Spring naar bijdragen

Raad de auto


ariev8
 Share

Recommended Posts

Ok, dan maar eens beginnen, anders zitten we hier morgen nog :P.

Eerste gedachte was een prototype of speciale uitvoering van de Fissore Magnum, maar dat idee laat ik bij nadere beschouwing varen. Ik zou zeggen iets op basis van een R@ngeR:ohmy:ver, gezien het hoge dashboard, de portiergreep en misschien de stoelen. De wielen en de wielbasis duiden er echter weer niet op. Wel een bouwsel uit midden jaren '80, lijkt me.

Help!:unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simca, Talbot, kan maar zo!

Als het een echte 4x4 is komen bij mij direct Sinpar en Dangel op.

Sinpar werkte met Renault. Met de R4 4x4 werden ze groot en de R12 4x4 was geloof ik de laatste zucht. Of prepareerden ze nog de R20 waarmee Parijs-Dakar werd gereden?

Dangel werkte met Peugeot. En daardoor misschien ook met Talbot? Misschien heeft Matra er nog iets mee te maken? De Rancho was ook van hun hand.

Kortom: veel woorden om te zeggen dat ik het niet weet:whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Renault, ontwerp van Gandini..... 1981

Alsof je je eigen familie niet herkent:blush:

Dit was overigens in de tijd dat Renault grootaandeelhouder was bij AMC en de CJ -zoals de mijne- in Frankrijk werd verkocht met Renault motor. Zit er hier misschien een CJ onder?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt-ie.

En vertel er vooral iets leuks over:D

[ATTACH]5919[/ATTACH]

Iets leuks?? eerst maar ff raden dan:)

is het misschien een Geo Metro convertible??

Oh en die vorige Renault. Heeft dat ding nog een type aanduiding.

Kan niks over vinden:blush:

bewerkt door joost
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets leuks?? eerst maar ff raden dan:)

is het misschien een Geo Metro convertible??

Oh en die vorige Renault. Heeft dat ding nog een type aanduiding.

Kan niks over vinden:blush:

Je schot voor de boeg is helemaal mis:(

Ik kende die vorige Renault ook niet, hoewel ik in 1981 nog volop in de Renault-stal verkeerde, zelfs stage liep bij de Renault-dealer hier in Gap en volop franse autotijdschriften las.

Het model is volgens mij zelfs niet als officieel prototype terug te vinden. Gandini is wel degene die voor Renault in die tijd de Super Cinq (R5, 2e generatie) ontwierp. Misschien was dit een vingeroefening voor meer opdrachten? En zoals gezegd, 4x4-techniek was bij Renault in die tijd niet voorradig, anders dan via dochter AMC/Jeep en partner, later eveneens dochter Sinpar. Het is dus zeer de vraag of onder het jasje van Gandini wel echte 4x4-techniek schuil ging.

Ik vond hem uiteindelijk op het forum van Autoweek -klik- Meer plaatje heb ik niet gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Nieuwe aanmaken...