Frederik10en Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Omwille van mijn afgebroken steekas - net achter de kogellager moet ik deze as vervangen (rechts achteraan) Heb het deksel van de achteras verwijder en zie daar precies een soort torch boutje dat een dik pennetje op zijn plaats houd - wil dat boutje verwijderen. Is dit een boutje met schroefdraad - zo ja welke dop heb ik hiervoor nodig? Heb verschillende soorten maar de kop vd bout was blijkbaar al wat beschadigd = dus moet ik meteen de juiste dop hebben. En hoe ga ik verder te werk om deze as te verwijderen, mede vervangen van de kogellager en dichting rechter steekas. (is afgebroken na een slippartij - velg naar de maan, remschijf een stuk uit gebroken, rest zat nog in de remklauw. Vervang ik ook die remklauw? Eigenlijk is niet meteen schade te zien. Wie weet me raad- hartelijk dank. grtz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Dit pennetje in het diff is een uitwendige torxbout.Zelf tik ik er in zulke gevallen wanneer hij toch al beschadigd is een klein dopje op en draai hem er zo uit. Tja die remklauw zou ik zelf vervangen,hij heeft nl een aardige klap gehad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frederik10en Geplaatst February 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 thx maar bemerk dat ik die torx dop niet heb, zal maandag ff eentje gaan halen, dozen vol torx maar net die niet ... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jonge235 Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 gaat ook met een gewoon getand dopje hoor, ik meen 6mm. herman. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frederik10en Geplaatst February 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 geprobeerd, 7mm gaat net niet >draait door, en 6 mm gaat er gewoonweg niet op. Zal maandag worden vrees ik. Nu goed, als dat boutje eruit gedraaid is wat is de verdere wijze, > die stift verwijder zodat de as een beetje naar binnen om die circlips te vewrijderen en zo naar buiten? Enfin dat is de'n minste wat ik toch denk. De kogellager en dichting is die makkelijk te verwijderen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Boutje is 1/4" gaat goed met 12kantige ringsleutel. Hier meer foto's -klik- Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frederik10en Geplaatst February 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 Wauw dit is een geweldig forum. Ja weer het bewijs dat jeeprijders mensen met een "hart" zijn. Bedankt voor de vele detailfoto's. Nu ben wel handig maar heb steeds altijd vrees - zeker bij iets nieuws - om niets te forceren laat staan over te draaien > want dan zitten heel ver van huis in dit geval. Ga morgen eens proberen met het sleuteltje, maar moet echt oppassen - gezien mijne voorganger de kop nogal wat beschadigd heeft ... Ondertussen heb ik de remklauw en de afdekplaat gedemonteerd + ook dit moet ik vervangen gezien dit en de remschoenen + systeem wat beschadigd is. Waar vind ik best zulke occasie onderdelen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeped Geplaatst February 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2010 www.cherokeeparts.nl Hij heeft (bijna)alles op voorraad liggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
brabant4x4 Geplaatst February 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 de sleutel maat van het boutje is 1/4 verkijgbaar bij bijna iedere gereedschap en automaterialen zaak , en de delen die je zoekt heb ik op voorraad liggen brabant4x4 veldhoven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hvulink Geplaatst February 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 Hallo! Herkenbaar verhaal als ik dit zo lees. Alleen was ik wat minder hard tegen een stoep gereden, waardoor nog rijdbaar. Bij Twan afgelopen weekend de schade voor een goede steekas met lagers laten vervangen, Was uurtje werk en de WJ doet het weer super! Thanks nog Twan! Tip: in Nijkerk zit een velgenschade hersteller die voor 82 euro de velg hersteld. Zowel hoogte als zijslag is herstelbaar! Greetz Harold Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 Eén advies, zet er nieuwe keerringen in nu je het open hebt liggen. En check de wiellagers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frederik10en Geplaatst February 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 H& Harold, heb je exactere gegevens van die velgenrepareur? thx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frederik10en Geplaatst February 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 idd ik ga meteen alles eruit gooien en vervangen, was ik zinnens te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hvulink Geplaatst February 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 14, 2010 Yep: Wheeltrim in Nijkerk. http://www.wheeltrim.nl/temp/wiewatwaar/index.html Ik heb er erg goede ervaring mee. En aan de velg was naderhand ook niets meer te zien! Je kunt er op wachten, wanneer je vooraf een afspraak maakt! Dien je wel voor 14.00 uur er te zijn. Greetz Harold Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frederik10en Geplaatst February 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2010 Hoe krijg ik de kogellager eruit zonder zulke speciale diaframmatrekker? Iemand tips/ suggesties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2010 Zelf een slagtrekker maken........ Een meter draadeind M10, wat dikke ringen en een stuk dik rond staal. Zoiets.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frederik10en Geplaatst February 15, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 15, 2010 ja ik ga morgen me terug zoiets maken. Had vroeger verschillende versie zelf gemaakt - tja 6 jaar geleden had ik een nogal rare ex vrouw, en al mijn materiaal is zowat achter gebleven in 3 hangaars (schaafmachine, draaibank, paneelzaag, topie, afkortzagen maw een atelier metaal en houtbewerking). In zulke omstandigheden mis ik veel mijn draaibank. Maar met wat draadstangen zal ik morgen wel wat fabriceren. Terwijl Ed nog bedanken voor de telefonisch tips en trics = Jeepdocteur en tot een Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.