Spring naar bijdragen

asp-tec 258 injectie


swoobrw
 Share

Recommended Posts

volg u kabels eens en kijk of er geen stuk zijn. en anders licht het wss aan je stuur eenheid.

als je je contact opzet moet je eens kijken of je sapnning hebt aan de inkomende stekker van van je stuueenheid. test dit welmet een multimeter en niet een test lampje.

bewerkt door Jeep cj7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi swoobrw, leuk om te lezen dat er nog meer jeepers met dit systeem rondrijden, euuuh bezig zijn;). Ik heb ook lang lopen zoeken voordat ik het systeem aan de praat heb gekregen. De reden was dat de draden niet op de goede plek aangesloten zaten (2e hands gekocht incl bekabeling) en een aantal kabeltjes niet goed in het stekkerblok bevestigd zaten. Ik zou alle kabels nalopen en de check engine light aansluiten. Dit lampje geeft je informatie over de sensoren die dan wel of niet werken.

Het probleem hoeft niet perse in de aansluiting van je injectoren te zitten. De injectoren krijgen namelijk een signaal van je krukassensor die nog wel eens kapot wil gaan. deze sensor kan met een voltmeter gecontroleerd worden. Ook kun je controleren of hij wel vonkt. vonkt de bougie niet dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je krukas sensor. Is je krukas sensor wel goed, dan kan het ook zijn dat deze te ver van je tandenwiel af zit.

Heb jij een versie die je op de laptop kan aansluiten (nieuw type eprom). Zo ja dan kun je mbv de software ook zien welke sensoren wel of niet werken. Mocht je een handleiding willen hebben dan heb ik die in pdf voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja alles werkt wel maar alleen hij krijgt geen benzine dus dan geven de injectoren niks dat kun je ook wel merken want als ik zo benzine boven in de inlaat gooi dan loopt ie even!

maar krijgen die injectoren een puls of gewoon stroom?

waar ja ik die krukassensor vinden en kan ik die testen?

ja zou wel graag dat scheme van je krijgen misschien kan ik er wat mee!

gr martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lijkt erop of je er iets is met je brandstof pomp. Gebruik je een elektrische brandstof pomp of de "brandstof"pomp die op je blok zit?

De injectoren krijgen een puls van ongeveer 5 tot 20 ms (puls=kortdurende elektrische stroom) afhankelijk van je toerental en je gasklepstand, oftewel hoe meer vermogen je wilt hoe langer de puls duurt.

Je krukas sensor zit als het goed net boven de tandenschijf die op de poelie van je krukas bevestigd is.

via http://sendit.wur.nl/retrieve.aspx?id=4fe7dffe-c57e-4664-88eb-a0aa0a713f64

Kun je de pdf downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de brandstofdruk is oke en er zit een electrische pomp op dus dat is ook allemaal wel goed hoor! er zit alleen 1 draadje van de lamdasonde niet aan daar zal ik es naar kijken waar die aan moet want los hangen is zeker geen optie maar lijkt mij sterk dat dat het is hoor! hij krijgt denk ik zijn puls niet want heb de anwb erbij gehad en die zei dat het aan de injectoren lag dat die geen puls krijgen!

hoe kan ik die injectoren meten want er zitten maar 2 op!

het is ontstaan onder het rijden bokte hij opeens en stoten wat en daarna was ik wat vermogen kwijt ben toen 3 km door gereden het was net of er maar 1 injector werkte en hij niet genoeg benzine kreeg!

toen ik thuis was sloeg ie af en einde verhaal!! hoop niet dat die stuureenheid kapot is!

gr martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even vanaf het begin beginnen, correct me if i'am wrong.

Zo te horen heb je de injectoren op je throttle body zitten dus een TBI. De motor heeft goed gelopen. En ik denk dat je op je systeem geen ontstekingsmodule zit. De ontsteking wordt geregeld door je standaard bobine en stroomverdeler. Als dit zo is heb je geen CPS (crank posistion sensor, krukas sensor) nodig. De brandstof inspuiting wordt geregeld door je gasklep positie, lambda sensor. Waarschijnlijk zit er geen MAP (manifold absolut pressure, inlaat vacuum/druk sensor) op.

Kun je de injectoren omwisselen? Bij een TBI heb je twee injectoren, de eerste werkt vanaf stationair tot +/- 3000 toeren, daarboven gaat de tweede injector ook werken. Je zegt dat de motor afslaat toen je thuis kwam (stationair). Dus als je de injectoren nu zou omdraaien dan kan de motor iig stationair lopen.

Wil je wat foto's plaatsen van je systeem en een overzichtsfoto van het blok waar de sensoren ook op staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan de stekkers van de injectoren wel omwisselen ze zitten op mijn huis waar de gasklep ook op zit!

ik heb electronische ontsteking op deze motor dat hoort bij het asp systeem

ik zal proberen hier wat foto,s op te krijgen als me dat lukt heb ik nog noit gedaan dan kun je even wat beter de situatie inschatten

gr martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou heb iemand gebeld die er meer verstand van had en het systeem geleverd heeft ooit en die zei gelijk dat de ontstekingssensor kapot was die zit op mijn ontsteking en is een klien ding met 3 draadjes

hij stuur nu zo,n ding op en hoop dat ie dan weer loopt kost wel weer 80 euroie maar beter duur dan niet te koop he!

ik heb trouwens ook een schema en een gebruiksaanwijzing van deze asp- tec 258 dus als iemand die wil hebben staat in hoe je hem in moet bouwen en hoe het werkt en met schema en foutcode,s en aansluitingen!

ik hou jullie even op de hoogte over het verloop

gr martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Lastig, nu zoeken naar wat het wel is.

Ik wil daar wel bij helpen als je dat wilt. Eventueel kan ik ook mijn injectie computer eraan hangen en kijken of ik je sensoren met de laptop kan uitlezen. Jouw motor wil ik niet starten met mijn ecu, omdat je een ander onstekkings en injectie heb, maar uitlezen kan wel.

Er schiet me nog wat te binnen. Heb je een goede accu, als het voltage namelijk onder de 11 volt (d8 ik) komt dan doet ie het ook niet, is zeer veraderlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...