Spring naar bijdragen

Pijlstokbuis AMC304 vervangen


charlie
 Share

Recommended Posts

Hoe vervang ik de pijlstokbuis van dit blok zonder hem weer af te breken?

Het 1e stuk gaat prima, maar zodra je bij de flensen komt gaat hij absoluut niet verder de asbuis in. De vorige had ik de flensen vlak geschuurd, echter dan zit de buis dus niet strak genoeg en gaat hij lekken, hoe moet dit wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de 4,2 zit ongeveer een centimeter voor de flens een kleine ribbel in de pijlbuis, hiermee hoort hij zo strak te klemmen zodat er geen olie langs komt. Bij mij kwam er ook olie lang, heb m goed ontvet en met vloeibare pakking gemonteerd. Wel halverwege met een beugeltje op het blok vastgezet.

Tot nu toe geen lekkage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep, deze bobbel heeft deze buis ook, echter zoals ik op vele plaatsen op I-net lees past die bobbel dus niet door het gat in het blok.

Vorige keer heb ik op advies van andere de bobel weg gevijld, dan past hij wel maar gaat hij lekken.

Ik zoek nu naar de manier om hem en oliedicht en passend te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Yep, deze bobbel heeft deze buis ook, echter zoals ik op vele plaatsen op I-net lees past die bobbel dus niet door het gat in het blok.

Vorige keer heb ik op advies van andere de bobel weg gevijld, dan past hij wel maar gaat hij lekken.

Ik zoek nu naar de manier om hem en oliedicht en passend te krijgen.

hoi ik doe dat met een dop van een dopsleutel set eroverheen en dan tik je hem er zo strak in vijlen mag niet ivm lekken

scoob:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een peilstok kapot gehad. ik had op mijn 4,2 een lange koker staan, ik heb deze vervangen door de korte versie. ik heb deze goed ontvet gehad en er een dikke laag zwarte loc-tide op gedaan en deze met een dopsleutel er gewoon in geklopt en deze lekt niet. je mag niets weg vijlen of schuren anders ga je leken krijgen.

Grtjs

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij de 4,2 zit ongeveer een centimeter voor de flens een kleine ribbel in de pijlbuis, hiermee hoort hij zo strak te klemmen zodat er geen olie langs komt. Bij mij kwam er ook olie lang, heb m goed ontvet en met vloeibare pakking gemonteerd. Wel halverwege met een beugeltje op het blok vastgezet.

Tot nu toe geen lekkage.

Ik heb precies hetzelfde gedaan...en zit perfect. (tot nu toe :lol:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...