Spring naar bijdragen

Raad de auto


ariev8
 Share

Recommended Posts

Ok de eerste 24 uur zijn al ruim gepasseerd en

is het tijd voor een tip;)

De **** ******* bleek de ideale basis voor veel mensen en bedrijfjes die hun eigen auto wilden bouwen. Licht, veel vermogen, niet te duur en gemakkelijk verkrijgbaar. ******* was altijd bereid hun chassis en motoren te verkopen aan iedereen die daar iets mee wilde. In tegenstelling tot vooral Citroën dat daar absoluut niets van moest hebben

De lijst van andere merken met *******-techniek en individuele creaties op ******* basis is schier eindeloos.

De motor en chassis is dus van het gezochte merk. Ja en wie is er toch verantwoordelijk voor de carrosserie?

Zie hier de voorkant met de herkenbare grill

post-4961-12873026693339_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Studebaker volgens mij was de carrosserie bouwer George Mason.

Hee, de initator van dit plezante topic laat van zich horen!

Aan de wielen te zien is het een creatie op basis van een jaren '50 kever alhoewel ik even heb getwijfeld aan Renault 4CV. Van die laatste zijn echter niet zoveel kitcars gebouwd, dus blijft VW, eventueel met een Porsche-tintje. Maar de carrossier..... ik heb geen flauw benul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, de initator van dit plezante topic laat van zich horen!

Aan de wielen te zien is het een creatie op basis van een jaren '50 kever alhoewel ik even heb getwijfeld aan Renault 4CV. Van die laatste zijn echter niet zoveel kitcars gebouwd, dus blijft VW, eventueel met een Porsche-tintje. Maar de carrossier..... ik heb geen flauw benul.

Nou is het ook niet bepaald een kitcar. De carrosserie bouwer is geen hobbyist. Heeft carrosserien gebouwt voor o.a Isotta-Fraschini, Excelsior, Rolls-Royce etc. die diversen prijzen op de Concours d’elegance wonnen.

En later in de jaren dertig ook voor Amerikaanse merken zoals Ford, Buick, Packard, Nash en Chevrolet.

De door mij geplaatste plaat stamt uit 1950 en was het laatste werk van deze carrosserie bouwer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou is het ook niet bepaald een kitcar. De carrosserie bouwer is geen hobbyist. Heeft carrosserien gebouwt voor o.a Isotta-Fraschini, Excelsior, Rolls-Royce etc. die diversen prijzen op de Concours d’elegance wonnen.

En later in de jaren dertig ook voor Amerikaanse merken zoals Ford, Buick, Packard, Nash en Chevrolet.

De door mij geplaatste plaat stamt uit 1950 en was het laatste werk van deze carrosserie bouwer

Chips, wist niet dat het een echte Van Rijswijk was! Ik ben een sukkel! Cultuurhistorisch onbenul!:blink:

Wat goed dat je deze op dit toneel hebt gebracht! Chapeau!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel goed:worshippy::blink::worshippy: en zoals het hoort wat wetenswaardigheidjes;)

Rijswijk-briefhoofd.jpgVan Rijswijk (B.T. van Rijswijk & Zn Voorburg) 1903-1950

Rond het begin van de twintigste eeuw had van Rijswijk een fabriek voor de fabricage van allerlei lederen accessoires voor paarde en koetsen. Daarnaast repareerde ze koetsen vanaf 1903 werd de bouw van carrosserieën voor automobielen de hoofdbron van inkomsten. Zelfs het koninklijk huis bestelde een carrosserie op een Minerva chassis voor Prins Hendrik. Van Rijswijk kreeg de titel van Hofleverancier. Na de eerste wereld oorlog werden de merken Isotta-Fraschini, Excelsior, Rolls-Royce etc. van carrosserieën voorzien die vaak prijzen op Concours d’elegance wonnen. In de latere dertiger jaren waren het meestal Amerikaanse merken zoals Ford, Buick, Packard, Nash en Chevrolet. Het laatste vooroorlogse merk met een Van Rijswijk carrosserie was een Lancia Aprilia voor de Parijse salon van 1940 die niet meer gehouden werd om bekende reden. Na de oorlog werd de draad weer opgepakt met het repareren van beschadigde carrosserieën en in 1950 werd nog een Panhard Dyna voorzien van een sport body maar dat was tevens het laatste werk van Van Rijswijk.

een van Rijswijk carrosserie gebouwd voor koningin Wilhelmina op een Spyker chassis.

van_rijswijk_spyker.jpg

Van Rijswijk carrosserie op Bugatti 49

bugatti49_vanrijswijk.jpg

een Ford V8 1934 met opbouw van Van Rijswijk

rijswijk_ford1.jpg

:P

l'ours alpin Ben benieuwd naar de volgende:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, de initator van dit plezante topic laat van zich horen!

Aan de wielen te zien is het een creatie op basis van een jaren '50 kever alhoewel ik even heb getwijfeld aan Renault 4CV. Van die laatste zijn echter niet zoveel kitcars gebouwd, dus blijft VW, eventueel met een Porsche-tintje. Maar de carrossier..... ik heb geen flauw benul.

Zit vaak te zoeken naar de auto´s maar ben altijd te laat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee!! je bent toch niet uit het veld geslagen:D

Neu, valt wel mee.

Je mooie blauwe koets zou maar zo van Vignale kunnen zijn, maar ik kan hem ff niet vinden.

Gelet op de autootjes op de achtergrond: Met een Ferrari eronder. Type 212 of zo, bouwjaar rond de watersnoodramp.

bewerkt door l'ours alpin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De BAT 5 van Alfa Romeo uit 1954.
Voor een leuk stukje historie: Wikipedia over de BAT serie (Engels).

Ik reken hem goed. volgens mijn informatie is het de 7 maar ik vind ze beide even lelijk.:D Die neus die gaat nog wel maar de rest......

Wetenswaardigheden hoef ik niet te vermelden die kun je vinden via de geplaatste link door ghulst;)

ghulst!! Youre next:bye1:in raad de auto!

bewerkt door joost
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mooie blauwe koets zou maar zo van Vignale kunnen zijn, maar ik kan hem ff niet vinden.

Gelet op de autootjes op de achtergrond: Met een Ferrari eronder. Type 212 of zo, bouwjaar rond de watersnoodramp.

Oei, ben echt ff niet in vorm....:D Merk fout, zelfs de carrossier gemist... gelukkig was het bouwjaar nog een beetje in de richting.:bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...