Spring naar bijdragen

hydraulische kleplichters verwijderen


Raphael
 Share

Recommended Posts

Hi allen,

Is er toevallig iemand in de buurt van Hilversum met een hydraulische kleplichter verwijderaar, welke ik 10 minuutjes zou mogen gebruiken?.

Ik ben al meer dan twee dagen bezig :lol: deze dingen te verwijderen, en ik heb er pas 5 van de 12 uit kunnen halen.:bye1:

Het speciale gereedschap, kan ik hier in de omgeving niet vinden en met een magneet lukt het niet (net een paar millimeter)

Thomass :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik neem aan dat je de nokkenas(/krukas) verdraaid heb?

Uhh, nee, moet dat dan :whistle:??? alles ligt er af (de kop dan)

ze zitten gewoon een beetje vast, en mijn magneetje is niet sterk genoeg.

de eerste 5 heb ik er uitgehaald met een koperdraad, maar de overige 7 dat lukt me niet meer (waarschijnlijk om dat ik er niet goed bij kan komen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je de krukas en nokkenas draait komen ze als het goed is omhoog en gaat het makkelijker

Ah, dat is de truuk, alleen ik kan de resterende lifters zo'n 6 mm boven hun boring krijgen, en dan zitten ze klem.

Met het rond draaien van de krukas/nokkenas, breng ik ze niet veel hoger.

normaal bij een "verse" motor kan ik ze wel met een magneet er uit tillen, maar dit blok heeft waarschijnlijk heel lang geleden een monteur gezien en is vermoedelijk alleen maar olie bij-gevuld ipv ververst. het zit nu allemaal een beetje stroef. Om dat je ze niet echt kan beet pakken (met iets) lukt het niet al te best. vandaar mijn vraag...

(ik heb net zelfs met vacuüm geprobeerd, maar helaas)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk zijn dan alle lifters er uit, met behulp van een stukje "porche gereedschap".:)

Alleen de laatste zat wat vaster dan de rest, en ik moest even wat meer kracht zetten. Het gevolg was dat de lifter er plots uit sprong, over de motor en langs de uitlaatpijp op de grond terecht kwam.

Natuurlijk was hij uit elkaar gevallen, en de onderdeeltjes lagen er om heen.

Nu heb ik alles terug kunnen vinden, behalve de "metering disk" (ik weet daar geen Nederlands woord voor) ;)

Ik heb mij zelf helemaal gek gezocht, met behulp van een magneet, maar nergens te vinden.:unsure:

Is er iemand onder jullie die nog ergens een hydraulische kleplichter heeft liggen waar deze metering disk nog in zit. en zou die dan naar mij mogen komen.?? ( al is het alleen de disk)

het is de derde van links op de foto

Thomass

post-5654-12873031425672_thumb.jpg

bewerkt door EJG
verplaatst, graag je topics bij elkaar houden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...