Spring naar bijdragen

afgebroken steekas


Recommended Posts

Omwille van mijn afgebroken steekas - net achter de kogellager moet ik deze as vervangen (rechts achteraan)

Heb het deksel van de achteras verwijder en zie daar precies een soort torch boutje dat een dik pennetje op zijn plaats houd - wil dat boutje verwijderen.

Is dit een boutje met schroefdraad - zo ja welke dop heb ik hiervoor nodig? Heb verschillende soorten maar de kop vd bout was blijkbaar al wat beschadigd = dus moet ik meteen de juiste dop hebben.

En hoe ga ik verder te werk om deze as te verwijderen, mede vervangen van de kogellager en dichting rechter steekas. (is afgebroken na een slippartij - velg naar de maan, remschijf een stuk uit gebroken, rest zat nog in de remklauw. Vervang ik ook die remklauw? Eigenlijk is niet meteen schade te zien.

Wie weet me raad- hartelijk dank.

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geprobeerd, 7mm gaat net niet >draait door, en 6 mm gaat er gewoonweg niet op. Zal maandag worden vrees ik.

Nu goed, als dat boutje eruit gedraaid is wat is de verdere wijze, > die stift verwijder zodat de as een beetje naar binnen om die circlips te vewrijderen en zo naar buiten?

Enfin dat is de'n minste wat ik toch denk.

De kogellager en dichting is die makkelijk te verwijderen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wauw dit is een geweldig forum. Ja weer het bewijs dat jeeprijders mensen met een "hart" zijn.

Bedankt voor de vele detailfoto's.

Nu ben wel handig maar heb steeds altijd vrees - zeker bij iets nieuws - om niets te forceren laat staan over te draaien > want dan zitten heel ver van huis in dit geval.

Ga morgen eens proberen met het sleuteltje, maar moet echt oppassen - gezien mijne voorganger de kop nogal wat beschadigd heeft ...

Ondertussen heb ik de remklauw en de afdekplaat gedemonteerd + ook dit moet ik vervangen gezien dit en de remschoenen + systeem wat beschadigd is.

Waar vind ik best zulke occasie onderdelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo!

Herkenbaar verhaal als ik dit zo lees. Alleen was ik wat minder hard tegen een stoep gereden, waardoor nog rijdbaar. Bij Twan afgelopen weekend de schade voor een goede steekas met lagers laten vervangen, Was uurtje werk en de WJ doet het weer super! Thanks nog Twan!

Tip: in Nijkerk zit een velgenschade hersteller die voor 82 euro de velg hersteld. Zowel hoogte als zijslag is herstelbaar!

Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep:

Wheeltrim in Nijkerk.

http://www.wheeltrim.nl/temp/wiewatwaar/index.html

Ik heb er erg goede ervaring mee. En aan de velg was naderhand ook niets meer te zien! Je kunt er op wachten, wanneer je vooraf een afspraak maakt! Dien je wel voor 14.00 uur er te zijn.

Greetz Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik ga morgen me terug zoiets maken. Had vroeger verschillende versie zelf gemaakt - tja 6 jaar geleden had ik een nogal rare ex vrouw, en al mijn materiaal is zowat achter gebleven in 3 hangaars (schaafmachine, draaibank, paneelzaag, topie, afkortzagen maw een atelier metaal en houtbewerking).

In zulke omstandigheden mis ik veel mijn draaibank. Maar met wat draadstangen zal ik morgen wel wat fabriceren. Terwijl Ed nog bedanken voor de telefonisch tips en trics = Jeepdocteur ;) en tot een :thumbsup::bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...