Spring naar bijdragen

Kachelradiateur kapot?


Rolf
 Share

Recommended Posts

Ha allen,

Ik zit waarschijnlijk met een kapotte kachelradiateur. Symptomen:

- beslagen ruiten (bleken niet alleen beslagen met vocht maar ook een vettig laagje) en stank. Laatst zag ik echt walm uit de ventilatie-openingen komen, gisteren zelfs nadat ik (ondanks de kou, brrr) de kachel express had uitgelaten. Het begon zelfs op mijn luchtwegen te slaan en ik heb het laatste stuk van werk naar huis met het raam open gereden :wacko:

Nu zit ik niet echt te wachten op grote uitgaven maar ik kan het zelf niet repareren, het schijnt nogal een klus te zijn. Aan hoeveel werkuren moet ik denken qua reparatie bij een garage? Ik heb op internet gezocht naar prijzen voor radiateurs maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.

Heeft iemand dit ook al eens aan de hand gehad?

Het gaat om een cherokee classic 4.0 uit 2001.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rolf,

Ik heb inmiddels twee keer de kachelradiateur vervangen. Het is inderdaad een klus, maar lig daar niet wakker van, het is absoluut te doen. Het is zelfs dankbaar werk, mijn vrouw heeft weer warme voetjes en het zicht is weer scherp......zonder stoomwolken van de hete koelvloeistof in de auto.

Mocht je in tijdnood zitten, je kunt d.m.v. een 'kortsluiting' de aan- en afvoerslangen 'lussen'. Zo omzeil je de kachelradiateur en kun je even blijven rijden (je hebt echter geen warmte).

Mocht je hulp nodig hebben, laat het weten.

Ik praat je graag bij.

Groet,

6 in-line

bewerkt door 6 in-line
Zinswijziging.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...