M-REX Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 even een vraag over mijn cj5 direct van begin of toen ik hem ophaalde lekte ergens koelvloeistof maar het was minimaal en gezien dat het blok al jaren stil had gestaan vond ik het niet zo vreemd. wat betref motoren en sleutelen is mijn niet vreemd maar naar een middag af stellen en caburateur schoonmaken nieuwe ontsteking afstellen. en een rondje tehebben gereden zet in de cj binnen en hij lekte als een gek koelvoeistof aan de achter zijde tegen het schutbord aan de koppakking dus maar het vreemde er is dat hij nu nog steeds lekt terwel hij poos weer koud in de schuur staat zelfs zo erg dat ik er lekbak onder moest zetten is dit nu gewoon een geval van lekke koppakking of is de kop gescheurt of zo dan gelijk maar de vraag of iemand de aanhaal moment heeft voor mij van de kop bouten in netons kilogram Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Pak er eens een spiegeltje en een lampje bij, en kijk eens goed waar het vandaan komt...... Het kan ook een lekke "vries plug" zijn. Zal niet de eerste keer zijn bij een blok wat lang stil gestaan heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Zou misschien een doorgeroeste vriesdop aan de achterzijde van je blok kunnen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst December 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 zit die vriesdop op de kop aan de achterzijde of op het blok zelf zal morgen even kijken met een spiegel en lamp had al even gekeken maar kon het niet goed zien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Eens kijken wie er nu eerder is Ab of ik. Vriesdoppen zitten aan de achterzijde, maar binnen in je koppelingshuis. Die moet er volgens mij af wil je ze kunnen zien. Of blok eruit, maar dat is ietsje meer werk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 (bewerkt) Welk blok, de 4,2? Volgens mij zit er eentje achterop de kop.... Onder de Jeep gaan liggen en schuin omhoog kijkend moet je m kunnen zien, denk dat t met een spiegeltje niet gaat lukken, t weinig ruimte wss. December 5, 2009 bewerkt door Ab Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst December 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 het gaat om een 3800 blok en kan het aande boven zien het loop over de bak langs de startmotor naar beneden maar ook langs de bak aan de binnen zijde waar de bak en motor samen komen maar het is duidelijk tezien van af boven je ziet de koelvloeistof lopen:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Klopt, had ik even niet aan gedacht. Maar in het blok zit er ook 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 5, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 Uhuh.... meest in de voorzijde onder distributie deksel ook. Maar omdat hij zegt dat hij blijft lopen en flink ook dacht ik toch eerst aan díe vriesplug. Bij een gescheurde kop zal het niet zo hard lekken, en wss zal het blok dan ook slechter gaan lopen door compressie verlies. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst December 5, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 5, 2009 het blok loop er prima onder dat is probleem niet maar heb ik pech zit die vriesdop nu onder op het blok of op de kop stille hoop op de kop scheel mij een hoop werk op de foto is het v blok ik heb een 6 cilinder in lijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst December 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2009 op een cylinderkop zitten diverse vriesstoppen in. op de achterkant en voorkant grote vriesstoppen. en aan de zijkant tussen de bougiegaten in kleine vriesstoppen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst December 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2009 heb vanmiddag even gekeken en jawel de vriesdop op de kop is zo lek als vergiet beter dit dan weer de kop er af tehalen:) alhoewel de vriesdop kan ik haast niet bij heeft iemand nog tips of een trukjes om deze simpelweg tevervangen heb wel verrekte weining ruimte tussen de kop en schutbord heb de kleppendeksel er af gehaalt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst December 6, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2009 Gat in de firewalL zagen met gatzaag, later weer afdichten met plaatje en een paar schroeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst December 6, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 6, 2009 he ab bedank ga er mee aan de slag:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hermancj5 Geplaatst December 12, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 12, 2009 Heb vanmiddag nog even gekeken bij mijn oude blok. 1 vriesplug in de kop, 2 in het onderblok. Je hebt dus 33 % kans dat je er zonder de bak te demonteren bij kunt.<_< Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst December 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2009 ga er morgen mee aan de slag ben weekende weg geweest weze rijden op furstenau en het klop heb 2 op het blok zitten en een op de kop schutbord zijde maar ga een stukje uit het schutbord halen baal er wel van want de body is super gaaf Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst December 23, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 23, 2009 tis even wat ;later geworden het was me tekou in me hok stuk uit het schutbord gehaalt en jawel er zat een gat van 3 mm in de vriesdop deze er uit gehaalt de nieuwe er weer in gedaan koelvloeistof er weer op en yes hij lek niet meer nog even nieuwe kleppendekselpakking er op het stuk in de schubord weer dicht lassen en kan eindleijk weer verder met het klaar maken en opbouwen van me jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.