Spring naar bijdragen

dana 300


Menno
 Share

Recommended Posts

ik ben op zoek naar een tussenbak waarbij de aandrijfas naar voren aan de rechterkant zit vanuit de auto gezien.

volgens mij is een dana300 het mooiste, maar past dit zo achter een th350? en zo nee zijn er andere tussenbakken die wel zo passen of moet er ten alle tijden een adapter tussen?

ik heb er nu een adapter bij voor de np207

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Menno,

Als jij een dana 300 wil plaatsen achter een TH350 bak heb je een adapter nodig. Als ik goed ben geinformeerd heb je voor alle tussenbakken een aparte adapter nodig om deze achter een TH350 te krijgen.

http://www.novak-adapt.com/catalog/adapters.htm

Hier de prijzen in euro's zoals ik heb ontvangen.

Dana 300 with standard rear shaft 349,-

Dana 300 with short rear shaft: 399,-

Price Adapter Kit Novak TH 350 to Dana 300 589,-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik moet zowieso een andere as maken, maar dan begrijp ik het verschil van de 2 bakken maar verkoopt novak ook tussenbakken dan? misschien begrijp ik het niet helemaal, maar is een adapter duurder als een tussenbak

De dana 300 tussenbakken waarvan ik een prijs kreeg waren gewoon 2e hands.

De adapters zijn nieuw en soms kom je ze ook wel eens 2e hands tegen op het internet maar dan is het altijd afwachten wat je koopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Menno,

Ik doe het even zo. Wat is de reden dat jij je huidige tussenbak wil vervangen voor een andere tussenbak. Is je huidige tussenbak kapot of is er een andere reden dat je naar een andere tussenbak aan het kijken ben.

Zoals al aangegeven moeten er wel wat aanpassingen gedaan worden om je huidige tussenbak te vervangen door een dana 300. Je zal een adapter van bijvoorbeeld novak nodig hebben om de dana 300 achter je TH350 kwijt te kunnen. Meestal raden ze dan ook aan om je automaat gelijk na te kijken en eventueel te reviseren daar hij dan toch open ligt om de adapter te kunnen plaatsen.

De dana 300 is een hele sterke tussenbak die door veel jeepers wordt gebruikt. Meerdere jeepers hebben hun quadratrac , dana 18 , dana 20 of andere tussenbak inmiddels vervangen door de sterkere dana 300. De dana 300 heeft standaard 1 stick waarmee je hem in zijn hoog en laag kan zetten. De dana 300 kan je ook upgraden met diverse extra's zoals een twinstick. Dan heb je 2 sticks die elk apart een functie hebben. Ook kan je de dana 300 upgraden naar een 4 : 1 bak. Veel is er mogelijk met een dana 300.

Misschien dat andere mensen nog wat kunnen vertellen over de dana 300 en waarom je het wel of niet moet doen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Menno,

Het "verschil" van de adaptors zit hem eigenlijk in de automatische versnellingsbakken. Wanneer je een Th350 4wd versie pak ( dus van een blazer etc) Is het maar de adaptor kit erop schroeven. Wanneer je een gewone automaatbak pak (2wd versie) Moet heel de automaat uit elkaar omdat je een andere uitgaande as moet monteren. Persoonlijk zou ik dan gelijk voor de Advance adaptor gaan. Deze adaptor is extra gelagerd.

Gr Rick

bewerkt door Rick van Unen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de reden waaraom ik een andere tussenbak wil, is omdat ik patrolassen ga plaatsen,

deze heeft de klok aan de andere kant.

en volgens mij hoef ik de automatenbak niet open te halen om een adapter te plaatsen? ik heb al een keer de automatenbak verwisseld namelijk,

maar michel wat is nu het voordeel van een twinstick?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Menno,

Hier wat info over de twinstick en de voordelen die je ermee kan doen.

the main advantage is having the ability to control each axle independantly. one stick controls 2Hi, 4hi, N, and 4lo for the front and the other stick controls the same for the rear axle. i'm not sure which case it was, but I believe theres one out there that controlls hi and lo range with one and 2 or 4wd with the other. that setup doesn't give you the same options as the first though. not all t-case can be setup as a twin stick though. i believe the dana 300, 20 and 18 case can all be equiped as twin sticks, but the stock 231 cannot.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...