Spring naar bijdragen

transfercase lowering


ludo
 Share

Recommended Posts

Hallo

Ik heb mijn wrangler verhoogd d.m.v de veerpaketten op de assen te plaatsen.

Ik heb nu problemen met aandrijfas trillingen, en wil de transfercase laten zakken.

Wie kan mij vertellen hoe veel ik de bak kan laten zakken, en wat de hoek van de aandriijfas moet zijn.

Groet Ludo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je de transfercase minimaal 1.5" moet laten zakken. Als je een kitje koopt, zitten er ( als het goed is) meteen wiggen bij die je tussen de as en de veer moet leggen. Hierdoor wijst de pignon weer omhoog, en heb je geen trillingen meer.

Echter, bij dergelijke verhogingen is het verstandiger om een Slip Yoke Eliminator en een CV as toe te gaan passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ludo,

De hoeken van de aandrijfassen (zonder dubbel kruisstuk) moeten zowel bij de tussenbak als bij de as hetzelfde zijn. Als dit niet is dan blijf je altijd last houden van trillen omdat de kruisstukken schokkend draaien, door ze in dezelfde hoek te zetten heft dit elkaar op.

Heb je een aandrijfas met een dubbel kruisstuk bij de tussenbak dan moet de aandrijfas bij het dif recht op de as staan.

Groeten Bas

Hoe ver je de tussenbak laat zakken maakt niet uit als de aandrijfassen maar goed staan en de hoekverdraaing aankunnen natuurlijk.

Let wel dat je de grongspeling minder maakt als je alles laat zakken, dat wil je zo min mogelijk in het terrein.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...