Spring naar bijdragen

Remmen blijven sponzig


diver
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal, wie kan mij helpen sinds kort in bezit van een XJ van 1991 en heb problemen met de remmen, de ABS is er uit gehaald door de vorige eigenaar dus alleen vacuum en een hoofdremcilinder.

toen ik hem kreeg kon ik het rempedaal intrappen tot op de bodem heb de wielremcilinders achter en de hoofdremcilinder vervangen alles ontlucht tot meerdere malen toe maar het pedaal blijf tot op de bodem gaan wat kan dit zijn.

Groet Diver

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de lucht uit het remsysteem weg is wanneer de motor niet loopt is het pedaal hard zodra de motor loopt en vacuum zuigt zakt de pedaal druk bijna helemaal weg, het is net of de booster te groot is en de pedaal druk weg haalt, wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben inmiddels verder aan het sleutelen geweest jullie ideen meegenomen, ik ben inmiddels er ook achter gekomen dat de vorige eigenaar met het uitbouwen van de ABS de leidingen van het remcicuit verkeerd heeft aangesloten nl. een voorwiel en 2 achterwielen op een circuit en een voorrem appart hoe kun je het verzinnen eerst dit maar inorde maken jullie horen nog van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het goed heb, is de '92 XJ uitgerust met een Bendix-10 ABS systeem. Dat is een geïntegreerde hoofdremcilinder/abs-unit zonder vacuümbekrachtiging. Een electrische pomp zorgt voor de bekrachtiging.

De vorige eigenaar heeft bij het uitbouwen dus een 'vreemde' hoofdremcilinder met bekrachtiging gemonteerd. Mijn vraag is of deze pomp wel passend is voor jouw XJ. Weet jij waar-ie vandaan komt en meer nog voor welk type ie bedoeld is? Als-ie is voor een auto met rondom schijfremmen kan het best zijn dat daar de oorzaak ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen, remsysteem nu goed aangesloten maar werkt nog steeds niet perfect, hij remt wel goed maar als ik een paar keer pomp met het pedaal als de motor niet loopt word het pedaal hard en als ik hem dan op druk hou zakt hij toch heel langzaam weg, dit moet lucht zijn maar waar kan dit zitten??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen, remsysteem nu goed aangesloten maar werkt nog steeds niet perfect, hij remt wel goed maar als ik een paar keer pomp met het pedaal als de motor niet loopt word het pedaal hard en als ik hem dan op druk hou zakt hij toch heel langzaam weg, dit moet lucht zijn maar waar kan dit zitten??

Langzaam zakken betekent lekkage in de hoofdremcilinder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo Allen, bedankt voor jullie reacties ik ben er eindelijk achter wat er met de remmen is,met dank de man van jeep mechanics in Ede, wanneer de motor niet loopt is er geen vacuum daar bleven de remmen hard zodra de motor gestart werd is er vacuum en het pedaal ging tot op de bodem dus bijna geen remmen uiteindelijk blijkt dat de remtrommels achter zodanig uitgesleten waren dat ze niet mee remde andere trommels gezet en Voila remmen als een gek dus opgelost, bedankt allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...