Spring naar bijdragen

WJ V8-4.7L loopt onregelmatig


Recommended Posts

Mijn motor loopt onregelmatig stationair en bij 80 km/h stottert een beetje en wordt in verloop van tijd een beetje erger en treed ook op bij andere snelheden.

Na 3 maanden stoeien is dit het totale verhaal.... (avontuur) :blink:

Eerst had ik bougies vervangen. Er bleken van twee cilinders de bougies zwart te zijn. Daarna ben ik compressie ga meten in de cilinders. De twee "zwarte bougie cilinders" hadden erg lage druk 4-5bar ipv 10-11bar.

De kleppenzittingen zijn ingeslagen als gevolg rijden op LPG. Verbranding van LPG zorgt voor hoge temperaturen bij verbranding, waardoor de klepzitting zacht worden.

Had besloten om speciale LPG zittingen te laten zetten, zodat compressie weer wordt verhoogd (geen kleplekkage). Uitgaande dat de kleppen harder zijn dan de zitting. Bij demontage bleken de kleppen ook beschadigd.

De reparatie van zittingen met nieuwe kleppen werd dus te duur en heb nu tweedehands sloopkoppen besteld compleet met nokkenassen en kleppen, die altijd op benzine heeft gereden. Ik laat vanwege het geld geen LPG klepzittingen meer zetten. Ik kan nu wel weer een 150000km rijden met deze koppen.

Momenteel is 1 kop nog onderweg via TNT. Dus het echte resultaat weet ik nog niet.

Als iemand nog tips moet hebben over vervangen van koppen voor deze motor... laat maar weten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zitten nu 2 nieuwe sloop koppen op..

loopt als een zonnetje,,..... Eek heeft Fotoos vande grote operatie

LPG werkt nog niet.....

Tijdens lpg proberen backfire's gehad waarschijnlijk luchtinlaat spruitstuk gescheurd...

Loopt nu niet meer erg jammer te lang aan gepruld

Gaat vandaag weer onder het mes..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LPG werkt nu. Slangen niet goed gemerkt en verkeerd om aangesloten. Drooggas toevoer zo het spruitstuk in. Dus lekker LPG in het inlaatspruitstuk blazen en vlam inlaatspruitstuk inwendig naar de ballen. Van het weekend een andere erop gezet (met dank aan Brabant 4x4 voor goede service). Slangen goed gezet en wallaah! Lopen met die hap! Loopt zeer netjes!

Vandaag Flashlube besteld om mijn kleppen te sparen! lpgonderdelen.kom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...