Spring naar bijdragen

4.0 ho wil niet aanslaan


meedel
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Even een stukje geschiedenis. Ik heb al sinds 2000 een Jeep wrangler uit 87. Na een gehele verbouwing van het chassis ( een combinatie van wrangler en patrol assen, vering e.d. ) dan ook de swap van een 4.2 naar een 4.0 HO

Ik ben met de jeep, met zeer vele en lange tussenpozen, als redelijk wat jaren bezig.:( Heb na zeer veel gezeik,:D uiteindelijk in 2007 een 4.0 HO motor gehaald. Maar nu nog aan de praat. Ik ben zover dat alle voorwaarden er zijn. benzine, lucht, ontsteking. Hij geeft af en toe een 'plof' maar aanslaan ho maar. Je moet wel even de auto zien om een 'zinnig' advies te geven. Wil hier niet eigenwijs in klinken, ( :) )maar er is niets meer standaard aan deze auto.

Wie heeft er tijd, zin en de nodige kennis om deze hobbyist een stap verder te helpen, zodat ik ook weer eens van die heerlijke bagger mag gaan genieten. Het 4wd virus laat je toch nooit meer los.

groetjes Bert

uit Zutphen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Even een stukje geschiedenis. Ik heb al sinds 2000 een Jeep wrangler uit 87. Na een gehele verbouwing van het chassis ( een combinatie van wrangler en patrol assen, vering e.d. ) dan ook de swap van een 4.2 naar een 4.0 HO

Ik ben met de jeep, met zeer vele en lange tussenpozen, als redelijk wat jaren bezig.:( Heb na zeer veel gezeik,:D uiteindelijk in 2007 een 4.0 HO motor gehaald. Maar nu nog aan de praat. Ik ben zover dat alle voorwaarden er zijn. benzine, lucht, ontsteking. Hij geeft af en toe een 'plof' maar aanslaan ho maar. Je moet wel even de auto zien om een 'zinnig' advies te geven. Wil hier niet eigenwijs in klinken, ( :) )maar er is niets meer standaard aan deze auto.

Wie heeft er tijd, zin en de nodige kennis om deze hobbyist een stap verder te helpen, zodat ik ook weer eens van die heerlijke bagger mag gaan genieten. Het 4wd virus laat je toch nooit meer los.

groetjes Bert

uit Zutphen

Gewoon even als vraag: weet je zeker dat je ook de juiste computer hebt van het betreffende 4.0i bouwjaar? Afgelopen weekend heb ik daar wat ervaringen mee opgedaan namelijk. Met de verkeerde pcm wil de motor wel starten, maar niet aanslaan. Het begint namelijk wel ff met zo'n plofje en daarna niets meer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We stopten gisteren bij Ramon zijn YJ ''93 een computer van Ollie B zijn YJ '91 in de auto. Alleen de door jou omschreven plofjes. Neiging tot aanslaan, maar niet draaien. Blokken en computer ogenschijnlijk hetzelfde.

Toen mijn computer van '93 YJ in Ramon zijn '93 YJ. 1 tik en lopen.

Tevens nog een computer geprobeerd uit een cherokee 4.0 H.O uit 95. Ook alleen maar de plofjes.

En inderdaad. Bij alle gevallen goede vonk etc etc. Wij dachten ook..... een computer voor een 4.0 H.O is een computer. Nou niet dus. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We stopten gisteren bij Ramon zijn YJ ''93 een computer van Ollie B zijn YJ '91 in de auto. Alleen de door jou omschreven plofjes. Neiging tot aanslaan, maar niet draaien. Blokken en computer ogenschijnlijk hetzelfde.

Toen mijn computer van '93 YJ in Ramon zijn '93 YJ. 1 tik en lopen.

Tevens nog een computer geprobeerd uit een cherokee 4.0 H.O uit 95. Ook alleen maar de plofjes.

En inderdaad. Bij alle gevallen goede vonk etc etc. Wij dachten ook..... een computer voor een 4.0 H.O is een computer. Nou niet dus. ;)

Ofwel, probeer een computer van een 2000 model :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heren, dank voor de info en adviezen.

Mijn grootste probleem zal zijn dat ik niet met zekerheid weet of de computer en sensoren van hetzelfde bouwjaar zijn. Ik heb nog een motor bekabeling liggen inclusief computer van een 95 cherokee. Maar dat matched niet met de interne bekabeling. Een donor jeep zou in deze enorm helpen. Onderdelen hoofdzakelijk bij Bastings vandaan, maar heb daar zeer slechte ervaringen mee. Een sloper zou erg helpen in deze denk ik.

Heb zelfs ook al gedacht aan het ombouwen naar diesel, maar ik heb de gehele aandrijflijn aangepast naar AX15 met DANA300 en Nissan patrol GR assen inclusief schroefveren. Dus om weer te gaan beginnen. Ik hou juist zo van de 6-cylinder motoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat was ook initieel de bedoeling. Ik had een afspraak met Bastings over een komplete voorkant van een Wrangler, zodat ik alle kabelbomen ( motor als dashboard ), censoren, motor, versn.bak en enventuele steunen kon meenemen. Toen ik bij hem kwam was het allemaal wat anders. Ik kreeg alles los mee, met de opmerkingen dat het zou moeten werken.

Dit is nu al enige jaren geleden ( lang verhaal )

En een geschikte donor Wrangler vinden valt niet mee.

Is het mogelijk om de gehele set; kabelboom, censoren, computer, vliegwiel e.d. van een cherokee te gebruiken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel succes er mee!

Maar nu moet het lukken, toch?

Als ik het goed begrijp heb je nu een HO met AX 15 om om te leggen?

Moet kunnen, maar wat betreft je vraag met je dachbord..

Als ik jou was zou ik alle meters proberen buiten je kabelboom van de motor om te leggen.

Je hebt nu zelf ervaring met een kabelboom van een 4.0 dus als je die uitpluist kan er 3 kwart uit ongeveer.

Als je dan je meters buiten de kabelboom om doet kunnen die ook nooit geen storing opleveren.

Tis maar een tip dus kijk maar of je er iets mee kan.

Gr.Karel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...