Spring naar bijdragen

componenten garage handleiding


sirius48e
 Share

Recommended Posts

Voor een andere classieker (helaas verkocht) had ik diverse garage handboeken. De meest zinvolle voor mij (naast het elektrische schema) was die van de componenten en hoe deze in elkaar zitten. Hiermee was het eenvoudig te zien hoe de verschillende panelen op het frame gemoneerd zitten en hoe deze te demonteren. Dit met mooie 'blow-out' foto's van elke ringetje, busje en moertje.

En echt alle componenten waren beschreven. Met die handleiding was het eenvoudig om een deur uit elkaar te halen of een hemeltje.

De vraag: is er zoiets voor de XJ.

gr

A

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoiets bestaat er (buiten de Haynes manual voor de XJ) en wel in de vorm van het 'Official Service Manual for Chrysler-Jeep XJ', uitgegeven door Daimler-Chrysler Corporation.

Je kunt het vinden op de onderstaande link (het is een ZIP van 35 MB. Wel dus eventjes uitpakken). Uitprinten is niet echt een optie (ik geloof iets van ruim 1520 pagina's.....), maar je kunt er al scrollend door heen; de laatste 15 pagina's betreft de inhoudsopgave.

Ik heb zelf een 1998'er en met de manual van de 2000'er kom ik een heel eind.

http://www.lunghd.com/Downloads_and_Links/Downloads.htm

(en kies dan voor 1988, 1993 of 2000; uitpakken en dan ergens opslaan waar je het weer kan vinden. Wel moet de Acrobat Reader geïnstalleerd zijn om e.e.a. te kunnen lezen en/of printen)

Van de meeste motor-, dashboard- en carosseriedelen staan duidelijke (deel-)tekeningen opgenomen alsmede verklarende teksten.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Feb 21 2005, 08:49

Heb je ook een link voor onze Wrangler vrienden?

<div align="right">

Ik zou het eerlijk gezegd niet weten -ik hou me niet echt bezig met Wranglers- maar wellicht dat je via de homepage van "another freakin' Jeep Cherokee website" verder kan komen.

Het zou me sterk verbazen huh.gif dat er voor de Wrangler niets van het internet te downloaden valt..... Ik heb een beetje zitten kijken en er staat zo te zien zat op dat óók (en wellicht zelfs specifiek) voor Wranglers bestemd is cool.gif .

Hier is de link (en dan snuffelen aan de linkerzijde):

http://www.lunghd.com/

Succes biggrin.gif !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Jan,

Thanks voor de PDFs link. Maar ik zie in geen van die PDFs bijvoorbeeld een schema van de hemel van de XJ. Of een schema van hoe het rooster te verwijderen is bij de ruitenwissers.

De Zip file is iets van 14MB groot en bevat vele PDF bestanden. Jij praat over een enkele PDF van 35 MB groot. Die heb ik niet gezien. Doe ik iets fout.

mvgr

A

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan zijn dat ze het 'boek'in delen hebben gesplitst, dan zit die file er niet bij. Dat kan. Of dat daar alleen de meest gevraagde en moeilijkste passages staan.

(ik wil er nog wel even op wijzen dat er copyright zit op die boeken, dus ben voorzichtig met vragen aan derden etc wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by sirius48e@Feb 21 2005, 11:46

Beste Jan,

Thanks voor de PDFs link. Maar ik zie in geen van die PDFs bijvoorbeeld een schema van de hemel van de XJ. Of een schema van hoe het rooster te verwijderen is bij de ruitenwissers.

De Zip file is iets van 14MB groot en bevat vele PDF bestanden. Jij praat over een enkele PDF van 35 MB groot. Die heb ik niet gezien.  Doe ik iets fout.

mvgr

A

<div align="right">

Of je wat fout doe, weet ik niet, maar de 2000'er manual heet 00XJFSM.zip en is 34,1 MB groot. Hierin staat volgens mij een schematekening wat er zoal aan techniek in de hemel is verwerkt (voor een 2000'er dan, dus eigenlijk de modellen 1996 t/m 2001 -de laatste serie XJ dus).

Let wel op dat deze manual alleen geldt voor de 2.5i (benzine dus, zowel 2wd [!!]als 4wd) en de 4.0-litres (2wd [!!] handbak en automaat en 4wd handbak en automaat)....dus niet voor de 2.5 TD's waar het op motoriek en elektra aankomt; de beschrijvingen over het bodywork, chassis en dashboard zijn uiteraard wel weer van toepassing op deze uitvoering.

De manual voor een 93'er (cherokee_service.zip) is 14,8 MB groot en die van de 88'er (88xj-fsm.zip) is 16,8 MB. Ik heb deze verder niet bekeken omdat de technische beschrijvingen hierin sterk afwijken van de techniek van de derde (laatste) serie XJ's.

De roosters tussen de motorkap en de voorruit zijn volgens mij te verwijderen na de complete demontage van beide ruitenwisserarmen en de verwijdering van alle kruiskoppen (en dat zijn er een hoop biggrin.gif ).

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...