Spring naar bijdragen

Waterlekkage? vloer onder achterbank.


Recommended Posts

mijn TJ is elke winter erg vochtig, dit is as de 2e winter dat ik hem heb, maar nu ik een tijdje toevallig zonder achterbank erin reed kom ik erachter dat de mat op de bodemplaat echt zeiknat is. ik heb een hardtop die ok is dus het komt denk ik niet van boven. ik denk dus aan via wielkuipen of evt via de bodem. opspatten water wellicht? als ik de mat optil en deels de bekleding van de wielkuipen zie ik niet zo ineens de oorzaak. er zitten wat rubbers maar die zien er ok uit. is dit een TJ probleempje? en iemand een idee waar te zoeken?

Jeepgroet!

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je het over de plek tussen de voorstoelen en bank in?

of zit die natte plek echt onder de plek van de achterbank?

Heb ej nog bekleding er in zitten?

want ik heb links en rechts onder de bank langwerpige dopjes zitten die je voorin en en midden van de auto ook heb. Alleen zijn die rond.

heb je die er niet in zitten, komt het dnek ik daar door.

Lijkt me wel sterk dat je zonder die dopjes veel water binnen krijgt maja.... weet maar nooit.

Ook toevallig geen kinderen achterin gehad, die hoge nood hadden onderweg, maar jij geen zin had om te stoppen?;)

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je het over de plek tussen de voorstoelen en bank in?

of zit die natte plek echt onder de plek van de achterbank?

Heb ej nog bekleding er in zitten?

want ik heb links en rechts onder de bank langwerpige dopjes zitten die je voorin en en midden van de auto ook heb. Alleen zijn die rond.

heb je die er niet in zitten, komt het dnek ik daar door.

Lijkt me wel sterk dat je zonder die dopjes veel water binnen krijgt maja.... weet maar nooit.

Ook toevallig geen kinderen achterin gehad, die hoge nood hadden onderweg, maar jij geen zin had om te stoppen?B)

:yes:

Heyy

Nee de mat onder de achterbank is echt zeiknat. ik dacht dat de TJ erg vochtig was door de hardtop maar het is echt de vloermat. ga zsm de gehel mat loshalen en zoeken. gister na terreinrijden de auto leeggehaald en toen merkte ik dat er erg veel water stond op de vloer achter. Die lange zwarte doppen zitten er bij mij in.....ik zal ze wel ff goed checken....

Bekleding heb ik nog dus....en nee geen kids achterin....ook geen bloedmooie meid die.....;)....wast maar waar haha....

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De enige keer dat er bij de hardtop ooit water naar binnen kwam was via een niet goed sluitend rubber van het rechter zijraam.

Maar dat was maar druppelsgewijs..

Als de vloer echt zeiknat is denk ik eerder aan de achterklep/-raam.

achterklep, rubber is nog netjes en hij sluit prima. achterraam...een hardtop van een TJ sluit niet geheel achter....of....?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

achterklep, rubber is nog netjes en hij sluit prima. achterraam...een hardtop van een TJ sluit niet geheel achter....of....?

Jawel, juist wel.. maar hoe krijg je daar anders water binnen?

Via de bodem zou kunnen, maar zeiknat?

Vreemd.

Hoe staat het met de zindelijkheid van de rest van de familie? :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel, juist wel.. maar hoe krijg je daar anders water binnen?

Via de bodem zou kunnen, maar zeiknat?

Vreemd.

Hoe staat het met de zindelijkheid van de rest van de familie? ;)

Hmmm, nu je het zegt, ik ga eens kijken en evt foto maken ervan.

Thanks! Nakijken zal het weekend worden denk ik.

De rest? Geen hond...geen kids....dus tja.....:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Ruud Verhof
mijn TJ is elke winter erg vochtig, dit is as de 2e winter dat ik hem heb, maar nu ik een tijdje toevallig zonder achterbank erin reed kom ik erachter dat de mat op de bodemplaat echt zeiknat is. ik heb een hardtop die ok is dus het komt denk ik niet van boven. ik denk dus aan via wielkuipen of evt via de bodem. opspatten water wellicht? als ik de mat optil en deels de bekleding van de wielkuipen zie ik niet zo ineens de oorzaak. er zitten wat rubbers maar die zien er ok uit. is dit een TJ probleempje? en iemand een idee waar te zoeken?

Jeepgroet!

:yes:

Slang lek van de achterruitsproeier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren,

Bedankt voor al jullie meedenken.

Vandaag bij daglicht eens de auto leeg gehaald en matten opgelicht.

ZOndag wezen terreinrijden in de blubber en met storm regen een eind naar huis gereden. Er ligt water LV+RV+LA+RA onder de vloermatten voetruimtes. Tevens onder de mat op de vloerplaat achterbak. Het is schoon water dus regenwater en geen bruine blubber. Het moet dus van boven/opzij komen.

- kan zijn aansluiting hardtop op de body en bij de rubbers (wat er trouwens allemaal ok uit ziet)

gokje, harde wind wringt de hardtop waardoor regen ertussendoor loopt?

niemand ervaring met regen en hardtop TJ hiermee?

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zeg, doe de volgende keer gewoon je deur dicht..;)

Volgens mij heeft dat niks met de wind te maken, hij sluit ergens niet af en mijn ervaring is de rubbers..

Ik vond dat idee van de slang erop nog helemaal niet zo slecht.

:wacko::)

Ga hem zo eerst ff droog maken.....zal zaterdag eens de tuinslang erop zetten....zelf ff in de auto duiken.....ik hoop idd wel wat te vinden.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanaaf alle bekleding eruit gehaald, de Jeep is leeg en kaal nu ;).

met handdoeken droog gemaakt, ik hoop morgenochtend droog.

morgenavond ff met de tuinslang erop.....ben benieuwd.

gok op aansluiting hardtop.

:wacko:

ps die zwarte roosters achter op de hoeken van de hardtop, zijn die wel voor ontluchting? ik zie binnen in de hardtop geen rooster of opening? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die roosters zijn er voor de luchtdruk binnen in.... als je dan de Deur dicht gooit komt daar als goed is wat lucht uit...

en natuurlijk als je de Fan aan zet... anders circuleerd de lucht nooit binnen in.

bij later type zit er een rooster in de achterklep.. Heb ik iig.

Als bij mij de kachel op de snelste stand staat en alles dicht zit, dan voel je de lucht er wel uit komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey,

Vanaaf moest ik toch de TJ nog afspuiten n.a.v. mijn ritje afgelopen zondag (zie filmpjes topic). Gelijk ff regen negebootst op de wasplaats, ik in de auto zitten ;)...maar...ik heb wat gevonden.

- Aansluiting achterraamrubber op de achterklep, links en rechts lekt. Het is het stukje van pakweg 20 cm L+R waar je 2 schroefjes in zitten voor je softtopsteun. Daar maar eens een dikke reep extra rubber op plakken of zo.

- Tevens als je water tegen de roosters L+R achter op de hardtop spuit dan stroomt er water via een ontluchtingspijpje?? zo in de hoeken van de achterbak, daar waar in de ene hoek je aansluiting zit voor achterruit verwarming en aansluiting achterruitenwisser/water. Tja, vd zomer maar eens die roosters eruit halen, en dichtkitten deels.

- aan de voorkant in de hoeken L+R van het voorraam lekt ook water de auto in....ook tijdens het rijden. Leek me neit zoveel maar dat water spaart zich op onder de bekleding en zo blijft de Jeep vochtig in de winter.

Volgende winter maar bekleding eruit. Denk dat doorrijden met softtop ook niet beter is tegen vocht.

Snap dat je lucht kwijt moet als je de deur dicht doet, maar water naar binnen wil ik ook niet. ;):lol:

TJ is nu droog trouwens. Snap nu waarom niemand met bekleding rijd :P

bewerkt door DarkGreen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende winter maar bekleding eruit. Denk dat doorrijden met softtop ook niet beter is tegen vocht.

TJ is nu droog trouwens. Snap nu waarom niemand met bekleding rijd ;)

Gewoon doorrijden met softtop.. pas met -14,5 graden afgelopen december werd het iets fris binnen.

...bekleding laat ik dus lekker zitten, de softtop houd het water prima buiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon doorrijden met softtop.. pas met -14,5 graden afgelopen december werd het iets fris binnen.

...bekleding laat ik dus lekker zitten, de softtop houd het water prima buiten.

ga ik misschien maar eens doen idd, ik wilde hem netjes houden, hij is nu 1,5 jaar oud mijn softop. hardtops zijn niet waterdicht bij Jeep dus ;). TJ is nu wel lekker droog trouwens, maar ja geen bekleding erin die vocht vast houd.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...