Spring naar bijdragen

4wd laag


Recommended Posts

mijn gc heeft dus een bak met alleen 4wdhoog neutraal en 4wd laag

als ik hem nu in 4wd laag zet dan krijg ik hem niet meer in zijn 4wd hoog het enigste wat je hoort zijn alle tandwielen die hard draaiend tegen elkaar aan komen

ik krijg hem dan ook niet in zijn P stand dit geeft het zelfde efect, ik moet dan eerst mijn motor uit zetten en dan alles weer terug doen dan starten en is het weer goed

wat klopt hier niet of wat doe ik fout?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik heb kunnen vinden:

De auto laten rollen met 3 tot 5 km/u ( rem los in "D" , kruipgang), dan al rollend de automaat in "N" zetten en de tussenbak omschakelen. Daarna de automaat weer in "D" en rijden maar!

De reden: Je automaat heeft een kruipgang, als je de uitgaande as loskoppeld ( tussenbak in "N"!) zal de automaat onmiddelijk gaan draaien ( zelfde als bij het loslaten ven de rem) en kun je dus de tussenbak niet meer schakelen! Omdat de automaat draait, kun je hem ook niet in "P"zetten, da's voor de techniek nl hetzelfde als bij een rijdende auto....

Zet je echter de motor uit, dan komt alles stil te staan en kun je weer schakelen! ( Maar dat had je al gemerkt.. wink.gif )

Probeer het maar eens!

Succes!

Owja: omdat de auto rolt, hoef je dus niet heel snel de tussenbak om te schakelen! Je kunt de handle rustig naar de andere stand verplaatsen, de langzaam draaiende schakelmoffen "zoeken" dan vanzelf hun weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...