Spring naar bijdragen

Bio ethanol


Cherokee_Chris
 Share

Recommended Posts

Ok, hij heeft zojuist teruggebeld:

volgens hem is het zo, dat een portie aceton in de tank ervoor gaat zorgen dat de motor armer draait...

Kan dus idd. de oplossing zijn om even door de keuring te geraken.

ps. hij heeft er wel bijgezegd dat de motor niet lekker gaat draaien omwille van de redenen hiervoor al opgesomd.

Grappig , er zijn er hier een paar die er bij zweren dat het juist beter gaat lopen :worshippy: Wat is nu waar en wijsheid ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ beagle : was idd steeds hetzelfde apparaat, overigens wel een waarvan ik weet dat het zeer regelmatig gebruikt word.......

@ frans : bedankt voor je info, ik ga z.s.m. testen met de aceton toevoeging en proberen of ik de resultaten kan meten via de drb. het lijkt me dat enkele waarden zouden moeten veranderen. verbruik heb ik regelmatig bijgehouden, tot nu toe zit dat tussen 1:6.5 en 1:7.8.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ beagle : was idd steeds hetzelfde apparaat, overigens wel een waarvan ik weet dat het zeer regelmatig gebruikt word.......

Meet hem toch eens bij een andere garage, heeft bij mij wel eens geholpen, flink hoog in de toeren er heen racen en dan meten.

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

De moter heeft waarschijnlijk toch al te veel slijtage verschijnselen, ook bij b&s is het niet gelukt hem aan de waarden voor de apk te laten voldoen.

Ik heb een aantal tanks benzine (4 of 5) verreden met toevoeging van aceton, dit heeft geen beter resultaat voor mij opgebracht, ook het verbruik is er niet door gedaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat de staat is van de catalysator, als deze niet meer naar behoren werkt dan is het CO ook te hoog.

Dit gaat een beetje dom klinken maar werkt wel. Zoek een catalysator en plaats deze gewoon aan het uiteinde van de uitlaat met een 90 graden bocht, meet dan nog eens CO. Zo heb ik zelf de wrangler een paar jaar geleden door de keuring gekregen.

Ik zal eens kijken of ik die foto nog ergens kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@johnny : Cat is in orde, voor de zekerheid hebben we er nog even een splinternieuwe onder gehad om te meten, zo goed als geen verschil.

@frans: Benzine druk, injectie en cat voldoen. langs de zuigerveren gaat wat olie mee mee wat waarschijnlijk de boosdoener is.

Ik heb gisteren een andere XJ gekocht, een 91er (us import) met 90.000 mijlen op de teller, de 93er heb ik geschorst en ga ik slopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...