Nikki2008 Geplaatst January 12, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2010 (bewerkt) Hey medeforumgebruikers, Is het netjes als ik me eerst ergens voorstel aangezien ik nieuw ben? Ik heb net voor eerst een Jeep grand cherokee gekocht uit 1997 4.0i, Nu is me katalystor lek, en toen ik net weg reed bij stoplicht ging in eens me check engine lampje branden, kan het hier mee te maken hebben? Ook hoor ik een raar geluid als ik rij net of er iets gesmeerd moet worden, nu zei een kennis dat het wel eens de tussenbak kan zijn. Weet iemand in de buurt van Almere een goed(koop) adressie om dit na te laten kijken? en ook voor me normale onderhoud. de katalysator ga ik zelf vervangen ik heb er 1 gevonden voor 190,- met 3 jaar garantie is niet gek toch? met vriendelijke groet Nikki January 12, 2010 bewerkt door Nikki2008 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikki2008 Geplaatst January 12, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2010 help me Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raven Geplaatst January 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2010 help me Beetje ongeduldig? Lees je codes eens uit voor je check engine! Hier staat hoe je dat kan doen: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=7735 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 13, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2010 Weet niet hoe handig je bent, anders er eerst zelf onder liggen en olie peilen. Anders hieronder 2 adressen. In Almere KLIK In Amersfoort KLIK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikki2008 Geplaatst January 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2010 Weet niet hoe handig je bent, anders er eerst zelf onder liggen en olie peilen. Anders hieronder 2 adressen.In Almere KLIK In Amersfoort KLIK Hey allereerst bedankt voor je reactie, hoe kan ik die olie dan peilen staat het ergens op internet, Ik ben wel vrij handig en heb ook een loods waar ik alles kan doen (zonder brug helaas). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikki2008 Geplaatst January 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2010 Hij geeft de volgende codes weer, 12-iets met de accu (kan kloppen is er net afgeweest) 24-Throttle position sensor over 4.96V (snap ik niet?) 47-Battery voltage too low and alternator output too low( kan dit met de polen te maken hebben ik moet namelijk die jer over schuift vervangen?) 55-einde codes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikki2008 Geplaatst January 13, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2010 Beetje ongeduldig? Lees je codes eens uit voor je check engine! Hier staat hoe je dat kan doen: http://www.jeepforum.nl/showthread.php?t=7735 haha nee was ligtelijk in paniek haha:yes: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2010 Hij geeft de volgende codes weer,12-iets met de accu (kan kloppen is er net afgeweest) 24-Throttle position sensor over 4.96V (snap ik niet?) 47-Battery voltage too low and alternator output too low( kan dit met de polen te maken hebben ik moet namelijk die jer over schuift vervangen?) 55-einde codes Hmm TPS foutmelding. Als de motor stationair loopt, is het toerental dan stabiel? Slaat de wagen vaak af? Zo niet dan zou ik de computer eens resetten (de accupolen weer los en een 10 seconden tegen elkaar houden). Ga eens een stukje rijden en lees de code nog eens uit. Als de code niet terugkomt is het prima, anders TPS wisselen. Is dat zwarte blokje wat op je throttle body zit. Even zoekfunctie gebruiken en je vindt er plaatjes van. 47; kan daar idd aan liggen, of slechte accu. Goed de polen aansluiten en na stukje rijden nog eens codes uitlezen, kan ook zijn geweest dat de wagen een keer slecht heeft gestart en de accu bijna leeg is geweest. Wat betreft dat smeren; wanneer zijn de sapjes van je wagen vervangen? Dat als eerste doen; kan hoop ellende voorkomen. We horen wel als je nog meer vragen hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nikki2008 Geplaatst January 14, 2010 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2010 Hmm TPS foutmelding. Als de motor stationair loopt, is het toerental dan stabiel? Slaat de wagen vaak af?Zo niet dan zou ik de computer eens resetten (de accupolen weer los en een 10 seconden tegen elkaar houden). Ga eens een stukje rijden en lees de code nog eens uit. Als de code niet terugkomt is het prima, anders TPS wisselen. Is dat zwarte blokje wat op je throttle body zit. Even zoekfunctie gebruiken en je vindt er plaatjes van. 47; kan daar idd aan liggen, of slechte accu. Goed de polen aansluiten en na stukje rijden nog eens codes uitlezen, kan ook zijn geweest dat de wagen een keer slecht heeft gestart en de accu bijna leeg is geweest. Wat betreft dat smeren; wanneer zijn de sapjes van je wagen vervangen? Dat als eerste doen; kan hoop ellende voorkomen. We horen wel als je nog meer vragen hebt. Hey Eucalypta, Nee hij loopt mooi stationair en is nog niet afgeslagen. maar ik ga wel ff uitzoeken over tps en dat zwarte blokje maar bestellen dan. wat betreft de accu, die is wel leeg geweest de auto heeft een dik half jaar stil gestaan. en betreft de sapjes ik heb geen flauw id wanneer dat vervangen is, Ik ga wel ff op internet struinen hoe ik dat moet doen en weet iemand wat voor olie er in moet dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Eucalypta.nl Geplaatst January 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2010 Hey Eucalypta,Nee hij loopt mooi stationair en is nog niet afgeslagen. maar ik ga wel ff uitzoeken over tps en dat zwarte blokje maar bestellen dan. wat betreft de accu, die is wel leeg geweest de auto heeft een dik half jaar stil gestaan. en betreft de sapjes ik heb geen flauw id wanneer dat vervangen is, Ik ga wel ff op internet struinen hoe ik dat moet doen en weet iemand wat voor olie er in moet dan? Kijk eerst eens of die foutmelding terug komt, bestellen en vervangen kan altijd; als de TPS niet goed functioneerd loopt de motor vaak ook slecht en onregelmatig. Voor olie: http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies/resultaat/?category=1&make=158&model=1546&type=16715 controleer even je type... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ramon2 Geplaatst January 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2010 (bewerkt) en betreft de sapjes ik heb geen flauw id wanneer dat vervangen is Als je onderhoudshistorie niet kent zou ik zeker alle sapjes eens vervangen. Je jeep zal je er echt dankbaar voor zijn! Als je zelf enigzins handig bent zijn het op zich de kosten niet. Denk dat je tussen de €100 en €150 kwijt bent voor alles éénmalig: motorolie, bakolie, tussenbakolie, diff.olie, koelvloeistof en daarbij horende filters. Advies is ook om dan alle smeerpunten na te lopen. Een vetschaar spuit plus inhoud, is niet duur en is een klusje van niets. Zoals Eucalypta.nl al aangeeft: raadpleeg de site van kroon olie, of anders www.valvoline.nl dat geeft je een advies over de soorten olie en hoeveelheden. (ongetwijfeld kan iemand eventueel dit bevestigen/ontkennen) Suc6 Oh, nog 1 ding, ben er niet 100% zeker van bij een '97 ZJ, maar volgens mij heb je dan achter ook een zogenaamd Limited Slip diff. en deze heeft een toevoeging nodig. January 14, 2010 bewerkt door Ramon2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst January 14, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 14, 2010 Oh, nog 1 ding, ben er niet 100% zeker van bij een '97 ZJ, maar volgens mij heb je dan achter ook een zogenaamd Limited Slip diff. en deze heeft een toevoeging nodig. Yep, heeft LS. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rdh01 Geplaatst January 15, 2010 Rapporteren Share Geplaatst January 15, 2010 Suc6 Oh, nog 1 ding, ben er niet 100% zeker van bij een '97 ZJ, maar volgens mij heb je dan achter ook een zogenaamd Limited Slip diff. en deze heeft een toevoeging nodig. Klopt, maar de olie van Kroon heeft toch al de LS toevoeging?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.