Spring naar bijdragen

stoelverwarming GC 2000


Recommended Posts

Welkom, gebruik eens de zoekfuncite van het forum : stoelverwarming,

:blink::lol::lol:

heel juist, ... hoeveel koude kontjes hebben we hier vorig jaar en het jaar ervoor niet gered met onze reparatietips ?

Kijk maar eens in het topic 'help, mijn voorzetels staan op de werkbank'

Daar hebben we piekfijn uitgelegd hoe je de stoelverwarming zelf moet fixen. Heeft niks met zekeringen te maken, de verwarmingselementen zijn gewoon doorgebrand.

Aan de bestuurderszijde is het meestal waar je zitvlak het eerst de zetel raakt bij het instappen, links dus en bij de passagier rechts.

Maar dat lees je allemaal wel in de talloze topics hierover.

Trouwens... het verwondert me dat er deze winter zo weinig oproepen zijn ivm de stoelverwarming... zouden ze allemaal zo goed werken dan ?:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben heel benieuwd wat die nieuwe recal inhoudt.

Laatste keer dat ik erom vroeg kwamen ze met wel zo'n dure oplossing. Ze hadden nieuwe matten (vraag me af of het wel origineel was) en ik dacht dat dat naar de € 400,- toe ging.

Bij mij ook al weer de linker doorgebrand. Is nu al zo vaak uitgefikt dat solderen geen oplossing meer is:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben heel benieuwd wat die nieuwe recal inhoudt.

Laatste keer dat ik erom vroeg kwamen ze met wel zo'n dure oplossing. Ze hadden nieuwe matten (vraag me af of het wel origineel was) en ik dacht dat dat naar de € 400,- toe ging.

Bij mij ook al weer de linker doorgebrand. Is nu al zo vaak uitgefikt dat solderen geen oplossing meer is:(

Raar verhaal. Dat zou alleen kunnen als jouw auto dus niet voor de recall in aanmerking komt. Als hij wel voor de recall in aanmerking komt, dan zou de reparatie gratis horen te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens de recall gegevens betreft het enkel de 2001-2002 modellen die voorheen al 's een reparatie met de chrysler set hebben gehad.

Best eerst goed afspreken met de dealer hoe de reparatie zal gebeuren en of dit in aanmerking komt voor de recall.

Blijkbaar heeft de nieuwe recall te maken met het uitfikken van de zetels en niet direct met het niet functioneren ervan.

ps.:

Ben heel benieuwd wat die nieuwe recal inhoudt.

Laatste keer dat ik erom vroeg kwamen ze met wel zo'n dure oplossing. Ze hadden nieuwe matten (vraag me af of het wel origineel was) en ik dacht dat dat naar de € 400,- toe ging.

Bij mij ook al weer de linker doorgebrand. Is nu al zo vaak uitgefikt dat solderen geen oplossing meer is:(

Zeg Josh, je zegt dat solderen geen oplossing meer is.... maar waarom vervang je dan niet gewoon het betreffende stukje draadlus ? het is maar een gewoon dun weerstanddraadje hoor, dus kun je in feite een ander in de plaats zetten toch ?

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens de recall gegevens betreft het enkel de 2001-2002 modellen die voorheen al 's een reparatie met de chrysler set hebben gehad.

Best raar dan dat zowel de 2004 van ons als mijn eigen 2005 WJ terug moeten. zijn volgens de recall ca 101000 voertuigen die terug moeten terwijl de oude recall voor 131000 was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Frans,

Mijn Jeep heeft ook al wat verschillende monteurs gezien en zodoende zijn de stoelen ook al een aantal keren opnieuw geprobeerd te repareren.

Ben (helaas) heel bekend met jouw omschrijving van stoelverwarming repareren omdat ik er denk ik zeker wel een stuk of 40 heb gedaan in de tijd toen ik bij (Hmmm ff denken hoe maak ik hele kleine lettertjes)chrysler heb gewerkt.....

Bestuurdersstoel is op meerdere plaatsen op het zitvlak doorgebrand. Als je dat zou zien, weet je ook gelijk waarom er nu een recall op is. Er zijn dus daadwerkelijk ongelukken gebeurd met zodanig doorbranden/kortsluiting en brandplekken dat er gerechtelijke stappen zijn geweest.

Mijn stoelzitvlak is onbegonnen werk. Heb ondertussen al een tijdje aftermarket setjes liggen die ik wil inbouwen maar stuit tegen de problemen aan van de BCM aansturing die de PTC of NTC weerstand wilt zien en dat niet in de aftermarket set zit. Daarnaast is de aansturing van de aftermarket tussen laag en hoogvermogen heel anders afgeregeld. Ik ga het echt niet inbouwen als ik daardoor niet meer mijn originele schakelaars kan gebruiken. Heb de schema's er al op nagezien.

Ik heb trouwens een setje van Waeco. Zit ook in mijn corvette en daar werkt het perfect (met die lelijke aftermarketschakelaars in mijn console:()

Was benieuwd waar Johnsprengers mee zou komen, die zou de conrad set gaan uitproberen maar heb niets meer terug kunnen vinden hierover.

Ga er nog wel een keer mee aan de slag. Voorlopig wacht ik even de reactie van Charlie af, hij kon er wellicht achterkomen of ik bij de recals hoor.

Mocht ik er nog een keer tijd in gaan steken zal ik er zeker een mooi stukkie over schrijven:)

volgens de recall gegevens betreft het enkel de 2001-2002 modellen die voorheen al 's een reparatie met de chrysler set hebben gehad.

Best eerst goed afspreken met de dealer hoe de reparatie zal gebeuren en of dit in aanmerking komt voor de recall.

Blijkbaar heeft de nieuwe recall te maken met het uitfikken van de zetels en niet direct met het niet functioneren ervan.

ps.:

Zeg Josh, je zegt dat solderen geen oplossing meer is.... maar waarom vervang je dan niet gewoon het betreffende stukje draadlus ? het is maar een gewoon dun weerstanddraadje hoor, dus kun je in feite een ander in de plaats zetten toch ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet met grote vreugde mededelen dat ik mijn kontje weer kan opwarmen.

Heb via slinkse wijze een halve modificatieset weten te verkrijgen (voor één stoel dus) en dat er vanmiddag even in gezet. Ging zo snel tussen het andere werk door dat ik helaas geen fototje heb genomen.

Heb begrepen dat de volledige set (2 stoelen dus) ergens op de € 374,- uit komt. Veel te duur.

Daarnaast helaas moeten concluderen dat die modificatieset heel anders is dan de oorspronkelijke. Ongeveer 2 keer zo klein.

Waarschijnlijk met het idee dat ie dan minder snel kapot zou gaan....

Alleen het midden deel wordt nu warm.

Maar ja.... toch wel blij dat het weer werkt.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarnaast helaas moeten concluderen dat die modificatieset heel anders is dan de oorspronkelijke. Ongeveer 2 keer zo klein.

Waarschijnlijk met het idee dat ie dan minder snel kapot zou gaan....

Alleen het midden deel wordt nu warm.

'alleen het middendeel wordt nu warm' ... Hmmm ... voordat je trouwde en Asia je begon vol te stoppen zou het nog wel hebben gepast :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wou toch nog even reageren op het verhaal hierboven van Josh...

Als het inderdaad zo erg gesteld is dat die weerstanddraad op verschillende plaatsen is gebroken, dan is het niet echt aangeraden om ze nog te herstellen.

Maar het valt me toch echt wel op dat dit een euvel is die enkel bij Chrysler voorkomt.

Jaren heb ik met euh... laat ons zeggen Duitse wagens gereden waarvan een hele boel full options met zetelverwarming, en nooit heb ik daar dergelijke problemen ervaren.

Blijkbaar is het design van de chrysler zetel toeleverancier niet echt foolproof...

En van dat aftermarket systeem dat enkel het midden opwarmt... :P... was dat niet slecht voor de vruchtbaarheid of zoiets ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ruud,

Fijn dat te horen.;)

die van mij doen het allebei ook nog heel goed en ik ben daar ondertussen al aan verslaafd.

Zit ook met wat lage rugpijn en soms helpt het als ik in de Jeep zit met de zetelverwarming aan en die bult in mijn rug... dat is zelfs nog beter dan een massage van een Thaise schone...

... alhoewel....:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...