M-REX Geplaatst March 9, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 9, 2010 na een terrein rit waren me veren wel erg in gezakt naar her en der wat rond tehebben gevraagd was het advies om verlengde veer schommels er onder tezetten dus heb even een setje gemaakt en er onder gezet nu ze er onder zitten twijfel ik of ik de goed maten heb van de veer schommels ik heb de bout maat hart op hart 15 cm gedaan en mijn veren lift is al 3 inch dan wel door gezakt hij staat nu eist hoger als voor de terrein rit maar de vraag klop die maat hart op hart 15 cm alles komt verder goed ook uit de aandrijf assen de schokbrekers staan weer op de normale stand of zo laten of alles weer terug bouwen en nieuwe veren er onder??????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst March 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2010 (bewerkt) de vraag klop die maat hart op hart 15 cm alles komt verder goed ookuit de aandrijf assen de schokbrekers staan weer op de normale stand of zo laten of alles weer terug bouwen en nieuwe veren er onder??????? Kan allebei maakt eigenlijk niet zoveel uit, je zal nu iets meer flex naar beneden hebben dan als je er nieuwe veren onder zet. Dit is iig goedkoper dan nieuwe veren en als hij niet te dweilerig is zal ik het zo laten. Groeten Bas March 10, 2010 bewerkt door Kameel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2010 eventueel shims tussen de vooras en de veren zetten omdat je vooras voorover kantelt met langere veerschommels Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst March 10, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2010 dat is de humor er van de assen staan nu in de de juiste hoek de tussenassen staan in een lijn met de diff ga morgen wel uit testen hoe hij zich gedraag op de weg ben er geen voor stander van weet uit ervaringen met andere merken dan het wat instabieler word voor heen had ik een suzuki die was een dweil op de weg en dan wil ik niet weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 10, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2010 Bij de vooras kijk je niet naar de hoek van je aandrijfas, hier telt alleen dat de fuseepennen 3 graden(dacht ik ongeveer) achterover staan, anders krijg je het effect van fietsen met het stuur verkeert om:lol: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst March 10, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2010 ga even door vragen als je het niet erg vind ik heb die 3 inch veren lift er onder maar er worden daar van 2 bladveren gebruikt onder de 2 blad bladveren zitten voor 3 stuk achter 3 stuks af gezaagde bladveer stukken tussen in de lengte van 10 a 15 cm en juist daar gaan die door zakken en afbreken kan daar op wachten volgens mij heb nog een 4 bladveren liggen met 5 bladveren er op per stuk ook 3 inch dit had ik al na gemeten maar als ik deze dan gaat plaatsen word volgen mij wel erg stug dus wat is wijsheid alle veren er onder weg en die andere gaan plaatsen zonder veerschommels????????????????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
theo-cj7 Geplaatst March 11, 2010 Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2010 Dan kun je toch alle kanten op als je nog een setje in je magazijn hebt liggen:lol: Als ik het goed begrijp staat je cj dus eigenlijk op 4 x 2 bladen en zijn de afgezaagde alleen maar als vulling gebruik. Wordt een kwestie van expirimenteren . Haal uit je reserve pakket 1 of 2 bladen uit en kijk hoe het rijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst March 11, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 11, 2010 dat rijden met die verlengde veerschommels is bagger om het zo maar tezeggen die heb ik er nu weer onder vandaan gehaald achter veren staan goed ik model alleen de voorveren niet maar de set veren die ik had liggen passen dus niet ze kunnen wel onder mijn andere cj5 maar niet onder de raptor die andere veren zijn smaller en poly bussen passen al helemaal niet maar had nog set heavy duty.s bladveren liggen van jawel suzuki deze op maat gesneden en 2 extra bladen er bij tussen gezet trap gewijs naar kleiner gemaakt de veren zitten er er al weer onder alleen nog de banden er op zetten maar kan nu al zien dan hij weer op ze oude hoogte staat morgen dan gelijk ook maar de lier met lier bumber er op zetten en ik kan weer los uipko Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.