Spring naar bijdragen

zojuist amerikaanse CJ 7 aangeschaft. is het een goede???


Recommended Posts

Zojuist in amerika een CJ 7 gekocht. Ik weet echter weinig van Jeeps. Is het een goede keus?

Hieronder beschrijving:

This 1985 Cj-7 has been body off rebuilt in 2007, only 3000 miles on freshly rebuilt Amc 360 with mild cam. Electronic ignition. Thorly fenderwell exit headers, dual flowmaster exhaust. Very expensive rubicon express lift. Shocks are Bilstien 5150, about the most expensive shocks on the market. Front and rear differentials are fitted with 4.56 gears. rear/ detroit locker and powertrax lock rite in front. Rear one pice chromolly axles. custom built c-v driveshaft. twin stick transfer case. very sought after conversion on these jeeps. Beatiful lime green paint job in and out, with matching color hard top and brand new black soft top. two sets of doors. Brand new siped 35" toyo mt's and 15" Ameroican racing wheels. New best top brand seats. and over $700 in dynomat and rhino lined with new carpet on top. 4 speed manual. Heavy duty winch. Exterior LED lamps. New 15 gallon gas tank. Too much to list. over 35,000 invested! Jeep is immaculate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met je aankoop!

Ga je zelf de verscheping regelen of laat je dat doen?

Mijn advies is om het te laten doen als je er zelf geen ervaring mee hebt.

Dus mocht je het uitbesteden. Verdiep je er dan goed in. Ook bij dit soort bedrijven schommelen de prijzen behoorlijk. Bij de ene verscheper kan je zomaar 500 dollar meer kwijt zijn als bij de ander.

Een verscheper kan alles voor je regelen. Vanaf het ophalen van de jeep in Amerika tot aan het afleveren bij je voor de deur. Ook kunnen hun de APK/RDW voor je regelen maar dat zou ik toch zelf doen. De meeste bedrijven hanteren daar vaste tarieven voor en die liggen voor amerikaanse auto's tussen de 1250 en 1850 euro. Transportkosten liggen tussen de 1500 en 2000 euro.

Ik neem aan dat je zelf wel ervaring ermee hebt of weet hoe alles werkt mbt het invoeren en alle kosten die er extra mee gemoeid zijn.

Vergeet de volgende punten vooral niet. Wanneer de auto Europa binnenkomt betaalt u 10 procent invoerrechten, 19 procent BTW en zijn er allerlei verzendkosten. Als de auto 30 jaar oud was had u maar 6% hoeven af te dragen. Daarna volgt een keuring door de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW). Het voertuig moet een uitgebreide keuring bij de RDW ondergaan. Ook moet de auto vaak technisch aangepast worden en krijgt deze bijvoorbeeld andere koplampen en andere schakeling van knipperlichten. Het leek er op dat de banden meer uitsteken als 3 cm. Dus moet je wel APK/RDW banden regelen die binnen de 3 cm regeling vallen. Bovendien zijn Amerikaanse auto's vaak slechter voor het milieu. Voor zeer onzuinige auto's is per 1 februari 2008 CO2-toeslag ingevoerd. Door deze toeslag zijn auto’s met een hoge CO2-uitstoot fors duurder geworden.

Je moet niet gek opkijken dat je straks nog eens 5000 euro of meer extra kwijt bent boven op de aankoopprijs door de transportkosten , op kenteken zetten en af te dragen belastingen maar dat zal je ook zelf wel uitgerekend hebben.

Het kan zeker allemaal goedkoper. Zeker de af te dragen belastingen maar dat kan je via een pm bij mij opvragen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels begrepen dat het niet eenvoudig is om deze Jeep RDW gekeurd te krijgen. De beste methode lijkt te zijn om hem eerst in Engeland op kenteken te zetten en dan naar NL te verschepen.

Heeft iemand nog briljant advies en of tips?

Zelfs al is de wagen goed gekeurd in Engeland dan moet hij nog wel aan de Nederlandse regels voldoen als je hem van Engeland naar Nederland brengt en hem op nederlands kenteken wil zetten. Ik denk dat het niet veel aan kosten zal schelen want je krijgt er extra handelingen en kosten bij door de tussenstop in Engeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels begrepen dat het niet eenvoudig is om deze Jeep RDW gekeurd te krijgen. De beste methode lijkt te zijn om hem eerst in Engeland op kenteken te zetten en dan naar NL te verschepen.

Heeft iemand nog briljant advies en of tips?

Zal nog wel wat meevallen om hem gekeurd te krijgen, zorg er voor dat alle papierwerk in orde is, orginele amerikaanse kenteken is van belang, zorg er voor dat de wagen verder technisch goed is, dus APK waardig, let even op of er een achterbank in zit zo niet kun je deze ook direkt meenemen voor de keuring.

Voor de keuring is de identiteit van belang, dus kijk even naar de type plaatjes, 1 bij de ruitenwissermotor, 1 in de body bij de rem bekrachtiger, deze moeten kloppen met wat op het kenteken staat, zijn deze er niet kunt je hem beter via Duitsland binnen halen, dan moeten ze hem we overnemen.

Je kunt ook 6wheeler even contacten zit ook regelmatig op het forum, doet dit wel vaker

mooi wagen:yes: suc 6 met de invoer:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels begrepen dat het niet eenvoudig is om deze Jeep RDW gekeurd te krijgen. De beste methode lijkt te zijn om hem eerst in Engeland op kenteken te zetten en dan naar NL te verschepen.

Heeft iemand nog briljant advies en of tips?

Ik zit zelf in de containerbranche en ken een aantal bedrijven die wagens importeren en het hele traject voor jou doen.

Als je ze wil kan ik jou ze mailen.

Zelf importeren wij ook van alles met ons bedrijf en we hebben wel wel wagens geimporteerd maar met een jeep hebben wij zelf geen ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michel, graag een kostenraming, Heb zelf weinig tijd om e.e.a. te regelen.

Wil je een prijs voor het complete verhaal of voor een deel van het verhaal?

Dus Importeren van de auto inclusief transport, verzekering, invoerrechten, kosten inklaren douane aangifte, keuring en technische aanpassingen?

Keuring en technische aanpassingen waag ik me niet aan qua bepalen prijs. Is moeilijk om daar een prijs vooraf voor af te spreken.

Wat is de zipcode en naam plaats waar de auto staat? Dat is nodig ivm bepalen transportkosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier even een globaal overzicht van de kosten. Deze prijzen kunnen wat hoger of lager uitvallen.

Transportkosten en invoerenrechten naar Europa

De formule om te berekenen wat een auto ongeveer kost als deze in Nederland is: aanschafprijs van de auto € 10.000 + € 1.500 a € 2.000 transportkosten = max € 12.000) + 10% invoerrechten = 10 x € 120 = € 1.200 + 19% BTW = 19 x € 126.15 = € 2.508 = € 5.708 aan transport en belasting

Hierbij komen de kosten van transportverzekering ( 2,5% van aankoopprijs jeep) en cargadoorskosten ( het uit de container halen en afwikkelen van betalen van de invoerrechten) van € 585.

Kosten keuren en op kenteken zetten voor Nederland

De kosten voor de individuele RDW typegoedkeuring bedragen minimaal € 750 (zelf doen) en € 1.250 a € 1.750 indien door bedrijf verzorgd, inclusief verzekerde stalling, technische aanpassingen, nummerplaten en alle papierwerk.

Auto's met een toelating van voor 01.01.1998 kunnen met het Amerikaanse kenteken (Certificate of title) worden aangeboden bij de RDW. Er is geen individuele typegoedkeuring meer nodig voor deze auto's. De auto dient wel in orde te zijn voor de nederlandse APK en voorzien te zijn van Europese koplampen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb inmiddels begrepen dat het niet eenvoudig is om deze Jeep RDW gekeurd te krijgen. De beste methode lijkt te zijn om hem eerst in Engeland op kenteken te zetten en dan naar NL te verschepen.

Heeft iemand nog briljant advies en of tips?

Ik heb mijn CJ5 in Nederland gekocht zonder NL-kenteken. omdat er volgens het RDW geen europese typegoedkeuring is voor dit type (CJ7 weet ik niet) heeft de dealer waar ik hem kocht een soort TUF keuring in duitsland geregeld (is alleen papierwerk, Jeep blijft gewoon in NL)

Daarna met je duitse(dus europees)papieren naar het RDW en keuren maar. Wel het eea even aanpassen,zoal:

koplampen, europees goedgekeurd en de afstand van de koplamp tot zijkant van de auto zal waarschijnlijk te groot zijn

Zijverlichting, voor de oranje aansluiten op de richtingaanwijzer en achter de rode verwijderen

Lier en/of bumper zitten voor de richtingaanwijzers en koplampen,dus verwijderen of verlichting (tijdenlijk)verplaatsen

indien nodig uitlaatdempers vol stoppen met staalwol

post-5085-12873029756504_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

indien nodig uitlaatdempers vol stoppen met staalwol

waarvoor is dit

Ik had helemaal geen dempers,dus heb ik een buis met een geperforeerde flens in mijn sidepipe's gemaakt en die vol gestopt met staalwol om het geluid te dempen. werkt perfect! (en na het keuren het hele handeltje er weer uit natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...