Spring naar bijdragen

gr. cherokee wj crd foutmeldingslampje niet over kunnen schakelen storing blijft bran


Recommended Posts

hallo,

ik heb sinds 3 weken een grand cherokee WJ van 2002. CRD 2.7 (limited)

enkel vandaag is het foutmeldingslampje gaan branden, en hij schakelt opeens ook helemaal niet meer.. ik kan dus niet harder meer dan 40-50 rijden anders komt het toerental boven 2500rpm uit wat niet zo gezond is voor de motor op lange duur.

wat kan dit zijn, slechte diesel (ik tank goedkope diesel met vermoedelijk lager octaangehalte)

olie in automaatbak in slechte toestand (hiervoor werkte de automaat volledig perfect)

niet de juiste olie?

elektrische storing?

-de oliedrukmeter wijst bij warme motor precies in het midden naar het noorden toe uit bij stationair, is dit oké? dacht dat dat lager moest bij stationair maar dan staat ie exact in het midden recht naar boven wijzend.

alvast erg bedankt. kan ook het forum doorzoeken maar daar zal ik niet zo'n specifiek antwoord vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb het nu net even uitgelezen, 2 codes:

P1652

P0702

ik denk dat hij een noodloop heeft.

in dat geval kan er iets zijn met de turbodruk, of LMM luchtmassameter. de cherokee heeft geen turbodruk toch dus dat in ieder geval niet.. dus ik moet de luchtmassameter vervangen??

NIEMAND VERDER IDEEEN? IK GA VANMIDDAG EVEN ADVIES VRAGEN BIJ GARAGE, EN EVEN DE JEEP-DEALER BELLEN.. (goedkoper dan gelijk langskomen en laten maken haha..)

bewerkt door sander_jeepiewj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Lijkt me dat brandstof van een mindere kwaliteit geen automaat probleem opleverd......

Storingscode's al uitgelezen?

Oliedruk schommelt rond de 3bar, iets hoger als hij koud is, iets lager als hij heet is.

- - - -

Hallo,

hoe kan je eigenlijk de storingscodes uitlezen op een WJ 2.7CRD :wacko: ?

Tx !

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

weer na 3 maanden hetzelfde verhaal. morgen nieuwe accu halen.

auto rijdt harstikke perfect, maar dus weer een noodloop (houd in dat motormanagement lampje brandt, en er geen contact is met de automaatbak, oftewel ik kan alleen in zijn 1e versnelling rijden, hij schakelt niet meer, dus kan niet harder dan 55km/h)

wat ik morgen eerst ga doen is een andere accu erin zetten, dit hielp de vorige keer ook. klinkt vreemd maar het is zo.

jullie tips hoe ik dit lampje weg kan krijgen? hoe dit uit het motormanagement te resetten is? of hoe foutcodes te resetten zijn?

ikk laat jullie even weten nog hoe dit afloopt.

bewerkt door sander_jeepiewj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

oplossing: MIL motor controle lampje door garage laten uitzetten, resetten, en een obd-diagnose apparaat aanschaffen;

deze heb ik gekocht;

Actron PocketScan OBD II Code Reader

http://www.obd-onboarddiagnostics.com/

daarmee kan je zelf foutcodes niet alleen uitlezen, maar ook uitzetten en resetten. ook het motorcontrole lampje, en engine-check controle lampje uitzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Als je motorengine lamje blijft branden schakelt hij hoogstwaarschijnlijk over op noodloop. Staat de automaat staat vast in de 2e versnelling??

Er is bij mij een modificatie doorgevoerd v..w.b. de voeding van de senoide van de automaat. dit houd niets meer in dan een directe voeding op deze senoide plaatsen . daarna nooit meer terug gehad

grt

Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Oorzaak is een kleine olielek tussen de behuizing van de automaat en de stekkerbehuizing voor de meerpolige electrische stekker.

Deze bevindt zich aan de rechterkant van de automaat, bijna onderaan, en ter hoogte van de plaats waar de buis van de oliepeilstok in de automaat verdwijnt.

Deze lek wordt niet snel opgemerkt als met de stekker & bedrading niet verwijdert wordt.

De stekker bevindt zich achter een stalen beschermplaatje dat met een inbus sleutel gemakkelijk verwijderd kan worden.

De stekker kan verwijdert worden door de ring er rond 1/4 toer te verdraaien.

Rond de stekker bevindt zich een O-ring. Net deze O-ring voorkomt dat de olielek zichbaar wordt.

Men dient de stekker dus echt te verwijderen om de olielek te kunnen detecteren.

UITKUISEN HELPT NIET.

Het stekkerhuis dient vervangen te worden via afbouw van het afsluitdeksel onderaan de automaat.

De stekker zelf goed uitblazen met hoge druk.

DE OLIELEK OP DE STEKKERAANSLUITING VAN DE AUTOMAAT IS EEN GOED GEKEND PROBLEEM BIJ JEEP GRAND CHEROKEE UITGERUST MET DE MERCEDES MOTOR EN AUTOMAAT.

olie die in de stekker behuizing opgeslagen is, valse contacten geeft in de meerpolige stekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...