Spring naar bijdragen

Bonken onder WJ'99 GC


Michiel van B
 Share

Recommended Posts

Bij rijden op snelweg bij een vaartje van +/- 100km/h begint bij het gas indrukken, voor een tussensprintje, iets te bonken onder de auto(voorin).Dit bonken(klinkt een beetje alsof je continue over een drempeltje rijdt) blijft zolang het gas ingedrukt wordt.Bij normaal accelereren ,geen problemen vanaf stilstand.

Bij Jeep dealer geweest voor analyse,deze zeiden dat de homokineet waarschijnlijk de veroorzaker is.Als ik zo het forum heb nagelezen veroorzaakt een defecte homokineet een hoge fluittoon en geen gebonk.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

bewerkt door Michiel van B
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van een andere expert gehoord dat het weleens de ketting van de tussenbak kan zijn.Het geluid openbaart zich ook op een gladde ondergrond(sneeuw/ijzel) met optrekken uit stilstand.

Bij optrekken vanuit stilstand zou die dan ook van alles laten horen, lijkt me niet dat die het is.

Het grote probleem blijft dat een geluid moeilijk na te bootsen is in een zin. ;)

Je zegt zelf vòòrin, dus dan kom je al snel uit bij je voor differentieel, voorste aandrijfas en/of de homokineten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Wordt op dit moment gerepareerd,vervangen worden tandwielen(5012319aa) van de tussenbak en ketting(247) tussenbak.De homokineten waren nog in orde.Verder nog een olielekkage op mijn voorste cardan Dana 30,worden de keerringen van vervangen.Dus het geluid kwam voort uit het doorslippen van de ketting over de tandwielen,volgens de garage.Morgen kan ik hem ophalen,hopende dat daar het probleem mee verholpen is.Laat wel weer van mij horen hoe het afgelopen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Wordt op dit moment gerepareerd,vervangen worden tandwielen(5012319aa) van de tussenbak en ketting(247) tussenbak.De homokineten waren nog in orde.Verder nog een olielekkage op mijn voorste cardan Dana 30,worden de keerringen van vervangen.Dus het geluid kwam voort uit het doorslippen van de ketting over de tandwielen,volgens de garage.Morgen kan ik hem ophalen,hopende dat daar het probleem mee verholpen is.Laat wel weer van mij horen hoe het afgelopen is.

Hoe is het afgelopen Michiel met je reparatie?

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Nou het probleem is verholpen,nieuwe ketting in tussenbak(247) en 2 nieuwe tandwielen erbij(5012319aa).Tevens naaf voorwiel vervangen(52098679AD).Hij rijdt weer als een zonnetje:).Kilometerstand rond de 196000 km.

Ik vraag mij eigenlijk of dit kwaad kan als je er mee door rijdt en dan bedoel ik natuurlijk niet als een gek er mee doorrijden,maar gewoon rustig op de snelweg en rustig in de binnenstad bijvoorbeeld.

Iemand een idee hierover ?

Gr Brutus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...