Spring naar bijdragen

engine check brand katalysator lek?


Recommended Posts

Hey medeforumgebruikers,

Is het netjes als ik me eerst ergens voorstel aangezien ik nieuw ben?

Ik heb net voor eerst een Jeep grand cherokee gekocht uit 1997 4.0i,

Nu is me katalystor lek, en toen ik net weg reed bij stoplicht ging in eens me check engine lampje branden, kan het hier mee te maken hebben?

Ook hoor ik een raar geluid als ik rij net of er iets gesmeerd moet worden,

nu zei een kennis dat het wel eens de tussenbak kan zijn.

Weet iemand in de buurt van Almere een goed(koop) adressie om dit na te laten kijken? en ook voor me normale onderhoud.

de katalysator ga ik zelf vervangen ik heb er 1 gevonden voor 190,- met 3 jaar garantie is niet gek toch?

met vriendelijke groet Nikki

bewerkt door Nikki2008
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet niet hoe handig je bent, anders er eerst zelf onder liggen en olie peilen. Anders hieronder 2 adressen.

In Almere KLIK

In Amersfoort KLIK

Hey allereerst bedankt voor je reactie,

hoe kan ik die olie dan peilen staat het ergens op internet,

Ik ben wel vrij handig en heb ook een loods waar ik alles kan doen (zonder brug helaas).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij geeft de volgende codes weer,

12-iets met de accu (kan kloppen is er net afgeweest)

24-Throttle position sensor over 4.96V (snap ik niet?)

47-Battery voltage too low and alternator output too low( kan dit met de polen te maken hebben ik moet namelijk die jer over schuift vervangen?)

55-einde codes

:yes::wacko::yes::wacko::):wacko:

Hmm TPS foutmelding. Als de motor stationair loopt, is het toerental dan stabiel? Slaat de wagen vaak af?

Zo niet dan zou ik de computer eens resetten (de accupolen weer los en een 10 seconden tegen elkaar houden).

Ga eens een stukje rijden en lees de code nog eens uit. Als de code niet terugkomt is het prima, anders TPS wisselen.

Is dat zwarte blokje wat op je throttle body zit. Even zoekfunctie gebruiken en je vindt er plaatjes van.

47; kan daar idd aan liggen, of slechte accu. Goed de polen aansluiten en na stukje rijden nog eens codes uitlezen, kan ook zijn geweest dat de wagen een keer slecht heeft gestart en de accu bijna leeg is geweest.

Wat betreft dat smeren; wanneer zijn de sapjes van je wagen vervangen? Dat als eerste doen; kan hoop ellende voorkomen.

We horen wel als je nog meer vragen hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm TPS foutmelding. Als de motor stationair loopt, is het toerental dan stabiel? Slaat de wagen vaak af?

Zo niet dan zou ik de computer eens resetten (de accupolen weer los en een 10 seconden tegen elkaar houden).

Ga eens een stukje rijden en lees de code nog eens uit. Als de code niet terugkomt is het prima, anders TPS wisselen.

Is dat zwarte blokje wat op je throttle body zit. Even zoekfunctie gebruiken en je vindt er plaatjes van.

47; kan daar idd aan liggen, of slechte accu. Goed de polen aansluiten en na stukje rijden nog eens codes uitlezen, kan ook zijn geweest dat de wagen een keer slecht heeft gestart en de accu bijna leeg is geweest.

Wat betreft dat smeren; wanneer zijn de sapjes van je wagen vervangen? Dat als eerste doen; kan hoop ellende voorkomen.

We horen wel als je nog meer vragen hebt.

Hey Eucalypta,

Nee hij loopt mooi stationair en is nog niet afgeslagen.

maar ik ga wel ff uitzoeken over tps en dat zwarte blokje maar bestellen dan.

wat betreft de accu, die is wel leeg geweest de auto heeft een dik half jaar stil gestaan.

en betreft de sapjes ik heb geen flauw id wanneer dat vervangen is,

Ik ga wel ff op internet struinen hoe ik dat moet doen en weet iemand wat voor olie er in moet dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Eucalypta,

Nee hij loopt mooi stationair en is nog niet afgeslagen.

maar ik ga wel ff uitzoeken over tps en dat zwarte blokje maar bestellen dan.

wat betreft de accu, die is wel leeg geweest de auto heeft een dik half jaar stil gestaan.

en betreft de sapjes ik heb geen flauw id wanneer dat vervangen is,

Ik ga wel ff op internet struinen hoe ik dat moet doen en weet iemand wat voor olie er in moet dan?

Kijk eerst eens of die foutmelding terug komt, bestellen en vervangen kan altijd; als de TPS niet goed functioneerd loopt de motor vaak ook slecht en onregelmatig.

Voor olie: http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies/resultaat/?category=1&make=158&model=1546&type=16715

controleer even je type...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en betreft de sapjes ik heb geen flauw id wanneer dat vervangen is

Als je onderhoudshistorie niet kent zou ik zeker alle sapjes eens vervangen. Je jeep zal je er echt dankbaar voor zijn!

Als je zelf enigzins handig bent zijn het op zich de kosten niet. Denk dat je tussen de €100 en €150 kwijt bent voor alles éénmalig: motorolie, bakolie, tussenbakolie, diff.olie, koelvloeistof en daarbij horende filters. Advies is ook om dan alle smeerpunten na te lopen. Een vetschaar spuit plus inhoud, is niet duur en is een klusje van niets.

Zoals Eucalypta.nl al aangeeft: raadpleeg de site van kroon olie, of anders www.valvoline.nl dat geeft je een advies over de soorten olie en hoeveelheden. (ongetwijfeld kan iemand eventueel dit bevestigen/ontkennen)

Suc6

Oh, nog 1 ding, ben er niet 100% zeker van bij een '97 ZJ, maar volgens mij heb je dan achter ook een zogenaamd Limited Slip diff. en deze heeft een toevoeging nodig.

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...