Spring naar bijdragen

ontsteking


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb geen onsteking meer bij mijn CJ en denk dat het aan het Hall-element ligt.

Al het andere is zo goed als uitgesloten.

Ik weet hoe je zoiets uitmeet maar ik bekom toch wel zeer rare gevens.

Ik heb 3 draden zwart/oranje/violet

zwart: massa

dus oranje/violet één ervan moet de voeding zijn 12V en de andere de signaaldraad,

maar ik meet op bijde 12Volt en op de massa 10V, kan iemand mij zeggen welke de signaaldraad is en dewelke de voeding? Alles is gemeten met het element geïntegreerd in het systeem.

Help...ik wil rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles goed testen en meten!

Ik heb even wat documentatie op mijn server gezet, daarbij staan een paar schema's( met en zonder draadkleuren) en en 6 tal bladzijden met uit te voeren testen. Achter iedere test staat wat de gemeten waarde moet zijn en, wanneer die niet juist is, wat je vervolgens moet testen cq vervangen!

Succes ermee!

Klikkerdeklik!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens meting heb ik 550 OHm, dit is volgens de doorgestuurde bladeren OK.

Dus Hall-gever (pickup) is in orde?

Nu nog de computer uittesten en anders weet ik het niet meer.

Misschien is het beter heel de zooi door dit te vervangen,

iemand ervaring mee?

D.U.I Performance Distributor, AMC Inline 6 Cyl, 232-258 C.I.

+ Zoom Image

Product # 40620

Price:

$369.95 Our Low Price Guarantee

Availability:

Item In Stock

Customer Rating:

Write a Review

Quantity

Save to Wish List

This is a simple, drop in unit. The coil is inside the cap and the module is inside the distributor. Just run one 12-volt wire to the distributor and you're ready to run! There is also an optional tach hook-up. The D.U.I eliminates ALL of the messy wiring found on stock AMC electronic ignition systems. This really cleans up the engine compartment. Features: internal coil and module, simple one-wire hook-up, custom tailored advance curve, allows for wider plug gaps, instant throttle response, more voltage-no resistor, upper and lower bushings for durability (stock AMC only has 1 bushing), includes 50,000 volt coil and Dyna-module, and easy to find replacement parts.

Hierbij de link: 4WD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja.... dat kan een oplossing zijn.

Maar wat voor motor en wat voor bouwjaar is je CJ? Je hebt het over de computer, welke bedoel je? Als je namelijk de beruchte Carter BBD carburateur met stappenmotor hebt, moet je veel meer aanpassen om die stroomverdeler toe te kunnen passen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi wranler TJ

Die computer moet je er tussenuit knippen en weggooien laugh.giflaugh.gif

Die heeft de motor niet nodig om te lopen.

Verder hoor ik hele goede verhalen over die ontsteking, de motor loopt er veel mooier en betrouwbaader door. Ik heb een V8 en wil die ontsteking er ook nog op hebben.

Ik heb wel een haynsboek liggen waar de kleuren in staan en waar ze naar toe moeten. miscchien heb je daar wat aan.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6wheeler bedoel je dat je nog een complete ontsteking over hebt zoals die ik beschreven heb, die ter vervanging dient van de originele. Zo een met bobine, module, rotor, rotorkap gecombineerd?

Of bedoel je een originele? Hoe sluit de die dan aan zonder computer? De min moet toch op één of andere manier onderbroken worden als je niet met contactpuntjes werkt, hiervoor dient toch het Hall-elementje dat deze info naar de computer stuurt, die op zijn beurt de min onderbreekt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by wrangler_tj@Feb 14 2005, 22:54

Wat bedoel je dan met de module, op mijn CJ zit er enkel 1 module/computer tegen de bestuurderskant tegen het schutbord. Deze zit inderdaad tussen de hallgever en de min van de bobine.  Een andere module kan ik niet vinden hoor.

<div align="right">

Ok, dat is dus de ontstekingsmodule.... een kastje van 10 x 10 cm ongeveer...

Zo ziet 'ie er uit:

0418.02.jpg

Het ding is nogal berucht.... Ook bij mijn YJ is hij al eens gesneuveld, gewoon op een 80km weg ineens geen vonk meer... Module vervangen en rijden maar weer.....

En aangezien de hall-gever en de bobine bij jouw goed lijken te zijn, zou het heel goed de module kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@87wrangler de module moet ik inderdaad nog uittesten via de papieren die op je webstek staan, nogmaals bedankt hiervoor, ze hebben me al goed geholpen.

Maar ik denk ook dat de module het ineens begeven heeft, al het ander lijkt mij in orde, ik ben automechanieker dus ik vertrouw op mijn kennis en de gemeten waarden heb ik vergeleken met de papieren.

@6wheeler wat moet je nog hebben voor de dui-ontsteking en voor de module van de originele onsteking? Je mag me ook mailen of een PB sturen.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Heb mezelf een DUI ontsteking gekocht, nu kan ik meters rotte bekabeling uit mijn motorcompartiment gooien. Ik moet ze nog monteren maar dit kan niet moeilijk zijn, gewoon een 12V leggen en even uitflitsen en klaar.

Geen centrifugaalvervroeging meer, geen Hall-gever meer die kapot gaat, geen module meer die kapot gaat, geen problemen meer met vocht en slijk maar wel de bougies die geopend kunnen worden tot 1mm en een stoomstoot van 50.00Volt.

Alé patat.

Wanneer ze gemonteerd is laat ik weten of het echt zo goed is als ze beweren en zeker hoe de combinatie is met de dubbele Weber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag gemonteerd op nog geen uurtje... dit is nu eens gemakkelijk sé.

Geen gevloek om open handen of afgebroken bouten enz..

Gewoon oude rotor met bekabeling en module eruit vijzen en nieuwe

zonder kabels erin en klaar is kees. Wel nog uitflitsen met de stoboscoop.

Enkel 1 probleem, je gewone bougiekabels passen niet op de verdelerkap van de DUI ontsteking, dus heb ik vandaag de Liveswires die ze hierbij aanraden maar besteld bij Quadratec.com.

Wanneer hij draait volgen foto's en bemerkingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Olé, bougiekabels vrijdag aangekomen en gemonteerd, en bij de 1e start kwam er een vervaarlijk gegrom uit de 6 cilinders.

Vandaag de ontsteking beter afgesteld en proefritje gedaan:

WAT EEN POWER samen met de WEBER die de originele carburator vervangt.

Om zijn 35" trekt hij vele malen sneller op dan mijn TJ 2.5l met 31"

Enkel zijn ralenti staat nog wat hoog, hij draait mooi maar wel op 1000 toeren,

de regelvijs op de weber staat volledig uit en toch krijg ik het toerental niet lager.

Natuurlijk wel wanneer ik met de ontsteking speel, maar nu staat de ontsteking perfect op 8° BDP.

Ik denk aan valse lucht maar kan niets vinden, hebben jullie een gedacht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...