Spring naar bijdragen

koppelomvormer vraag th400


michel1972
 Share

Recommended Posts

Een vriend van mij heeft een cj7. Eerst was de wagen nog in zijn originele staat met het 304 blok met pak hem beet 115 pk. Het blok is inmiddels vervangen door een gereviseerd 360 blok die een behoorlijk stuk krachtiger is als het oude 304 blok. Op dit 360 blok zit een injectie en edelbrock uitlaatsysteem. De jeep heeft een 4.56 R&P en 35 inch banden.

Hij had wat problemen met zijn oude th400 bak en had intussen al een andere th400 op de kop getikt. De jeep lag al een tijdje uit elkaar toen hij ging verhuizen naar een nieuwe garage. De koppelomvormers zijn tijdens die verhuizing bij elkaar terecht gekomen en wij kunnen nu niet meer achterhalen welke koppelomvormer bij welke th400 hoort. Op de koppelomvormers staat niks geschreven en ze passen allebij op de th400 maar ze zijn niet helemaal hetzelfde qua dikte boutpatroon en zijn 3 gaats. Wel is mij opgevallen dat de koppelomvormer van een waggy 5 gaats is bij een th400

Nu heb ik het volgende gelezen.

Model cj 1980-1968 gebruikt andere code koppelomvormer als model cj 1976-1979.

Omdat dit blok origineel in een waggy zat ben ik ook gaan kijken naar de code van de koppelomvormer van een waggy. De code van model 1965 - 1979 gebruikt dezelfde code als model cj 1976-1979. De code van een waggy 1980-1968 wijkt weer af van de cj modellen.

Nu wil ik dus weten hoe nauwkeurig het luistert om de juiste koppelomvormer te plaatsen bij dit 360 amc blok. Kan een koppelomvormer van een standaard cj blok met 115 pk problemen geven als het geplaatst wordt bij een blok dat nu ruim 200 pk levert en veel meer koppel levert als het oude 304 blok.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...