Spring naar bijdragen

Noorwegen ; wiel vast


Recommended Posts

Hoi van het weekend een remschijf meegenomen uit Nederland, die voor veel gezeur zorgde bij de noorse douane. OP Schiphol mocht ie zo mee als handbagage maar dat vond die noor geen goed idee. flessen drank mogen mee maar je zal toch es iemand voor zn hoofd slaan met dat ding. Afijn ik heb em zn baas er maar bij laten halen en die was het met me eens. Dat mannetje dus zwaar de pest in.

Nou heb ik echer een raar probleem. Vanavond ethousiast mn "nieuwe" schijf en nieuwe blokken gemonteerd, wiel erop en ....wiel zit muurvast... met wegrijden een mooie streep rubber , geen beweging in te krijgen.

de remklauwcylinder kan ik terugduwen de remklauw in , de blokken zitten niet vast tegen de schijf maar de schijf blijkbaar tegen iets aan de achterkant. maak ik een fout, ben ik iets vergeten? die 3 klemmetjes heb ik teruggeplaatst.

iemand enig idee?

ook na demontage van het wiel zit de zaak muurvast, daar ligt dus niet aan.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had je graag willen helpen, maar je woont me toch iets te ver weg.

Ik neem aan dat je gelijk al problemen hebt met de schijf. en niet dat je eerst een stukje kunt rijden.

Vaak zit de remcylinder nog vast, maar zal niet het geval zijn.

gewoon even los halen, en rustig bekijken als je iets verkeert gemonteerd hebt. En zoals Ab al zei, kijk ook even de schijf na, als ze gelijk zijn.

Succes:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren de schijven nagemeten en ja hoor, de oude is 11,5 mm dik bij de wielboutgaten en de nieuwe 6 mm. de schijf loopt daardoor vast tegen het lagerhuis. ik heb nu dus een opvulschijf nodig van 6 mm. heeft iemand toevallig een oude versleten schijf liggen met een 6 mm dik hart( rond de wielbout gaten) ?:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor de tip maar beiden leveren ze niet.

bij de dealer leveren ze ook alleen de dunne.

ik heb op mn 87er XJ dus schijven met een dik 11,5mm hart. schijnt zeldzaam te zijn.

met een opvulplaat is het probleem opgelost, daar is niks geen rommelen aan. zon opvulplaat is het makkelijkst te maken van een oude 6mm schijf.

ik heb 1 super goede schijf en 1 die enorm is ingevreten op mn auto.

Uit Nederland heb ik vorige week een nieuwe meegenomen die dus echter van het dunne 6mm type blijkt te zijn.

dus als iemand een gare 6mm schijf heeft liggen dan kun je mij daar enorm mee helpen.

ik ben ook van mening dat je niet moet rommelen en remmen moeten 100% zijn.daarom wil niet met ringen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou toch moeten bij Bilxtra. Ik haal zelf ook daar de onderdelen. Dus ook remonderdelen.

Even het kenteken opgeven, en ze weten gelijk wat voor een auto het is.

De XJ is een veel verkochte auto geweest hier in Noorwegen. Dus de onderdelen zullen er ook wel zijn. Mss nog een keer proberen?

Succes :worshippy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zal niet mee vallen , ik heb er al zo'n 85 gedemonteerd en ben ze nog nooit met die dikte tegen gekomen.

De model 85-91 gebruiken de 6mm dikte bij de naaf , de modellen v.a. de dunnere met opstaand randje van ongeveer 1.5mm.

Je kunt de dikkere ook op de na 91 modellen gebruiken anders om durf ik niet te zeggen.

Als het nu helemaal niet lukt , zou je lagere lager-hubs kunnen gebruiken.

Die van het model na 91 zijn nl. net iets lager.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij BilExtra hebben ze nogmaals de computer geraadpleegd en jawel. tot '89 is de 11.5 mm dikke schijf gebruikt ,daarna de 6 mm. Ze hebben hem niet op voorrad maar waarschijnlijk met een paar dagen hebben ze een schijf voor me uit Oslo. jammer allen dat ik die schijf voor niks uit Holland mee heb lopen slepen.

Afijn binnenkort weer goed kunnen remmen.

volgend probleem doet zich echter alweer voor. de jeep stop er af en toe tijdens het rijden ineens mee. Als ik plotseling vaart minder slaat ie onder het rijden af.dit gebeurde de afgelopen weken 3 keer en is dus slecht heel af en toe maar wel irritant. Verder heb ik een krakend geluid vanaf de achteras wat echter alleen te horen is bij stapvoets rijden en niet toeneemt bij groter snelheden. het klinkt alsof het uit de aandrijving komt. kunnen dit kruisjes zijn?. en hoe controleer ik dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...