Spring naar bijdragen

BjornV

Forum member
  • Aantal bijdragen

    22
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over BjornV

  • Verjaardag 08/12/1989

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Jeep Informatie

  • Type Jeep
    Wrangler
  • Bouwjaar
    1995

BjornV's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Waardering in de gemeenschap

  1. Hallo, enkele weken geleden heb ik de radiateur van mijn XJ vervangen, So for so good... tot ik na ongeveer 2 weken en dik 500km rijden witte rook merk komende vanonder de kap, onmiddelijk gestopt en zag de rode (automaat) van onder mijn radiateur stromen, en echt stromen liters... Cherokee aan de kant laten staan, ik was redelijk ver van huis en paar dagen later naar huis gesleept... thuis gekomen een onderzoek begonnen en wat bleek dat de olietoevoerleiding die links onderaan aan de radiateur toekomt gekneld had gezeten tussen de radiateur en de elektrische koelfan. mijn eigen fout dus, niet goed gekeken bij installatie :s. De leiding is in langsrichting over ongeveer 4cm doorgescheurd, zie foto's. Nu mijn vraag, ik ben al even op internet op zoek geweest maar kan niet direct zo een leiding vinden. de OEM is 53004531 als ik mij niet vergis. Kan iemand mij aan zo een leiding helpen??? alvast bedankt!! groeten, Bjorn
  2. De XJ is eindelijk goedgekeurd... maar niet van de eerste keer vandaag. Deze morgen was er nog een verschil van 34%, 30% is het maximum toelaatbare. Een paar keer flink geremd en het verschil was 31%. daarna heb ik een 50kg in de koffer gelegd en opeens was het verschil nog maar 20%, de 2e keer zelfs 15%. Dus goedgekeurd deze keer. Nu was ik op de terugweg aan het denken, Nu met de nieuwe remcylinders was het grootste verschil weggewerkt. Met nog een beetje gewicht in de koffer te leggen was het helemaal goed. Kan het zijn dat de voorste schokdempers beginnen verslijten en daardoor de jeep naar beneden duikt tijdens het remmen en hierdoor minder effectief remt op de achteras? Of is dat juist een mooie theorie?... Bedankt iedereen voor de tips!
  3. Vandaag nieuwe cylinders gemonteerd, morgen opnieuw naar de APK... let's hope :-) thanks voor de tip in ieder geval!
  4. Heb vandaag de trommels er weer af gehaald en gemerkt dat één cupje eerst blijft hangen en er dan uit floept... waarschijnlijk zal dit dan de oorzaak zijn?? bedankt voor de tip!
  5. Hello everybody, Ik krijg mijn XJ niet door de APK omdat er een verschil is tussen de achterremmen, het verschil is niet constant, het schommelt tussen de 40 en 80 %. Ik heb alles al schoongemaakt, trommels zien er goed uit, geen abnormale slijtage. Heb de remmen ontlucht, ... Kan het zijn dat er lucht in de ABS pomp zit en dit het probleem veroorzaakt? Tijdens het rijden voel ik niks abnormaals. hebben jullie enkele tips die ik kan gebruiken? groeten Bjorn
  6. hallo, ik heb de wielen laten balanceren en de trilling is zo goed als weg, het is terug zoals normaal. Een ander klein probleem was dat het ventiel links voor ergens een slag had gekregen waardoor dit een heel klein beetje lekte, met gevolg dat er een verschil in banden spanning was. bedankt iedereen voor de reacties
  7. hallo, Mijn Cherokee '95 heeft de laatste tijd nogal last van hevige trillingen bij 90km/h. wanneer ik maar een paar km trager of sneller rij is de trilling bijna volledig weg (normaal). het is net of de hele jeep in resonatie gaat, de cd speler stopt van de trilling. waaraan moet ik eerst denken? onbalans in de wielen of versleten motor ophanging? groeten Bjorn
  8. Hey, Ik heb vorig jaar ook een probleem gehad met de remlichten, de schakelaar aan de pedaan was los gekomen, misschien ligt daar het probleem
  9. hallo, de raampjes werkte, maar alleen wanneer ze het zelf wilde. Ik heb nog eens goed verder gezocht en heb de volledige kabelboom uit de rechtse deur gehaald en daar kwam ik tot de ontdekking dat ter hoogte van de deuropening (waar de cables van binnen naar buiten gaan zeg maar) de isolatie van 12 van de 19 calbles was gebroken. 1 draad was bijna volledig gebroken, die hing met slecht 2 koperdraadjes nog aan elkaar. kheb een fototje bijgevoegd. het circuit is ondertussen gefixed en alles werk weer perfect bedankt voor de hulp!
  10. hey, Gisteren is een klein mirakel gebeurd Opeens, zonder enige reden, werken de ramen terug Hopelijk blijven ze werken, ik denk dat ik (als er tijd is) de kabel vanaf C317 (LH deurstijl) tot de schakelaars in de deur eens goed ga doormeten. ik vrees dat daar mogelijk ook een probleem zit. Bedankt iedereen voor de reaties groeten
  11. Hey, Ik heb de lijm van Bison gevonden en dat is goed gelukt. @ Bleek: Toch Bedankt;) ga morgen nog eens verder meten voor de raampjes, hopelijk met succes. groeten, Bjorn
  12. Hallo, Mijn cherokee vertoont, nu het mooi weer word, enkele kleine ongemakken 1. De elektrische ramen doen niks meer. het lijkt wel of de lock out switch op staat. Ik heb al een grondig onderzoek gevoerd gewapend met wiring schema en multimeter. Ik denk dat de bus (bestuurderszijde) slecht is. heb de schakelaar doorgemeten maar daar niks mis mee (meten van weerstand) maar wanneer ik op de bus de toekomende spanning meet is deze gewoon 12V, wanneer een schakelaar bedient wordt valt de spanning op de bus terug naar 0.40V. De ramen zelf gaan open met een externe bron, wel traag maar denk dat dit is door de stroombegrenzer van mijn DC bron. Connector C317 heb ik ook al gecontroleerd, niks aan de hand. heeft iemand hier nog tips over? een 2e probleempje. gisteren bij het instappen en de acheruitkijkspiegel goed te zetten kwam deze los van het raam. de lijmverbinding zit nog tegen mijn ruit. met welke lijm kan ik deze er best terug op plakken:)
  13. hallo iedereen, vrijdag de jaarlijkse discussie gehad met de APK keurmeester:rolleyes: alles was goed, op een paar puntjes na, 2 eigelijk. 1. mijn bullbar zit voor de richtingaanwijzers (jaarlijks terugkeerend) en daardoormogen de middelste niet werken... 2. de achteras is overberemd ?? dit snap ik niet goed... toen ik hier over in duscussie ging wist de keurmeester mij te vertellen dat dit gevaarlijk is tijdens een noodstop op nat wegdek... vorige jaren nooit een probleem mee gehad omdat de apk keurder geen rem test bank had... toen ik zei dat je moet kunnen sturen om met een jeep te rijden kon hij niet echt lachen... met andere woorden: wat moet ik ondernemen of kan ik dit zo laten?
  14. bedankt voor de snelle reactie boris maar het is de andere schakelaar, die van de groote lichten (en al de rest zoals wipers, turn, ...) die aan de stuurkolom... groeten Bjorn
  15. hallo iedereen, ik heb de schuldige gevonden! de schakelaar voor de grote lichten is de dader. ik had nog niet gemerkt dat het dimlicht ook niet altijd goed werkte, nog niet in het donker gereden... door een onderbreking is de schakelaar (waardoor de dimlichten niet werken) werd door los contact met een ander kortsluiting gemaakt nu is mijn volgende vraag... op hoeveel € komt een kompleet nieuwe schakelaar (multi function switch)? en wat is het beste, nieuw of gebruikt? groeten Bjorn
×
×
  • Nieuwe aanmaken...