Spring naar bijdragen

kabel + software voor uitlezen ZJ


B--E--N
 Share

Recommended Posts

Er zijn honderden OBD2-interfaces te vinden op het internet, voornamelijk bij de bekende eBays. Bijna allemaal zijn klonen van de originele ELM327 interface, maar werken net zo goed op sommige (betaalde) software na.

Een goed voorbeeld is te vinden bij Dealextreme : <<< KLIK >>>

Bij DX hanteren ze gratis verzenden en betalen via Paypal. Je hebt de interface - inclusief CDROM met heel veel freeware, shareware en demo's - dan voor zo'n 31 EUR in huis.

In feite heb je als hobbyist voldoende aan deze interface en er komt dagelijks nieuwe software uit die de ELM327 ondersteund.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Mike: Als B--E--N een '93 ZJ heeft, zoals onder zijn naam staat, dan is het geen OBD2, maar gewone OBD.

Voor zover ik weet kun je dat niet zo makkelijk uitlezen. Ik heb er zelf ooit een scanner voor gekocht, maar die is helaas niet zo uitgebreid als OBD2, en kost ook een stuk meer...

@Ben: Heb je een specifiek probleem dat je moet oplossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet perse. OBD2 is een standaard, ODB1 niet echt. Je hebt om te beginnen een Jeep/Chrysler specifieke OBD1 stekker nodig, en ook de output van OBD1 is Jeep/Chrysler specifiek. bij OBD2 is dat veel beter geregeld.

Het zou best kunnen dat er tools zijn die beide kunnen, maar ik wil wel zeggen: let daarop bij aanschaf.

Mijn scantool doet beide, maar er stond ook duidelijk bij vermeld dat die Jeeps van voor 1995 kon lezen. Dat is dus niet vanzelfsprekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus de juiste stekker en Chrysler software, in combinatie met dit kastje zou wellicht kunnen werken? Of is dit te simpel gedacht.

Klinkt erg ver van huis, maar ik heb al eens een site gezien uit China, die de stekkers voor Chrysler verkoopt. En voor de software, hé, op internet is alles te vinden :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk het niet. Het OBD protocol is anders dan het OBD2 protocol. En dat kastje vertaalt het OBD2 protocol naar iets dat over USB naar de computer gaat.

Overigens is China helemaal niet zo ver weg meer. Ik haal regelmatig spullen uit China. Gaat prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij kun je de 93er alleen uitlezen met de DRB II uitleesapparatuur, of met vrij dure universele scanners, ik ben behoorlijk op zoek geweest naar dergelijke opties om mijn XJ uit te lezen maar heb geen losse kabels of software kunnen vinden. Uiteindelijk heb ik een DRB II gekocht op Ebay met de bijbehorende kabels voor motor en automaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...