Spring naar bijdragen

Olie achter differentieel


Recommended Posts

Ik heb de olie vervangen van zowel mijn voor als ook mijn achterdifferentieel. Nagevraagd bij de dealer. Daar doen ze in alle Jeep Grand Cherokees dezelfde 80W90 olie. Nadat ik bij Kroon het advies 75W140 had gelezen even wat gerechercheerd. Mijn Overland met quatro drive MOET dus 75W140 hebben. Ze vertelden me bij de dealer dat dit vrachtwagenolie zou zijn en niet in personenauto´s hoefde. Verder smijt de dealer als motorolie er 10W40 in standaard. Ze kopen bulk om hoge(re) korting te krijgen maar voorgeschreven is (voor mijn WJ) 5W30!!!!! Ze rotzooien maar wat aan en vragen daar de hoofdprijs voor!

In ieder geval heb ik de juiste 75W140 en additief in zowel de voor als ook de achterdiferentieel gedaan. Nadat de olie was vervangen was ook het sjroemp geluid weg !!!!! Bij de tussenbak ook uitkijken welke bak je hebt. 247 heeft speciale olie nodig.

Ik denk niet dat je op olie "sparen" moet omdat de Jeep nogal gevoelig is. ALs je de prijs afzet tegen de kilometers die de olie meegaat dan kost het vrij weinig. Minder dan EEN tank benzine !!! waar praten we dan over, het gaat toch om onze Jeep ! En die willen we toch zo lang mogelijk in goede staat houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de olie vervangen van zowel mijn voor als ook mijn achterdifferentieel. Nagevraagd bij de dealer. Daar doen ze in alle Jeep Grand Cherokees dezelfde 80W90 olie. Nadat ik bij Kroon het advies 75W140 had gelezen even wat gerechercheerd. Mijn Overland met quatro drive MOET dus 75W140 hebben. Ze vertelden me bij de dealer dat dit vrachtwagenolie zou zijn en niet in personenauto´s hoefde. Verder smijt de dealer als motorolie er 10W40 in standaard. Ze kopen bulk om hoge(re) korting te krijgen maar voorgeschreven is (voor mijn WJ) 5W30!!!!! Ze rotzooien maar wat aan en vragen daar de hoofdprijs voor!

In ieder geval heb ik de juiste 75W140 en additief in zowel de voor als ook de achterdiferentieel gedaan. Nadat de olie was vervangen was ook het sjroemp geluid weg !!!!! Bij de tussenbak ook uitkijken welke bak je hebt. 247 heeft speciale olie nodig.

Ik denk niet dat je op olie "sparen" moet omdat de Jeep nogal gevoelig is. ALs je de prijs afzet tegen de kilometers die de olie meegaat dan kost het vrij weinig. Minder dan EEN tank benzine !!! waar praten we dan over, het gaat toch om onze Jeep ! En die willen we toch zo lang mogelijk in goede staat houden.

Hee Theo,

Waarom denk je dat er zoveel assen de soep in draaien bij de WJ. Gewoon omdat de dealers maar wat aan rotzooien. Ze gebruiken inderdaad niet de goeie 75W140 full synth olie maar gewoon 80W90 gearbox olie. Ook "vergeten" ze meestal de friction modifier (additief) waardoor de boel gaat wringen op rotondes en in bochten. En als de boel weer eens kapot is vervangen ze gewoon de hele as voor een nieuwe. Mij is verteld, dat de assen gewoon op de plank liggen. Kassa!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb met de chef werkplaats gesproken. Maarja, ze zijn ook dealer van Crysler, Hummer en Jeep. En bijna iedere auto heeft wel andere voorgeschreven olie ed. Dan maar de "gemiddelde" spullen inkopen. En ze zijn natuurlijk geen klanten gewend die zelf beetje aan hun auto doen. Ik heb in ieder geval geen vertrouwen meer in hun. Ze hebben het dealerschap overgenomen van Smeets in Ittervoort, en later bleek dat ze nog wat restbestanden hadden meegekregen. Hun magazijnchef vertelde me dat als dat op was er geen "specifieke" olie meer word ingekocht nog verkocht !!! Kun je nagaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...