Spring naar bijdragen

Crouse Control


Recommended Posts

:lol:Hallo,

Ik ben in het bezit van een Grand Cherokee 4.7 V8 Lim. Quadradrive 2003.

Momenteel werkt mijn Crouse control niet meer, tijdens het rijden is het crouse control ermee opgehouden:wacko:. Als ik de crouse control aanzet, brand het lampje wel op het dasboard, maar het werkt niet. Heeft iemand een idee wat het probleem is:blush:, en is dit zelf te repareren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het lampje aan gaat, werkt het deels wel......

Kan een mechanisch probleem zijn, dat er een vacuum slangetje los ligt, deze gaat vanaf je inlaatspruitstuk via een klepje naar het bedienings membraam. Dit zit allemaal onder de motor kap.

Kan ook een electrisch probleem zijn, schakelaartje kapot, slecht contact op de "clockspring" in het stuur huis enz....

Ik zou eerst even naar de slangetjes kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

hoi,ik had het zelfde probleempje alleen bij mij deed niks het meer het was hier de coilspring achteraf mijn eigen domme fout toen mijn stuurpomp en servomotor los lagen had ik een paar goede draaien aan het stuur gegeven niet wetende dat ik dit beter maar niet kon doen het draaide lekker licht maar werd achteraf een dure draai een hele goede les maar kijk uit als je het los haalt niet teveel aan draaien

mvg, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Nu gaan een paar mensen me een beetje scheef aankijken vrees ik :B maar ik had net hetzelfde probleem en heb na heel lang zoeken de oorzaak gevonden en die was bij mij mijn linkerachterlicht.

Na lang zoeken & darmpjes gecontrolleerd & alles nagemeten te hebben wou ik er de brui aan geven toen ik ontdekte dat mijn linkerachterlicht niet werkte op het moment dat mijn cruise-control het niet meer deed .... en andersom !

Na veel geklungel, gesoldeer & een bus contactspray ondekte ik dat er intern in de lamp een & ander gebroken was waardoor er telkens een slecht contact kwam. Door te prutsen met de lamp werkte inderdaad de cruisecontrol wel of niet.

De lampblok was niet te herstellen & heb die uiteindelijk moeten vervangen en sindsdien (5 maanden) werkt alles prima !

I know, klinkt wat bezopen :bye1: maar misschien is er ergens iemand die de link kan uitleggen ? Ik geef het maar even mee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...