Spring naar bijdragen

infinity gold speakers geven slecht geluid


joost
 Share

Recommended Posts

De kwaliteit van geluid uit de speakers in de voor portieren is bijzonder slecht op het moment. Dit word goed duidelijk door de balance en fade knoppen te gebruiken. Zeer laag en kraakend geluid.

Als alles aan staat is er overigens nog wel goed naar te luisteren aangezien alles achter en de tweeters nog gewoon goed werken.

Voordat ik alles ga demonteren zou ik het volgende graag weten

Is dit gekomen door overbelasting of kan dit nog een andere oorzaak hebben?

Indien overbelast zijn deze dan nog te repareren?

alvast bedankt

Gr Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Joost,

Kun je eens wat meer omschrijven wat je bedoelt met 'zeer laag' en 'krakend' geluid...

Doen beide speakers dit nu plots op hetzelfde moment ?

Komt er nog voldoende volume uit, of is het eerder stil ?

Het volume is voor veel lager dan achter, het is net of al het geluid alleen van achteren komt maar er komt nog wel wat geluid uit voor

Het geluid uit de voorste twee speakers is ook beduidend van mindere kwaliteit als aan de achterzijde.

Alleen vandaag kwamen de voorste speakers er bewonderenswaardig ineens erbij en hoorde ik even weer hoe het hoort te klinken:unsure:

Helaas was het van korte duur en vielen ze later weer terug naar de lage kwaliteit.

Ik zit nu te denken aan een los contact..maar waar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joost,

Je hebt 3 mogelijkheden:

1) ofwel zijn de speakers toch nog goed (wat ik 90% zou denken) en heb je een los contact, maar het is heel raar dat dit zowel L als R terzelfdertijd zal voorkomen.

2) ofwel is je versterker de oorzaak. Bij de WJ zit die onder de achterzetel. Kijk eens of er daar geen draadbreuk is bij de uitgangen.

3) kan ook zijn dat je radio zelf een slechte verbinding heeft naar de versterker.

Bekijk het eens rustig, en terwijl de zaak speelt morrel eens aan alle aansluitingen.

Hopelijk is het geen breuk op één of ander printplaat in radio en/of versterker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...