Spring naar bijdragen

Kachelventilator


TheoSimm
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Weet dat er al een paar topics over geweest zijn, maar ik kan er niet helemaal uitkomen. Het gaat over de ventilator van de kachel, ik heb een Jeep XJ uit 1997 en de ventilator kent 4 standen, zo opeens hield ie er mee op. Dwz de eerste 3 standen doen het niet meer, stand 4 waarop ie volop blaast doet het nog wel. Kan iemand mij vertellen waar ik dit probleem kan verhelpen. De ventilator blaast dus alleen in de hoogste stand. Kan iemand mij helpen, al vast bedankt voor de moeite..

Met vriendelijke groet,

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ab,

Nog even over de kachelweerstand, ik zag in het schema dat stand 4 van de blower zonder weerstandswaarde geschakeld staat en de overige standen wel een weerstandswaarde ertussen schakelt, toen ik zocht op blower motor resistor zag ik allerlei uitvoeringen, ik vermoed dat bij die van mij min/of meer draadwindingen zijn van verschillende waarde ondergebracht in een behuizing en daar gaat het nog even om.

Je zei, onder afdekplaat bij rechtervoet, bedoel je dan rechts van rechtervoet dat daar een plaat onder de bekleding zit of is het die kunststof en metalen plaat onder het stuurhuis. Daar zit wel een

aluminium kastje met een grote connector met een stuk of 20 draden op die connector, het lijk me niet dat dat de behuizing is van die weerstand , dit lijkt meer op een soort managementbehuizing, de weerstand heeft volgens mij 3 of 4 bedradingen, of is dit hem wel?

Niet dat ik twijfel aan je kennis ( meer aan die van mij haha ) maar ik zag in het handbook dat ze ook wel achter in de behuizing van de blower zitten en daar zit bij mij een soort reservoir van de airco voor en ook de gasverdamper, dus ik hoop ergens dat jij het bij het rechte eind hebt.

Wil je nog een keer reageren ? Al vast dank !!

Met vriendelijke groet,

Theo

Er staat op die aluminium behuizing een code : AK006942 96K 12V

bewerkt door TheoSimm
tekst aanvullen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...