Spring naar bijdragen

Startprobleem GC 5.9


Recommended Posts

Hallo,

M'n 1998 Grand Cherokee 5.9 LX wilt niet meer starten, nadat de batterij plat is geweest. (lange tijd de radio + motorcompartimentverlichting aan laten staan)

Hij gaf de melding "check battery" en de startmotor gaf enkel enkele klikjes en daar bleef heb bij.

Dan maar een andere batterij gebruikt, en je hoort mooi de benzinepomp aanslaan en de startmotor gaat mooi rond, maar hij staat niet aan. En hij krijgt zeker benzine, aangezien ik benzine kan ruiken.

Is er een bepaalde handeling dat men moet doen nadat men een platte batterij gehad heeft?

Iemand een idee wat de oorzaak is?

Dank,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n 1998 Grand Cherokee 5.9 LX wilt niet meer starten, nadat de batterij plat is geweest. (lange tijd de radio + motorcompartimentverlichting aan laten staan)

Je bent dus onder de motorkap bezig geweest.

Misschien iets vergeten?

Motor zou normaliter toch moeten aanslaan met een nieuwe accu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondertussen 't beest gestart gekregen.

Blijkbaar moet je nadat de batterij afgekoppeld is eens de deuren sluiten en openen voordat je kan starten.

De batterij is leeggelopen toen ik naar de radio aan't luisteren was, terwijl ik de vloeistogffen aan't vervangen was, namelijk de motorolie, olie vooras, filter + olie automaat + aanspannen van de rembanden.

En aangezien ik na 't opladen niet boven de 10,6 volt geraak, is het een nieuwe batterij geworden.

Groeten,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...