jerdesalsero Geplaatst October 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 29, 2009 (bewerkt) wie kan mij helpen met goede diagnose met het verhelpen van een lastig startprobleem. Jeep Cherokee 4 ltr xj hi output. 1991. De dealer heb ik een diagnose laten doen, betaald maar komt er niet uit. Wel 5 bar benzinedruk. er op staan. carburateur incl. bypass schoongemaakt. Computer ge-reset. Wat is er aan de hand. De startmotor draait. maar de moter slaat niet direkt aan. Ik heb slechts een langdurige oplossing nu maar hier wil ik vanaf. Wat doe ik nu: 1. sleutel in contactslot. 2. wachten totdat main req. aangaat ( 3 minuten). 3. dan moet ik wachten op 2e lampje Cheq Engine ( 1 minuut) 3. dan nog wachten totdat ik achterin de brandstofpomp even hoor aanzoemen en uit gaat (halve minuut). Dan sleutel om en de motor draait lekker. Deze hele procedure duurt bij elkaar zo'n 4-5 minuten. Het gekke is dat als ik ongeveer 10 minuten heb gereden dit euvel niet voor komt. ra, ra , ra. wie weet het ? Realais; blijven die plakken of juist als ie warm is het dan wel doen of benzinedruk toch wegvallen uit de leidingen of vacuum wegvallen lek of startonderbreker of.... De dealer zei mij de computer eens uit te wisselen met een andere. Maar die heb ik niet op de vensterbank liggen.. October 29, 2009 bewerkt door jerdesalsero compleet maken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst October 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2009 wie kan mij helpen met goede diagnose met het verhelpen van een lastig startprobleem. Jeep Cherokee 4 ltr xj hi output. 1991. De dealer heb ik een diagnose laten doen, betaald maar komt er niet uit. Wel 5 bar benzinedruk. er op staan. carburateur incl. bypass schoongemaakt. Computer ge-reset. Wat is er aan de hand. De startmotor draait. maar de moter slaat niet direkt aan. Ik heb slechts een langdurige oplossing nu maar hier wil ik vanaf. Wat doe ik nu: 1. sleutel in contactslot. 2. wachten totdat main req. aangaat ( 3 minuten). 3. dan moet ik wachten op 2e lampje Cheq Engine ( 1 minuut) 3. dan nog wachten totdat ik achterin de brandstofpomp even hoor aanzoemen en uit gaat (halve minuut). Dan sleutel om en de motor draait lekker. Deze hele procedure duurt bij elkaar zo'n 4-5 minuten. Het gekke is dat als ik ongeveer 10 minuten heb gereden dit euvel niet voor komt. ra, ra , ra. wie weet het ? Realais; blijven die plakken of juist als ie warm is het dan wel doen of benzinedruk toch wegvallen uit de leidingen of vacuum wegvallen lek of startonderbreker of.... De dealer zei mij de computer eens uit te wisselen met een andere. Maar die heb ik niet op de vensterbank liggen.. Een probleem dat veel voorkomt tegnwoordig schijnbaar . Heb een soortgelijk probleem gehad met het check engine lampje , was toen wel de computer inderdaad, kon er een gebruikte op proberen via een handelaar in Tilburg , was prima geregeld en kwam bij mij thuis om te proberen ook nog eens ,misschien dit ook eens proberen.? succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst October 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2009 (bewerkt) Hallo. Een probleem kan zich wel eens voordoen met de CPS sensor. (Crank Position Sensor). Misschien kan je proberen om eerst eens de stekker eruit en erin te bewegen. Verder zijn er natuurlijk een heleboel andere oorzaken mogelijk. Een algemene goede onderhoudsbeurt aan de ontsteking is ook aan te raden. Niet alleen bougies,rotor,verdeelkap,kabels,bobine, maar ook de elektrische aansluitingen. Ook aardingen van motorblok. Accu kabels. ASD relais voor dezekerheid vernieuwen. De ignition switch aan het stuurkolom kan ook slechte inwendige kontakten hebben. Soms wordt ook de MAP sensor vervloekt. Vacuumleiding checken! Ook een vuile NSS (Neutral Safety Switch) op de automaat kan weleens valse info geven aan de ECU. Je zegt dat de by-pass schoon gemaakt is? Tijdens de Key-On mode (OPEN LOOP MODE) gebruikt de ECU ook deze gegevens van de idler air control motor en TPS. Is alles hiermee goed? wim October 30, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pullie Geplaatst October 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2009 wie kan mij helpen met goede diagnose met het verhelpen van een lastig startprobleem. Jeep Cherokee 4 ltr xj hi output. 1991. De dealer heb ik een diagnose laten doen, betaald maar komt er niet uit. Wel 5 bar benzinedruk. er op staan. carburateur incl. bypass schoongemaakt. Computer ge-reset. Wat is er aan de hand. De startmotor draait. maar de moter slaat niet direkt aan. Ik heb slechts een langdurige oplossing nu maar hier wil ik vanaf. Wat doe ik nu: 1. sleutel in contactslot. 2. wachten totdat main req. aangaat ( 3 minuten). 3. dan moet ik wachten op 2e lampje Cheq Engine ( 1 minuut) 3. dan nog wachten totdat ik achterin de brandstofpomp even hoor aanzoemen en uit gaat (halve minuut). Dan sleutel om en de motor draait lekker. Deze hele procedure duurt bij elkaar zo'n 4-5 minuten. Het gekke is dat als ik ongeveer 10 minuten heb gereden dit euvel niet voor komt. ra, ra , ra. wie weet het ? Realais; blijven die plakken of juist als ie warm is het dan wel doen of benzinedruk toch wegvallen uit de leidingen of vacuum wegvallen lek of startonderbreker of.... De dealer zei mij de computer eens uit te wisselen met een andere. Maar die heb ik niet op de vensterbank liggen.. heb ook ooit zo'n probleem gehad en bleek in de IAC te zitten, misschien is van een Jeeper in de buurt even overzetten (duurt 5 minuten) en dan is kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerdesalsero Geplaatst November 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2009 wat is een iac en waar zit ie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerdesalsero Geplaatst November 3, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2009 (bewerkt) Beste Pullie, Tot zover bedankt voor veel informatie. Nu moet ik beginnen e.e.a. op te sporen. Nog even dit: Omdat ik moet wachten op de twee lampjes die aangaan en dat ik de benzinemoter even hoor "aangaan" doet ie het na zo'n twee minuten pas na deze laatste aktie. Het gekke is dat ie het na een langere rit direkt doet. Maar hoe langer ik heb stil gestaan (drie tot vier uren en meer) duurt het wachten op die reacties van die lampjes ook steeds langer. Zou ik hiermee dan niet kunnen zeggen dat aardingen en stuurkolomboel niet tot dit euvel behoren ? Vraag; wat en hoe zien de volgende dingen die je hebt opgesomd er uit: a. de CPS. b. MAP sensor. c. NSS (Neutral Safety Switch) d. ECU e. idler air control motor f. TPS ik hoop dat je wat afbeeldingen kunt laten zien waar al dat spul zit. Jammer dat niemand nooit eens een afchequelist heeft gemaakt om een diagnose te stellen. Een z.g. stappenplan in boomstruktuur. November 3, 2009 bewerkt door jerdesalsero Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wim hoppenbrouwers Geplaatst November 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2009 (bewerkt) Hallo. Ik adviseer je om een start te maken met de CPS stekker. CPS zit op het belhuis. Voor stekker zie midden foto. Dan MAP sensor , zit op het schutbord. Vacuumleiding nakijken. Dan NSS, zit rechts op de automaat. Doen de achteruitrijlichten het nog goed? Dit is namelijk 1 van de taken van deze schakelaar. Voor de andere opsommingen is wat meer inzicht nodig voor uitleg. Eerst maar eens beginnen en dan de zoekfunktie van dit forum gebruiken. Voor uitleg zie: http://www.lunghd.com/Tech_Articles/...iagnostics.htm TPS en Idler waren toch schoon gemaakt? Zitten beiden op de trottle body. Loopt motor goed stationair? ECU is de computer op het linker spatbord. Weinig aan te doen, kapot of goed. wim November 3, 2009 bewerkt door wim hoppenbrouwers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arthur623 Geplaatst November 3, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 3, 2009 wel wat off topic, maar heeft een 1991 xj een carburateur? ik dacht dat multipoint injectie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jerdesalsero Geplaatst December 14, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 14, 2009 wie heeft een (goede) ecu jeep cherokee 1991 liggen. Mogelijk gaat iemand zijn jeep inruilen bij de dealer voor de Staatsubsidie 1000,00 euro's te krijgen. Dan wil ik graag even de computer ruilen tegen vergoeding uiteraard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.