Spring naar bijdragen

kleine probleempjes...


BjornV
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Mijn cherokee vertoont, nu het mooi weer word, enkele kleine ongemakken :D

1. De elektrische ramen doen niks meer. het lijkt wel of de lock out switch op staat. Ik heb al een grondig onderzoek gevoerd gewapend met wiring schema en multimeter. Ik denk dat de bus (bestuurderszijde) slecht is. heb de schakelaar doorgemeten maar daar niks mis mee (meten van weerstand) maar wanneer ik op de bus de toekomende spanning meet is deze gewoon 12V, wanneer een schakelaar bedient wordt valt de spanning op de bus terug naar 0.40V.

De ramen zelf gaan open met een externe bron, wel traag maar denk dat dit is door de stroombegrenzer van mijn DC bron.

Connector C317 heb ik ook al gecontroleerd, niks aan de hand.

heeft iemand hier nog tips over?

een 2e probleempje. gisteren bij het instappen en de acheruitkijkspiegel goed te zetten kwam deze los van het raam. de lijmverbinding zit nog tegen mijn ruit. met welke lijm kan ik deze er best terug op plakken:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor je binnen spiegel kun je het volgende gebruiken.

Voor het ontvetten pak je loctite 7649

Voor het lijmen pak je loctite 319

Ik heb van beiden nog een beetje staan dus als je het wil uitproberen mag je het komen ophalen hier in Axel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die van bison is ook goed hoor maar deze had ik nog staan dus vandaar maar goed dat het gelukt is.

Succes verder met je ramen.

Even off topic

Als je keer een ritje gaat maken laat je maar iets weten dan kunnen we misschien iets afspreken.

Als ik nog eens ga kun je ook mee natuurlijk als je wilt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey,

Gisteren is een klein mirakel gebeurd :lol:

Opeens, zonder enige reden, werken de ramen terug :lol:

Hopelijk blijven ze werken, ik denk dat ik (als er tijd is) de kabel vanaf C317 (LH deurstijl) tot de schakelaars in de deur eens goed ga doormeten. ik vrees dat daar mogelijk ook een probleem zit.

Bedankt iedereen voor de reaties

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hallo,

de raampjes werkte, maar alleen wanneer ze het zelf wilde.

Ik heb nog eens goed verder gezocht en heb de volledige kabelboom uit de rechtse deur gehaald en daar kwam ik tot de ontdekking dat ter hoogte van de deuropening (waar de cables van binnen naar buiten gaan zeg maar) de isolatie van 12 van de 19 calbles was gebroken. 1 draad was bijna volledig gebroken, die hing met slecht 2 koperdraadjes nog aan elkaar. kheb een fototje bijgevoegd.

het circuit is ondertussen gefixed en alles werk weer perfect :P

bedankt voor de hulp!

dscf9070u.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...