Spring naar bijdragen

Sensor bij voor raam


Recommended Posts

De ZJ heeft twee sensoren op het dashboard onder de voorruit.

De linker (ter hoogte van de bestuurder) is een lichtsensor en wordt - voor zover ik in de schema's kon terugvinden - bij ons alleen gebruikt voor het dimmen van de console-verlichting (km-teller, overhead-console en VIC) bij ingeschakelde verlichting. Op die manier zijn de displays helder verlicht overdag terwijl je met licht aan rijdt en dimt automatisch als het donkerder wordt. Bij de Canadese uitvoeringen wordt hij gebruikt voor het inschakelen van de automatische lichtfunktie.

De middelste sensor (bolvormig) wordt gebruikt door de climate-control en meet de zonnesterkte (/warmte) en bepaalt daarmee of de airco harder of zachter moet werken als de zon op de auto staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De ZJ heeft twee sensoren op het dashboard onder de voorruit.

De linker (ter hoogte van de bestuurder) is een lichtsensor en wordt - voor zover ik in de schema's kon terugvinden - bij ons alleen gebruikt voor het dimmen van de console-verlichting (km-teller, overhead-console en VIC) bij ingeschakelde verlichting. Op die manier zijn de displays helder verlicht overdag terwijl je met licht aan rijdt en dimt automatisch als het donkerder wordt. Bij de Canadese uitvoeringen wordt hij gebruikt voor het inschakelen van de automatische lichtfunktie.

De middelste sensor (bolvormig) wordt gebruikt door de climate-control en meet de zonnesterkte (/warmte) en bepaalt daarmee of de airco harder of zachter moet werken als de zon op de auto staat.

Hallo,

die linker sensor zit er bij mij niet meer in (weet ook niet waarvoor ze die er ooit uit hebben gehaald) is daar makelijk aan te komen?

groeten

Han

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mrobers heeft een 5.9 Ltd. Mogelijk is die wat uitgebreider uitgerust, maar in de 5.2 die ik heb is geen automatische dimmer voor het dashboard aanwezig.

Bij mij zit er wel iets in dat op een sensor lijkt, maar die knipperde ooit rood als de ruimtelijke beveiliging was ingeschakeld. Omdat die verschrikkelijk vaak loos alarm gaf schakel ik die maar niet meer in....

Mogelijk zit er dus gewoon niets op die plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...