzet krijg ik de moer niet los. Zelf met een buis op de sleutel komt er geen beweging in. Wel heb ik nu twee sleutels die eruit zals een wokkel.

Heeft iemand nog een tip of een idee welk merk een dermate sterke sleutel 10 heeft zodat deze niet verbuigt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het gedaan met een haakse torx sleutel.

bij mij zaten ze ook erg vast.

ik heb ze dan ook de avond voor dat ik dat deed even ingespoten met een kruipolie. de sleutel in een buis geplaatst en eerst ietsje vast en toen los.

dit is mijn tool

post-5654-12873032908678_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas lukt het niet met de baco. Ik dacht dat ie los kwam, maar bleek dat het tandwieltje van de baco brak. :thumbsup:

Baco was ook niet zo'n dure, was een Kinzo.

Ga morgen maar eens op zoek naar een trxsleutel en ga het dan nog maar eens in combinatie met verwarmen proberen.:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het opgegeven, ga dinsdag een afspraak maken voor de APK en dan mag de garage een poging doen.

Ik heb vandaag nog wel een sleutel 10 van betere kwaliteit gekocht, maar ook met deze lukte het niet. De sleutel verboog niet, maar de ring brak. Ook nog een echte Bahco gehaald, maar die slipte over het bitje, dus da lukte ook niet.

Verwarmen heb ik uiteindelijk niet meer uitgeprobeerd omdat er een remleiding langs loopt en de bobine erboven zit.

In ieder geval bedankt voor het meedenken.:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar woon je

kunt altijd langs komen apk kan ook hier is geen probleem echter wel door de weeks

zo vast kan ie niet zitten alles kan los

Ik woon in Nieuwleusen, dus is op zich wel te doen.

Deze laat ik nog door mijn garage doen, ik ga er vanuit dat zij wel de ervaring en middelen hebben om deze los te krijgen.

Mocht ik weer zo'n probleem hebben, kom ik zeker bij je langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...