pukkeltje Geplaatst April 16, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2010 (bewerkt) Een half jaar geleden heb ik een M38 a1 Nekaf jeep aangeschaft uit 1956. Inmiddels behoorlijk onderhanden genomen. Enig laswerk verricht aan beide spatborden, nieuwe hoofdremcylinder, volledig nieuwe kap, raamrubber, op de bak na alles gestraald en opnieuw in de verf gezet. Ook een oorlogslamp gemonteerd. Echter de remlichten hebben nog nooit gewerkt! Nu was bij het monteren van de kentekenplaatverlichting even kortsluiting en is er een zekering stuk. (vermoed ik) Diverse keren heb ik gezocht naar iets wat op een zekering leek, maar al mijn speurwerk is voor niets. Met geen mogelijkheid vind ik wat. Het systeem is 24V en heeft niet meer de stofomwikkelde bekabeling. VRAAG: Kan iemand mij duidelijk maken waar ik naar zekeringen zoeken moet? De auto start gewoon, maar geen enkel lampje doet het nog. April 16, 2010 bewerkt door pukkeltje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chipka Geplaatst April 28, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 28, 2010 Die zijn er niet.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
arendboekel Geplaatst April 30, 2010 Rapporteren Share Geplaatst April 30, 2010 (bewerkt) Heb je de standen van de schakelaar goed staan. Ik heb ook even moeten zoeken om licht te krijgen. Als de schakelaars niet goed staan heb je geen richtingaanwijzer of licht. Heb toevalling 2 draden bij je kentekenplaatverlichting en heb je die beide aangesloten ? Haal ze dan los en meet eens tussen de massa en de draden. Er is kans dat beide draden een +24V zijn... hadt ik ook. 1 draad +24V kwam daardoor aan massa te liggen. Kentekenplaatverlichting unit zit door montage al vast aan massa, zet per ongeluk een + op het lipje en je hebt kortsluiting. April 30, 2010 bewerkt door arendboekel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pukkeltje Geplaatst May 27, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2010 Okee, ik ben er uit! er zitten dus twee zekeringen in de multischakelaar in het dashboard. Dit zijn bi-metalen. Bij sluiting verbreken zij de stoomdoorvoer en na enige afkoeltijd gaan zij zelf terug in de goede stand. De sluiting heb ik gevonden en kentekenverlichting werkt nu. Ook de knipperlichten en de oliedrukmeter heb ik werkend gekregen. Nu nog de remlichten en de temperatuurmeter aan de praat krijgen. Ook heb ik veel laswerk verricht aan de spatborden. Hopelijk kan ik deze zomer weer lekker rondrijden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.