Spring naar bijdragen

Zoemende stuurbekrachtiging


Kakulu
 Share

Recommended Posts

beste Jeepvrienden,

als ik een scherpere bocht naar rechts neem, hoor ik een zoemend geluid. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt voor de hulp, ook bij mijn andere vragen. Ik leer zeer snel dingen bij over mijn karretje dankzij Jeepforum!

Heb inmiddels ook een Haynes manual gekocht maar kon hierover niets vinden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Kakulu@Jan 31 2005, 13:48

beste Jeepvrienden,

als ik een scherpere bocht naar rechts neem, hoor ik een zoemend geluid. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Alvast bedankt voor de hulp, ook bij mijn andere vragen. Ik leer zeer snel dingen bij over mijn karretje dankzij Jeepforum!

Heb inmiddels ook een Haynes manual gekocht maar kon hierover niets vinden....

<div align="right">

Alleen in een rechtse bocht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een zoemend geluid tijdens het sturen wordt vaak veroorzaakt door de stuurbekrachtiging. Te weinig olie, lucht in het systeem en oude olie ( gaat schuimen!) kunnen de oorzaak zijn. Maar ook een defecte stuurpomp!

Maar.... meestal hoor je het dan naar links én rechts! En da's bij jou dus niet zo.... blink.gif

Andere mogelijkheid: Wanneer er wat bredere banden gemonteerd zijn, raken de banden soms net de stabilisatorstang. Kontroleer maar eens of dat in jouw geval zo is.... wink.gif

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Jan 31 2005, 14:11

Een zoemend geluid tijdens het sturen wordt vaak veroorzaakt door de stuurbekrachtiging. Te weinig olie, lucht in het systeem en oude olie ( gaat schuimen!) kunnen de oorzaak zijn. Maar ook een defecte stuurpomp!

Maar.... meestal hoor je het dan naar links én rechts! En da's bij jou dus niet zo.... blink.gif

Andere mogelijkheid: Wanneer er wat bredere banden gemonteerd zijn, raken de banden soms net de stabilisatorstang. Kontroleer maar eens of dat in jouw geval zo is.... wink.gif

Succes!

<div align="right">

Zoemen kan ook komen van het overdrukventiel in de pomp zelf en dan issie dus niet kapot.

Maar ik wilde even eerst weten of ie het naar beide kanten deed. wink.gif

Das dus de vraag... anders zal het idd wel iets zijn van 'aanlopen'...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het valt me op dattie het bij een bocht naar rechts doet. Mijn Jeep is vrij standaard dus het zal geen aanlopen zijn. Ik he zo mijn vermoedens dat het om te weinig olie gaat want ik merk bij het parkeren ook dat ik ineens bekrachtiging verlies als ik mijn stuur helemaal naar rechts of naar links draai....voelt qua sturen sowieso een beetje slappies.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was dus gewoon de olie....

Om de een of andere reden heb ik, vanwege het feit dat mijn Jeep uit 92 is, altijd het idee, dat problemen mechanische slijtageoorzaken hebben. Niet dus. ik ga trouwens wel even verhaal halen bij mijn garage, want die zouden alles netjes bijgevuld hebben afgelopen maand!

Nogmnaals bedankt voor de tips!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...