Spring naar bijdragen

dimlichten werken niet


hvulink
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeeper's,

De dimlichten van mijn Cherokee Jamboree uit 1994 zijn de weg (naar 'het licht' huh.gif ) kwijt! Erg vervelend in het donker rijden zo (heb er wel wat op gevonden door rechtstreeks een draadje vanuit de accu naar de lampen te verbinden (maar ik wil het echt oplossen).

Het lijkt aan de schakelaar te liggen, echter weet ik niet of dit voor de hand liggend is? Zitten er nog relais tussen de schakelaar en de verlichting?

Onder het dashbord bij het stuur zitten wel 5 (onder 3 boven 2) relais. 1 Ervan klikt wel bij het aanschakelen van het stadslicht, dus dat doet vermoeden dat het licht via relais geschakeld zijn (elders in het forum denkt men van niet?!)

Heeft iemand opsporings tips/ trucs?

Alvast dank!!!

MVG Harold smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hvulink

Het ligt waarschijnlijk aan je schakelaar, Heb jij nog de orginele?

De orginele is een trek schakelaar links onder op het dashboard.

Deze schakelaar heeft drie standen: in = lichten uit, eerste stand uitgetrokken is stadslicht en helemaal uit is dimlicht. Als je aan deze knop draait kun je je dashboard verlichting dimmen.

Orgineel zit er geen relais tussen je schakelaar en je lichten.

Om de schakelaar te controleren kun je het beste het onderste deel van je dashboerd demonteren (zoek de schroeven, ook achter je asbak!)

Vervolgens kan je verzichtig met je hand achter het dashboerd bij de lichtschakelaar komen.

Er zit een knopje onder je schakelaar. Druk dit knopje in en trek voorzichtig de pen met knop uit de schakelaar (naar voren toe) Draai de moer aan de voorkant los en wurm de schakelaar voorzichtig naar onderen langs de kabelboom.

Nu kan je de grote stekker uit de schakelaar trekken en hem doormeten.

Ik kan je evt een schema mailen...hoor het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit orgineel geen relais..de orginele schakelaar is ook een behoorlijk zware uitvoering (en prijzig 35 tot 40 euro) Als deze schakelaar het begeeft probeert men dit vaak op te lossen met een eenvoudige schakelaar en deze brand dan inderdaad uit.....soms met jeep en al!

(als modificatie word er wel een relais ingezet dit kan bij jou dus het geval zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

biggrin.gif Hij doet het weer!!!!!!!!!!!!!!!!

Het lag idd aan de schakelaar. Deze heb ik nieuw besteld bij de dealer (voor 25 euro). Via het dashbord de snelheidsmeter/toerentellerkast verwijderd en je kunt er heel simpel bij. Wel even opletten op de speciale manier hoe je de bedieningsknop uit de schakelaar trekt (palletje indrukken wat onder in de schakelaar zit!)

De dealer gaf aan dat het een veelvoorkomend probleem is. Een relais ertussen zou idd geen overbodige luxe zijn (hoewel ik niet weet hoe zoiets werkt!) blink.gif

Succes met evt. soortgelijke problemen!

MVG Harold

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...