Spring naar bijdragen

Aanschaf hardtop !!!


Trickie
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben rond aan het kijken op het internet naar een hardtop.

Mijn jeep heb ik nu al weer bijna 3 jaar en hellaas staat ie al die tijd buiten, de softtop is dus eigenlijk aan vervanging toe, maar ik dacht met de winter voor de deur ga ik me zelf maar eens blij maken met een hard top.

Alleen kom ik op marktplaats verschillende types tegen.

ergens las ik dat een ht van een cj-7 ook op mijn wrangler yj uit 1991 past.

Wie weet er of deze op mijn jeep past ? http://link.marktplaats.nl/285969996

en zijn er nog tips waar ik op moet letten?

bvd

bewerkt door Trickie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Trickie,

De hardtop op de foto is origineel van Wrangler YJ... Dit zie je achter aan de uitsparing.

Als je een reserveband hebt moet je zo eentje hebben omdat eerst de achterklep open moet en dan de achterklep van de hardtop.

Bij een hardtop van de CJ7 moet eerst de achterklep van de hardtop open en dan de achterklep van de jeep.

Als je een reserveband hebt krijg je dus niet eerst de achterklep van de hardtop open en heb je hier niets aan.

Deze op de foto past wel... deze is origineel van Wrangler Yj

Owja, tips:

Let op dat de achterklep open kan scharnieren. Als dit vast zit kan het zijn dat de achterklep "rot" is op die plaatsen.

Ook moet je letten of er rubbers op zitten. Dit was bij mijn hardtop op een paar plaatsen niet het geval, maar ben naar de gamma geweest en heb daar gewone rubbers gekocht... Zit prima

Verder zie ik dat er geen knop achter op de klep zit... Ik zou even kijken hoe je hem open kunt doen, of in de vergrendeling kunt doen...

Doordat de achterklep dicht zit kan de achterklep van de hardtop ook niet open, maar het is zeer handig als je de achterklep van de hardtop gewoon in de vergrendeling kunt laten

Succes

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf een tijdje geleden ook een hardtop gekocht.

Heb alle ramen afgeplakt en hem ontvet.

Zwarte verf gekocht en gewoon zelf opnieuw gespoten. (gewoon met spuitbussen hoogglans zwart)

Ziet ongeveer uit als nieuw.

Als je dit ook bij de binnenkant doet ziet niemand dat je hem zelf gespoten hebt.

Je kunt hem ook laten spuiten, maar dat zal een stuk duurder zijn, en misschien zie je het verschil bijna niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na dat ik jouw Hardtop tegen kwam, ben ik op het idee gekomen om er één te kopen en dan zelf in de juiste kleur te spuiten.

Alleen het spuiten zie ik wat tegen op, niet om dat ik aan mezelf twijfel qua spuiten , maar om een plek te vinden om hem te spuiten.

je hebt een pm!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb hem niet met de roller geverfd maar met spuitbussen... (geloof in totaal 2 of 3 voor de buitenkant).

Ik heb hoogglans gepakt omdat dat wat sterker is, en minder dof. De hardtop is nu zeker niet "spiegelend" of hoogglans, maar wel mooi diep zwart.

Misschien is een roller even makkelijke en mooi, maar dat weet ik niet.

Ik denk dat het zonde van het geld zou zijn als je naar een spuiter ging om hem te laten spuiten, maar dat is natuurlijk voor iedereen eigen keus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb een hard top gekocht via dit forum en ben begonnen om hem klaar te maken voor op mijn Yj.

De kleur komt niet over � dus hijn gaat zo wel van binnen en buiten mat zwart worden.

Ik probeer zo veel mogenlijk ff vast te leggen om later als ie klaar is met wat foto's een how to do te maken.

de eerste foto's waar van ik er enkele ga gebruiken staan hier onder.

hardtop9.th.jpg

De sticker op het dak is er af, in het midden is er wat lak mee afgekomen, dus ik denk dat ik hem hellemaal lichtjes kan gaan schuren.

het achter raam is gedemonteerd en de zwarte kap die van onder zit aan de binnen kant is met een buurman mee. hij zou hem weer op vullen op de plekken die weg gebroken zijn en spuit klaar maken.

FF wat anders : ik zoek nog nieuwe rubbers voor de hardtop en voor het achter raam en wil dan de rest van de rubbers ook maar vervangen. deuren, achterklep, voorraam, etc zijn daar klomplete sets van???

:wacko:

bewerkt door Trickie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Hoi ik heb de zij ramen uit de hardttop gehaald, wie heeft er een oplossing om de dikke randen kit te verwijderen uit de hardtop?

b.v.d.

2 stukjes bezemsteel van ca 15 cm en daartussen stevig, maar dun ijzerdraad en snijden maar..werkt ook goed om sierstripps te verwijderen succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 6 months later...
FF wat anders : ik zoek nog nieuwe rubbers voor de hardtop en voor het achter raam en wil dan de rest van de rubbers ook maar vervangen. deuren, achterklep, voorraam, etc zijn daar klomplete sets van???

Ik ben ook op zoek naar nieuwe rubbers.

Iemand die bovenstaande vraag beantwoorden kan ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...