jos beekman Geplaatst November 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2009 klopt, joost mag weer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 29, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 29, 2009 Ok. wat is het merk en wie is de carrosserie bouwer? Suc6:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Ok de eerste 24 uur zijn al ruim gepasseerd en is het tijd voor een tip;) De **** ******* bleek de ideale basis voor veel mensen en bedrijfjes die hun eigen auto wilden bouwen. Licht, veel vermogen, niet te duur en gemakkelijk verkrijgbaar. ******* was altijd bereid hun chassis en motoren te verkopen aan iedereen die daar iets mee wilde. In tegenstelling tot vooral Citroën dat daar absoluut niets van moest hebben De lijst van andere merken met *******-techniek en individuele creaties op ******* basis is schier eindeloos. De motor en chassis is dus van het gezochte merk. Ja en wie is er toch verantwoordelijk voor de carrosserie? Zie hier de voorkant met de herkenbare grill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ariev8 Geplaatst November 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Studebaker volgens mij was de carrosserie bouwer George Mason. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Studebaker volgens mij was de carrosserie bouwer George Mason. :no:Is helaas niet goed ariev8:no: But do try again;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Studebaker volgens mij was de carrosserie bouwer George Mason. Hee, de initator van dit plezante topic laat van zich horen! Aan de wielen te zien is het een creatie op basis van een jaren '50 kever alhoewel ik even heb getwijfeld aan Renault 4CV. Van die laatste zijn echter niet zoveel kitcars gebouwd, dus blijft VW, eventueel met een Porsche-tintje. Maar de carrossier..... ik heb geen flauw benul. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Hee, de initator van dit plezante topic laat van zich horen!Aan de wielen te zien is het een creatie op basis van een jaren '50 kever alhoewel ik even heb getwijfeld aan Renault 4CV. Van die laatste zijn echter niet zoveel kitcars gebouwd, dus blijft VW, eventueel met een Porsche-tintje. Maar de carrossier..... ik heb geen flauw benul. Nou is het ook niet bepaald een kitcar. De carrosserie bouwer is geen hobbyist. Heeft carrosserien gebouwt voor o.a Isotta-Fraschini, Excelsior, Rolls-Royce etc. die diversen prijzen op de Concours d’elegance wonnen. En later in de jaren dertig ook voor Amerikaanse merken zoals Ford, Buick, Packard, Nash en Chevrolet. De door mij geplaatste plaat stamt uit 1950 en was het laatste werk van deze carrosserie bouwer Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Nou is het ook niet bepaald een kitcar. De carrosserie bouwer is geen hobbyist. Heeft carrosserien gebouwt voor o.a Isotta-Fraschini, Excelsior, Rolls-Royce etc. die diversen prijzen op de Concours d’elegance wonnen.En later in de jaren dertig ook voor Amerikaanse merken zoals Ford, Buick, Packard, Nash en Chevrolet. De door mij geplaatste plaat stamt uit 1950 en was het laatste werk van deze carrosserie bouwer Chips, wist niet dat het een echte Van Rijswijk was! Ik ben een sukkel! Cultuurhistorisch onbenul! Wat goed dat je deze op dit toneel hebt gebracht! Chapeau! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Chips, wist niet dat het een echte Van Rijswijk was! Ik ben een sukkel! Cultuurhistorisch onbenul!Wat goed dat je deze op dit toneel hebt gebracht! Chapeau! Ok maar welk chassis en motor hebben deze kunstenaars nu gebruikt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 (bewerkt) Ok maar welk chassis en motor hebben deze kunstenaars nu gebruikt? Je bent wel streng, zeg. Panhard Dyna, 2 cil boxer, 851cc. Edit, omdat je heeel streng bent: Panhard Dyna X86 roadster November 30, 2009 bewerkt door l'ours alpin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Heel goed:worshippy: en zoals het hoort wat wetenswaardigheidjes;) Van Rijswijk (B.T. van Rijswijk & Zn Voorburg) 1903-1950 Rond het begin van de twintigste eeuw had van Rijswijk een fabriek voor de fabricage van allerlei lederen accessoires voor paarde en koetsen. Daarnaast repareerde ze koetsen vanaf 1903 werd de bouw van carrosserieën voor automobielen de hoofdbron van inkomsten. Zelfs het koninklijk huis bestelde een carrosserie op een Minerva chassis voor Prins Hendrik. Van Rijswijk kreeg de titel van Hofleverancier. Na de eerste wereld oorlog werden de merken Isotta-Fraschini, Excelsior, Rolls-Royce etc. van carrosserieën voorzien die vaak prijzen op Concours d’elegance wonnen. In de latere dertiger jaren waren het meestal Amerikaanse merken zoals Ford, Buick, Packard, Nash en Chevrolet. Het laatste vooroorlogse merk met een Van Rijswijk carrosserie was een Lancia Aprilia voor de Parijse salon van 1940 die niet meer gehouden werd om bekende reden. Na de oorlog werd de draad weer opgepakt met het repareren van beschadigde carrosserieën en in 1950 werd nog een Panhard Dyna voorzien van een sport body maar dat was tevens het laatste werk van Van Rijswijk. een van Rijswijk carrosserie gebouwd voor koningin Wilhelmina op een Spyker chassis. Van Rijswijk carrosserie op Bugatti 49 een Ford V8 1934 met opbouw van Van Rijswijk l'ours alpin Ben benieuwd naar de volgende:D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ariev8 Geplaatst November 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Hee, de initator van dit plezante topic laat van zich horen!Aan de wielen te zien is het een creatie op basis van een jaren '50 kever alhoewel ik even heb getwijfeld aan Renault 4CV. Van die laatste zijn echter niet zoveel kitcars gebouwd, dus blijft VW, eventueel met een Porsche-tintje. Maar de carrossier..... ik heb geen flauw benul. Zit vaak te zoeken naar de auto´s maar ben altijd te laat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Zit vaak te zoeken naar de auto´s maar ben altijd te laat. Wil jij de volgende raadplaat aangeven? Ik ben enorm druk en heb eigenlijk even geen inspiratie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Zit vaak te zoeken naar de auto´s maar ben altijd te laat. Nou....het wil ook wel eens drie dagen duren hoor:yes:.... voor er een kwartje valt:blush: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Wil jij de volgende raadplaat aangeven? Ik ben enorm druk en heb eigenlijk even geen inspiratie. Hee!! je bent toch niet uit het veld geslagen:D Maar ok ariev8 what will it be??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ariev8 Geplaatst November 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Nou vooruit dan,hier dan een nieuwe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ariev8 Geplaatst November 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 wat groter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Hongqi HQD Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ariev8 Geplaatst November 30, 2009 Auteur Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Idd voor jou de nieuwe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst November 30, 2009 Rapporteren Share Geplaatst November 30, 2009 Idd voor jou de nieuwe. Een China Rolls:lol: Wat is dit???? Suc6:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst December 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 (bewerkt) Hee!! je bent toch niet uit het veld geslagen:D Neu, valt wel mee. Je mooie blauwe koets zou maar zo van Vignale kunnen zijn, maar ik kan hem ff niet vinden. Gelet op de autootjes op de achtergrond: Met een Ferrari eronder. Type 212 of zo, bouwjaar rond de watersnoodramp. December 1, 2009 bewerkt door l'ours alpin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ghulst Geplaatst December 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 Wat is dit???? De BAT 5 van Alfa Romeo uit 1954. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ghulst Geplaatst December 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 De BAT 5 van Alfa Romeo uit 1954. Voor een leuk stukje historie: Wikipedia over de BAT serie (Engels). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joost Geplaatst December 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 (bewerkt) De BAT 5 van Alfa Romeo uit 1954. Voor een leuk stukje historie: Wikipedia over de BAT serie (Engels). Ik reken hem goed. volgens mijn informatie is het de 7 maar ik vind ze beide even lelijk. Die neus die gaat nog wel maar de rest...... Wetenswaardigheden hoef ik niet te vermelden die kun je vinden via de geplaatste link door ghulst;) ghulst!! Youre next:bye1:in raad de auto! December 1, 2009 bewerkt door joost Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ours alpin Geplaatst December 1, 2009 Rapporteren Share Geplaatst December 1, 2009 Je mooie blauwe koets zou maar zo van Vignale kunnen zijn, maar ik kan hem ff niet vinden.Gelet op de autootjes op de achtergrond: Met een Ferrari eronder. Type 212 of zo, bouwjaar rond de watersnoodramp. Oei, ben echt ff niet in vorm.... Merk fout, zelfs de carrossier gemist... gelukkig was het bouwjaar nog een beetje in de richting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.