diver Geplaatst March 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2010 Hallo Allemaal, wie kan mij helpen sinds kort in bezit van een XJ van 1991 en heb problemen met de remmen, de ABS is er uit gehaald door de vorige eigenaar dus alleen vacuum en een hoofdremcilinder. toen ik hem kreeg kon ik het rempedaal intrappen tot op de bodem heb de wielremcilinders achter en de hoofdremcilinder vervangen alles ontlucht tot meerdere malen toe maar het pedaal blijf tot op de bodem gaan wat kan dit zijn. Groet Diver Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2010 Hoe heb je hem ontlucht ? Als je dit heb gedaan door op het pedaal te trappen , en inderdaad tot de bodem , dan verwacht ik nu dat je hoofdremcylinder defect is. De cylinder is buiten zijn werk gebied gekomen en wellicht nu intern lek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diver Geplaatst March 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2010 Ik heb ontlucht met vacuum en pompend nippel open pedaal op de vloer en dan dicht. de hoofdremcilinder is nieuw. het doet net zoals bij de oude Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst March 18, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2010 Er wil wel eens lucht in de remklauwen blijven steken. Keertje ontluchten met remkauwen los zodat je de ontluchtingsnippel naar boven kan draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diver Geplaatst March 18, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 18, 2010 Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de lucht uit het remsysteem weg is wanneer de motor niet loopt is het pedaal hard zodra de motor loopt en vacuum zuigt zakt de pedaal druk bijna helemaal weg, het is net of de booster te groot is en de pedaal druk weg haalt, wat kan hiervan de oorzaak zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fransdemers Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 ... blijft toch de hoofdremcilinder verdachte nr. 1... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikonised Geplaatst March 19, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2010 Ik heb dat ook gehad bij mijn CJ7, als je ontlucht moet je het beginnen bij het wiel wat het verste weg is, dus rechts achter, en zo terug naar links achter, rechts voor en links voor. Dan moet het lukken, succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ivo Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Als de hoofdrem cilinder leeg geweest is moet deze in de bankschroef ontlucht worden. Staat is Haynes beschreven, ook hier ergens een howtooo. Ivo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diver Geplaatst March 20, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Ben inmiddels verder aan het sleutelen geweest jullie ideen meegenomen, ik ben inmiddels er ook achter gekomen dat de vorige eigenaar met het uitbouwen van de ABS de leidingen van het remcicuit verkeerd heeft aangesloten nl. een voorwiel en 2 achterwielen op een circuit en een voorrem appart hoe kun je het verzinnen eerst dit maar inorde maken jullie horen nog van mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Gaat je pedaal direct tot op de bodem of zakt-ie langzaam? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 20, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 20, 2010 Als ik het goed heb, is de '92 XJ uitgerust met een Bendix-10 ABS systeem. Dat is een geïntegreerde hoofdremcilinder/abs-unit zonder vacuümbekrachtiging. Een electrische pomp zorgt voor de bekrachtiging. De vorige eigenaar heeft bij het uitbouwen dus een 'vreemde' hoofdremcilinder met bekrachtiging gemonteerd. Mijn vraag is of deze pomp wel passend is voor jouw XJ. Weet jij waar-ie vandaan komt en meer nog voor welk type ie bedoeld is? Als-ie is voor een auto met rondom schijfremmen kan het best zijn dat daar de oorzaak ligt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diver Geplaatst March 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 Hallo allen, remsysteem nu goed aangesloten maar werkt nog steeds niet perfect, hij remt wel goed maar als ik een paar keer pomp met het pedaal als de motor niet loopt word het pedaal hard en als ik hem dan op druk hou zakt hij toch heel langzaam weg, dit moet lucht zijn maar waar kan dit zitten?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diver Geplaatst March 23, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 Hoofdremcilinder en booster zijn goed ook het juiste model dus dit moet goed zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst March 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 Hallo allen, remsysteem nu goed aangesloten maar werkt nog steeds niet perfect, hij remt wel goed maar als ik een paar keer pomp met het pedaal als de motor niet loopt word het pedaal hard en als ik hem dan op druk hou zakt hij toch heel langzaam weg, dit moet lucht zijn maar waar kan dit zitten?? Langzaam zakken betekent lekkage in de hoofdremcilinder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst March 23, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 23, 2010 Ook al mijn idee , zie aantal reacties terug , eventueel kun je het een keer testen met een gebruikte die ik wel heb liggen , werkt het dan nog niet , dan mag hij natuurlijk altijd retour. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
diver Geplaatst April 4, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 4, 2010 Hallo Allen, bedankt voor jullie reacties ik ben er eindelijk achter wat er met de remmen is,met dank de man van jeep mechanics in Ede, wanneer de motor niet loopt is er geen vacuum daar bleven de remmen hard zodra de motor gestart werd is er vacuum en het pedaal ging tot op de bodem dus bijna geen remmen uiteindelijk blijkt dat de remtrommels achter zodanig uitgesleten waren dat ze niet mee remde andere trommels gezet en Voila remmen als een gek dus opgelost, bedankt allemaal Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.