Spring naar bijdragen

Alarm


Masis
 Share

Recommended Posts

Hallo,

De alarm van de KJ werkt de laatste tijd niet meer volledig. Welk model het is weet ik niet, 't is een klasse 3 systeem, volgens mij ingebouwd door de dealer bij de aflevering.

De binnensensoren werken niet meer, dus als je erin zit met het alarm ingeschakeld, gaat deze niet af. Ook niet als het dak of een raam open staat, en je steekt je hand in de auto.

Hij gaat alleen af als je hem probeert te starten met de alarm aan, of als je een deur opent.

Toen alles nog goed werkte, ging het alarm zelfs af als het dak of een raam open stond, en er een windje kwam.

Wat ook opgevallen is: Bij het openen van de CV met de afst.bed. knipperen de heel soms 2x ipv 3x. Voor zover ik weet, is de 3e keer voor het alarmsysteem. Alarm gaat dan ook niet af, dus was op dat moment niet ingeschakeld.

Heb al 2x het mini-chipje gebruikt van het alarm, maar dit heeft niet geholpen.

Iemand suggesties?

Alvast bedankt!

Groeten,

Masis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De binnensensoren werken niet meer, dus als je erin zit met het alarm ingeschakeld, gaat deze niet af. Ook niet als het dak of een raam open staat, en je steekt je hand in de auto.

Hij gaat alleen af als je hem probeert te starten met de alarm aan, of als je een deur opent.

Toen alles nog goed werkte, ging het alarm zelfs af als het dak of een raam open stond, en er een windje kwam.

Heb al 2x het mini-chipje gebruikt van het alarm, maar dit heeft niet geholpen.

Iemand suggesties?

Een alarm heeft meerdere zone mogelijkheden (sensor in)

Blijkbaar werkt de microwave niet meer, maar de andere sensoren nog wel (voor de deuren en het starten).

Kunst is om de sensor voor de microwave te vinden. Deze is bij mij ingebouwd onder het midden console, achter de gearshifter, samen met de hellingshoek meter.

Afhankelijk van het type alarm is het misschien mogelijk om bepaalde functies uit te zetten, voor als je bijvoorbeeld een huisdier in de auto laat (een bouvier of mechelaar, dan kan je gewoon de ramen openlaten).

Weet je het type, dan is Internet jouw grote hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...